www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2478 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

73% van het Nederlandse MKB gelooft dat digitalisering de efficiëntie vergroot

Nieuw onderzoek van TomTom Telematics benadrukt dat een groot aantal Nederlandse MKB-bedrijven gefrustreerd is over inefficiëntie van de workflow en zich richt op automatisering om de productiviteit, communicatie en kostenbesparing te verbeteren.

Amsterdam, 14 maart 2019 - 73% van de beslissers werkzaam in MKB-bedrijven met een wagenpark, is ervan overtuigd dat ze meer werk gedaan kunnen krijgen als ze de workflow meer kunnen digitaliseren, blijkt uit nieuw onderzoek van TomTom Telematics. Nederlandse bedrijven zijn goed op weg. De meerderheid geeft aan dat zij voor de dagelijkse taken als onkostenbeheer, contact met klanten, en offertes en facturering, de processen al volledig of grotendeels hebben geautomatiseerd.

Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat 54% van de respondenten bevestigt dat het rapporteren van werktijden te veel tijd in beslag neemt. Er heerst bovendien algemene consensus dat brandstof- en voertuigbeheer een punt van zorg is. 51% van de respondenten geeft aan dat ze meer kunnen doen om brandstofkosten te verlagen en 40% zegt dat de voertuigkosten hoger zijn dan noodzakelijk.

“We spraken met meer dan duizend bedrijven uit de EU en de VS, waarvan 100 in Nederland,” zegt René de Jong, Sales Director Benelux bij TomTom Telematics. “Er waren een aantal zaken die meermaals naar voren kwamen. Allereerst heerst er frustratie over de kosten, inefficiëntie en de kans op fouten bij het handmatig afhandelen van essentiële taken. Daarnaast geven managers aan dat zij behoefte hebben aan digitale oplossingen om deze taken af te handelen.”

De respondenten uitten ook frustratie over interne communicatie en teammanagement. Een ruime meerderheid (51%) geeft aan dat het onvermogen van hun buitendienst om het toegewezen schema te volgen een negatieve impact heeft op het bedrijf. Nog eens 41% van de respondenten geeft aan er niet volledig zeker van te zijn dat hun chauffeurs zich op de weg veilig gedragen. Ondertussen is 52% het erover eens dat ze een probleem hebben door miscommunicatie bij de interactie met de buitendienst.

“Dit is een ander gebied waarbij besluitvormers automatisering gebruiken om inefficiënties weg te nemen”, aldus De Jong. “15% van de respondenten heeft op dit moment het proces om het beste teamlid voor het werk te identificeren en te sturen, volledig geautomatiseerd, terwijl 47% het grotendeels heeft geautomatiseerd.”

“Bij TomTom Telematics versterken we het succes van MKB-bedrijven die auto’s en bestelauto’s gebruiken als onderdeel van hun bedrijfsvoering. We ondersteunen bedrijven bij de adoptie van krachtige digitale processen die de workflow verbeteren. Ons nieuwste e-book, Digitalizing the Workflow, biedt op basis van onderzoek inzicht aan MKB-bedrijven hoe anderen in hun branche digitaliseren en automatisering benaderen.”

Het volledige rapport is gratis beschikbaar op de website van TomTom Telematics.

- EINDE -

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een businessunit van TomTom, die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. De Software-as-a-Service-oplossing (SaaS) wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de meest toonaangevende aanbieders van voertuigtelematica-oplossingen in de wereld met meer dan 50.0000 klanten wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, naast de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Klanten profiteren dagelijks van het hoogste niveau wat betreft betrouwbaarheid, integriteit en beschikbaarheid van de ISO/IEC 27001:2013-gecertificeerde diensten die opnieuw geauditeerd zijn in november 2018. In januari 2019 kondigde TomTom de verkoop aan van businessunit TomTom Telematics aan Bridgestone Europe NV/SA (“Bridgestone”), een dochteronderneming van Bridgestone Corporation in EMEA. De transactie zal naar verwachting tegen het einde van het tweede kwartaal van 2019 worden afgerond en is onderworpen aan de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden.

Meer informatie is te vinden op tomtom.com/telematics
Volg TomTom Telematics op Twitter @TomTomWebfleet

De statistieken die in dit document worden gebruikt, zijn verzameld via een enquête onder 1.350 besluitvormers van wagenparken met auto’s en bestelauto’s in specifieke industrieën, waaronder (maar niet beperkt tot) bouw, techniek, levensmiddelen- en drankensector, bezorgdiensten, gezondheidszorg, hospitality, onroerend goed, detailhandel, telecommunicatie en nutsbedrijven.

Het onderzoek is uitgevoerd in samenwerking met OnePoll in het VK, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Nederland, België, Italië, de VS, Polen, Zweden en Denemarken.

TomTom Telematics Persdesk
Naomi van Duin
E-mail: tomtomtelematics@yellow-communications.com
tomtom.com/telematics
Eerder van Webfleet Solutions
1 okt 2019 TomTom Telematics heet nu officieel Webfleet Solutions

19 sep 2019 TomTom Telematics lanceert Trailer & Asset Tracking

23 apr 2019 TomTom Telematics stelt autofabrikanten in staat connected car diensten van het hoogste niveau aan te bieden aan klanten

Logo Yellow Communications
Webfleet Solut.. contact

Logo Webfleet Solutions

Webfleet Solut.. sociaal

Webfleet Solut.. tweets

Logo Sensus Process Management
Logo 1DigitalNL
Logo Netprofiler
Logo NewChannel
Logo Company Connect
Logo Insight
Logo Relined Fiber Network
Logo Smile
Logo Erniesoft
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Knowliah
Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo Remain Software
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl