Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 63 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Capitar IT Group lanceert SaaS-dienst voor aanpakken ongestructureerde data

Ede, 12 maart 2019 – Capitar IT Group biedt vanaf april dit jaar ControlPoint van Micro Focus aan als SaaS-dienst. ControlPoint scant en beoordeelt ongestructureerde data, met als resultaat dat privacygevoelige informatie onmiddellijk wordt herkend. Data die in de cloud of lokaal is opgeslagen, en nagenoeg alle vormen van content, inclusief tekst, audio, afbeeldingen en video kan worden geanalyseerd. Elk gegeven in deze data dat een persoon identificeert, wordt gesignaleerd. Bedrijven kunnen hier vervolgens actie op ondernemen, zodat zij de privacygevoelige informatie afschermen en op dit punt voldoen aan de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).

Bedrijven bewaren enorm veel bestanden, van verschillende afkomst en in allerlei formaten, zowel in de cloud als on premise. Naarmate deze gegevensberg groeit, worstelen organisaties met de vraag hoe zij hierin snel persoonsgegevens kunnen identificeren. Bovendien willen bedrijven regels instellen, zodat de data in de toekomst op de juiste manier wordt gecategoriseerd opgeslagen. Dat kan met ControlPoint. Deze oplossing gebruikt het framework voor IDOL-connectoren (Intelligent Data Operating Layer) voor het identificeren, analyseren en besturen van diverse soorten informatie. Vervolgens kan de organisatie een beleid maken voor het categoriseren en bewaren, en deze toepassen op inhoud die is geïndexeerd door IDOL. Met het informatiedashboard krijgt de klant inzicht in de thema's, locaties en waarde van de informatie.

Capitar IT Group is een gecertificeerd MSP partner van Micro Focus, en is de eerste partner in Nederland die ControlPoint als een SaaS-oplossing aanbiedt. Klanten kunnen voor een vast bedrag per maand gebruik maken van de mogelijkheid om ongestructureerde data om te zetten naar overzichtelijke, goed gecategoriseerde informatie. Bovendien is Capitar de grootste expert op het gebied van Identity en Accesmanagement (IAM) toepassingen. Met deze kennis zorgt het bedrijf dat de gestructureerde data alleen veilig benaderd kan worden door werknemers die hiertoe zijn geautoriseerd.

Peter Jurg, managing director bij Capitar: “Sinds mei 2018 moeten bedrijven de regels van de AVG naleven. Deze wetgeving vereist dat bedrijven de privacy van klanten beschermen. Dat is lastig als het onmogelijk is om vast te stellen welke informatie een persoonsgegeven bevat en waar deze zich in de gegevensberg bevindt. Met ControlPoint van Micro Focus maken we dat inzichtelijk. Onze nieuwe Saas-dienst dicht samen met onze IAM-oplossingen het gat tussen het genereren van data en de toegang en het gebruik daarvan.“

Over Capitar
Capitar IT Group levert al bijna 25 jaar Managed Services met een sterke focus op beveiliging en is ingericht voor 7x24 proactief beheer en support. Sinds 2012 levert Capitar IT Group IAM-diensten aan grote organisaties. Capitar IT Group heeft een zeer klantgerichte instelling en gaat voor langdurige relaties met klanten. De klanten bevinden zich in diverse segmenten, zoals onderwijs, de financiële markt, service providers en retail. Naast het bijhouden van kennis van haar dienstverlening besteedt Capitar IT Group veel aandacht aan innovatie. IAM-oplossingen profiteren hiervan door de hoge beschikbaarheid en flexibele inrichting. Capitar IT Group is ISO27001 gecertificeerd en zal in 2019 ook aan ISAE 3402 voldoen.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie kunt u opvragen bij Capitar
info@capitar.com
+31 88 695.00.00
Laatste van Capitar IT Group BV
Capitar IT Group lanceert SaaS-dienst voor aanpakken ongestructureerde data

Capitar IT Group is MSP partner van Micro Focus

Capitar IT Group breidt team uit met IAM en Windows experts
Verstreken tijd: 2 jaar en 63 dagen
Capitar IT Gro.. contact

Logo Capitar IT Group BV

info@capitar.com
  www.capitar.com
Capitar IT Gro.. sociaal

Capitar IT Gro.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack