Energieopslag stroomt door van innovatie naar proven technology

Conferentie over duurzame energietransitie in Europa’s grootste megawatt opslagsysteem

Op woensdag 27 maart om 12 uur stroomt de Johan Cruijff ArenA vol met beleidsmakers, technologisch ontwerpers en netbeheerders die samen kennis en inspiratie komen opdoen over de nieuwste ontwikkelingen in energieopslag. Het is een van de duurzaamste stadions ter wereld. Duurzame energietransitie is belangrijker dan ooit en daarom organiseren Eaton, BAM Bouw en Vastgoed en The Mobility House de exclusieve conferentie ‘Energieopslag: van innovatie naar proven technology’. De Johan Cruijff ArenA is het grootste megawatt opslagsysteem van Europa.

Van innovatie naar proven technology
Energieopslag is een cruciaal onderdeel van duurzame energietransitie. Eaton en haar partners laten in de Johan Cruijff ArenA zien hoe een innovatief concept getransformeerd is naar proven technology. Het opslagsysteem zorgt elke dag voor back-up power, grid services, peak shaving en optimalisatie van het zonne-energieverbruik.In het plenaire programma en drie break-out sessies krijgt u inzicht in de realisatie van het project: de technologische uitdagingen, regelgeving, samenwerking met beleidsmakers. Martijn Imming deelt namens Eaton zijn kennis over storage unit en de volgende stap naar een DC grid. De andere break-out sessies gaan over de totstandkoming van de energieopslag in de Johan Cruijff ArenA en engineering ervan. Uiteraard kunt u ook een kijkje nemen bij de megabatterij.

Het programma ziet er als volgt uit:
  • 12:00 uur: Ontvangst en inlooplunch
  • 13:00 uur: Welkomstwoord
  • 13:45 uur: Break-out sessies:
    • The Mobility House – the initiator and operator behind the business case
    • BAM Bouw en Vastgoed – Engineering en contractor
    • Eaton Industries - Storage unit en de volgende stap naar DC grid
    • Bezichtiging energieopslagsysteem
  • 15:30 uur: Afsluiting
  • 16:00 uur: Gezamenlijk hapje en drankje
Geïnteresseerden kunnen zich tot maandag 18 maart aanmelden via dit registratieformulier. Hier is ook meer informatie over de conferentie en de sessies te vinden.

595 KB jpg  Van Innovatie naar Proven Technology

Noot voor de redactie:
Mocht u, of een collega, geïnteresseerd zijn om aan de sessies deel te nemen of een bezoek te brengen aan de megabatterij, neem dan contact met ons op! We zullen u dan registreren en alles in orde maken.

Over Eaton
Eaton’s Electrical Sector iseen wereldleider met expertise in energiedistributie en -beveiliging, noodstroomvoorziening, besturing en automatisering, verlichting en beveiliging, gebouwgerelateerde oplossingen en bedradingssystemen, oplossingen voor zware en gevaarlijke omstandigheden en engineering services. Via wereldwijd toepasbare oplossingen is Eaton in staat invulling te geven aan de meest kritische uitdagingen op het gebied van hedendaagse elektrotechniek.

Eaton is een powermanagementbedrijf dat in 2017 een omzet realiseerde van $20,4 miljard. Het bedrijf biedt energie-efficiënte oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie efficiënter, veiliger en duurzamer te beheren. Eaton wijdt zich aan het verbeteren van de levenskwaliteit en het milieu door het gebruik van powermanagementtechnologieën en -diensten. Eaton telt ongeveer 96.000 medewerkers en verkoopt zijn producten aan klanten in meer dan 175 landen. Ga voor meer informatie naar www.eaton.nl/electrical.

Voor meer persinformatie:

Yellow Communications