www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2502 volgers blijven op de hoogte!
PR: Franssen Communicatie

Wibu-Systems: 30 jaar digitale beveiliging aan de bron

Karlsruhe, maart 2019 – Wibu-Systems bestaat 30 jaar en dat zal gedurende het jaar worden gevierd met het international netwerk van klanten en partners.

Begin 1989 maakte Intel zich op voor de introductie van de nieuwste microprocessor: de 80486DX. Dankzij de Super Video Graphics Array standaard (SVGA) kon de PC 16 kleuren op het beeldscherm weergeven. WordPerfect was de standaard tekstverwerker. Computer gamers wachtten met spanning op de eerste versie van het spel Prince of Persia. Voormalig filmacteur Ronald Reagan was president van de Verenigde Staten. In de landen achter het IJzeren Gordijn nam de onrust dramatische vormen aan; de vrijheid gloorde.

Revolutionaire ontwikkelingen met een kalmer verloop voltrokken zich in deze periode in de Duitse stad Karlsruhe. Terwijl softwarepiraterij nog in de kinderschoenen stond en gekraakte computerspelletjes op floppydisks werden uitgewisseld via de post, werkten twee studenten van het Instituut voor Technologie in Karlsruhe aan een DRM-systematiek (Digital Rights Management), vastgelegd in hardware (dongle). De jeugdige wetenschappers, Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit, pasten moeilijk te kraken cryptografische sleutels toe. Hun noviteit noemden ze WibuBox. Dit basisidee resulteerde in een unieke set van software, hardware en cloudgebaseerde technologie die bescherming biedt tegen de gevaren van een digitale samenleving waarvan de maatschappij 30 jaar geleden de risico’s nog niet kon inschatten. Hoe beschermen we de onschatbare waarde van digitaal intellectueel eigendom (IP) nu digitale voorzieningen ons leven meer en meer beïnvloeden vanaf de applicaties op de desktops, laptops, tablets en smartphones tot aan de slimme fabrieken en de onmisbare communicatie-infrastructuren?

Al drie decennia lang blijft Wibu-Systems trouw aan zijn missie van het leveren van een perfect beschermingsmechanisme van digitale content en een volwaardig licentiebeheersysteem waarmee software ongeacht de vorm (on-premise, embedded, cloud) altijd te gelde is te maken. Daarmee is het leven van softwareuitgevers en makers van slimme apparaten een stuk simpeler en winstgevender geworden, terwijl gelijktijdig de veiligheid rond processen binnen bijvoorbeeld industriële ondernemingen of de gezondheidszorg is verbeterd. Vaak pakken die verbeteringen ook gunstig uit voor onze leefomgeving en voor de economie.

Technologische mijlpalen kenmerken de geschiedenis van Wibu-Systems. De introductie van tijd- en gebruikgebonden licentievormen boden in 1990 een veel verfijnder controlemechanisme over software dan voorheen gebruikelijk. Dongletechnologie is bij Wibu-Systems continue onderhevig geweest aan vernieuwingen met verschillende aansluitigen vanaf de parallelle (printer) poort tot aan de huidige CmStick voor USB Type-C ingangen.  Met een puur software gebaseerd licentiemanagementsysteem introduceerde het bedrijf een functioneel volwaardig alternatief voor de hardware georiënteerde beveiliging met dongles.  Daarnaast kwam er een stroom van innovatieve gepatenteerde ontwikkelingen los, zoals de SmartBind® technologie, de op het Kerckhoffs’ principe gebaseerde Blurry Box® encryptiemethode en de reeks beveiligingapplicaties, gericht op de industriële vernieuwingen in deze eeuw in het kader van Industrie 4.0 (Smart Industry).  CodeMeter Certificate Vault zorgt ervoor dat het uitgifteproces van digitale beveiligingcertificaten sterk is te vereenvoudigen. CmCloud brengt softwarebeveiling, gecombineerd met licentiemanagement naar de cloud. Daarnaast zijn CodeMeter dankzij de functies voor embedded en virtuele systemen steeds vaker terug te vinden in het IoT-domein. In feite is Wibu-Systems nu al voorbereid op de uitrol van de productlijn in de industriële wereld, die zelf nog maar net de eerste voorzichtige stapjes zet naar volledige digitale aansturing.

Ook na 30 jaar opereren in een markt niche, blijft Wibu-Systems trouw aan zijn uitgangsprincipe van beveiliging aan de bron: de softwarecode voor besturingsystemen en applicaties. Deelname aan diverse hacking wedstrijden tonen het succes van deze filosofie. Die zal verder voortleven in een nieuw te bouwen hoofdkantoor, gecombineerd met het Huis van IT-beveiliging in Karlsruhe.

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Foto:

Oliver Winzenried (links) and Marcellus Buchheit, staan aan het roer van een nog steeds pionierende organisatie: “Toen we begonnen, was er geen internet. We wisten niet wat de toekomst brengen zou, maar we waren wel overtuigd dat door de digitale ontwikkelingen beveiliging een hoge prioriteit zou krijgen. Nu het Internet of Things realiteit begint te worden, zien we dat onze missie aanslaat en dankzij onze medewerkers en gebruikers steeds vaker in praktijk wordt gebracht.”

Laatste van WIBU-SYSTEMS
Embedded World 2020 – Wibu-Systems op kruispunt van industriële transformatie

Veilige software afscherming en licentiemanagement voor MVTec machine vision applicaties

ArtiMinds versterkt robotprogrammeringsoplossingen om te profiteren van IIoT-belofte
Fullstaq en Venafi bestrijden malware met Jenkins plugin voor Next-Gen Code Signing

Datacenter NorthC Oude Meer wordt aangesloten op het eigen netwerk van Relined Fiber Network in Amsterdam

Wat is het beste moment om boodschappen te doen?

Unisys Always-On Access™ powered by Stealth biedt medewerkers snelle en veilige toegang op afstand

Werkend Nederland stelt veel vrije tijd boven een hoog inkomen

PragmatiQ versnelt digitale transformatie van bedrijven met Thinkwise low-code platform

Pega lanceert Pega kickstart services voor versnelde digitale transformatie

VMware behaalt ruimschoots zijn belangrijkste Virtual Cloud Network-mijlpalen

Nieuwe MSSP’s zetten Secure SD-WAN van Fortinet in om klanten van onderscheidende netwerk- en beveiligingsdiensten te voorzien

Vertixo lanceert gratis encrypted video conference tool
NewChannel bouwt aan gecertificeerd Clavister reseller kanaal in Benelux

Contactloos visitekaartje extra in belangstelling door coronacrisis

Veeam Cloud & Service Provider-programma viert 10 jaar succes met 33% jaarlijkse groei en release van Veeam Service Provider Console v4

Extreme Networks zet snelle uitbreiding cloud-footprint voort

commercetools introduceert Accelerator voor het uitrollen van commerce-initiatieven binnen twee weken

Eén op de vijf Nederlandse bedrijven heeft zwaar te lijden onder huidige coronacrisis

DP World verbetert productiviteit en klantenservice met Panasonic Toughbooks

Xebia. One of the best companies in e-business 2020.

Fast forward: ALSO’s online event Channel Trends + Visions wordt internationaal uitgerold

Eerste Expertwebinar Het Houtblad zeer goed bekeken

Uitbreiding naar acht vreemde talen corona-persconferentie Rijksoverheid

Onderzoek: Gesloten Efteling en Rijksmuseum gaan we het meest missen met Pasen

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Vcare connect
Logo Botz4U
Logo PQR B.V.
Logo Stocard
Logo Unisys
Logo PEAK-IT
Logo Thinkwise
Logo Pegasystems
Logo Veeam Software
Logo Extreme Networks
Logo commercetools
Logo Yellow Communications
Logo NTT Ltd.
Logo Poly
Logo Cisco
Logo HubSpot
Logo Lubbers De Jong

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl