www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (1 jaar en 124 dagen geleden)
PR: KINXX PR

maincubes AMS01 data center in Amsterdam Schiphol-Rijk ontvangt ISO 27001-certificering van TÜV

Amsterdam, 6 maart 2019 - maincubes, een datacenter aanbieder met een groeiend aantal 'German-engineered' colocatie datacenters in Europa en beursgenoteerde klanten waaronder enkele DAX-bedrijven, heeft van keuringsinstituut TÜV de ISO/IEC 27001:2013 certificering voor informatiebeveiliging ontvangen voor zijn onlangs geopende AMS01 colocatie datacenter in Amsterdam Schiphol-Rijk. TÜV is een wereldwijd opererende, onafhankelijke leverancier van operationele inspectie- en certificeringsdiensten met het hoofdkantoor in Duitsland.

De ISO/IEC 27001:2013 audits die door TÜV zijn uitgevoerd, zijn bedoeld om onder andere enterprise klanten van het datacenter in Schiphol-Rijk de ultieme garantie te bieden dat hun data effectief wordt beschermd. TÜV is een grote onafhankelijke auditor gevestigd in Duitsland, met meer dan 10.000 medewerkers wereldwijd. maincubes moest tegenover TÜV bewijzen dat het als datacenter aanbieder de nodige controlemechanismen heeft ingericht om waardevolle klantdata op effectieve wijze te beschermen.

De compliance van maincubes AMS01 met de ISO/IEC 27001:2013 standaard betekent een uitbreiding van de bestaande ISO/IEC 27001:2013 certificering van het maincubes FRA01 datacenter in Frankfurt naar het AMS01 data center in Schiphol-Rijk. TÜV heeft tegelijkertijd ook een ISO/IEC 27001:2013 audit uitgevoerd voor het maincubes hoofdkantoor in Frankfurt. Daarmee is de volledige maincubes organisatie nu gecertificeerd overeenkomstig de ISO/IEC 27001:2013 standaard voor informatiebeveiliging.

“Als CTO van maincubes ben ik zeer content met deze succesvolle auditresultaten en het behalen van de ISO/IEC 27001:2013 certificering,” zegt Albrecht Kraas, CTO en medeoprichter van maincubes. “Het is een prachtige beloning voor onze ‘German-engineered benadering en de manier waarop wij onze datacenters ontwikkelen. Deze German-engineered benadering is van invloed op de technologieën die wij selecteren, op de lay-outs van onze datacenter infrastructuur, maar natuurlijk ook op de processen voor informatiebeveiliging die wij hebben geïmplementeerd. Als aanbieder van ‘German-engineered’ colocatie datacenters hechten wij veel waarde aan informatiebeveiliging en de bescherming van IT- en data-infrastructuren van onze klanten.”

10 miljoen euro investering

Het in Duitsland gevestigde TÜV heeft verschillende processen voor informatiebeveiliging onder de loep genomen en gevalideerd. Dit omvat onder andere: het scheiden van verantwoordelijkheden, documentatie van organisatieprocessen, business-continuïteit, security incident rapportage, de behandeling en inbedding van organisatiekennis, HR beleid en procedures, en nog veel meer.

“Wij hebben meer dan 10 miljoen euro geïnvesteerd in de herontwikkeling van het maincubes datacenter in Schiphol-Rijk,” zegt Joris te Lintelo, Directeur bij maincubes. “We hebben op deze locatie in Schiphol-Rijk bijvoorbeeld gekozen voor een slimme koeling setup met Free Cooling technologie, om maximale energie-efficiëntie resultaten te behalen. We hebben daarnaast ultieme stroomredundantie weten te realiseren dankzij een N+1+1 opstelling voor onze generatorinfrastructuur. Wij nemen dus geen enkel risico. Hetzelfde geldt voor onze organisatieprocessen. Met onze German-engineered benadering komen we proactief tegemoet aan de compliance eisen vanuit ISO/IEC 27001:2013 - de hoogste informatiebeveiliging standaard ter wereld.”

Joris te Lintelo, Directeur bij maincubes.
“Met onze German-engineered benadering komen we proactief tegemoet aan de compliance eisen vanuit ISO/IEC 27001:2013 - de hoogste informatiebeveiliging standaard ter wereld,” aldus Joris te Lintelo, Directeur bij maincubes.

Beursgenoteerde klanten (DAX)

Volgens Joris te Lintelo zorgt de ‘German-engineered’ benadering tezamen met de ISO/IEC 27001:2013 certificering voor informatiebeveiliging voor een aantrekkelijke propositie. Het AMS01 datacenter in Schiphol-Rijk biedt enterprises daarmee volgens hem een colocatie omgeving waar zij zorgeloos hun IT infrastructuren kunnen onderbrengen.

“In Frankfurt FRA01 hebben we al twee beursgenoteerde DAX bedrijven als klant opgetekend, waaronder organisaties binnen de automotive en telecommunicatie branche,” zegt Te Lintelo. “Deze klantsuccessen liggen in het verlengde van ons scherpe oog voor technologische en organisatorische details alsmede ons oog voor enterprise behoeften. De recent opgeleverde datacenter suites in het maincubes AMS01 datacenter, met een capaciteit van respectievelijk 1.7 MW en 1.3 MW, zijn eveneens ontworpen op basis van de ultieme behoeften van enterprise gebruikers. Ons datacenter in Frankfurt heeft nog steeds ruimte beschikbaar, maar begint geleidelijk aan wel vol te raken. Voor ons datacenter in Schiphol-Rijk verwachten we eenzelfde scenario.”

“German-engineered betekent overigens niet inflexibel,” zegt Te Lintelo. “Integendeel. Onze colocatie klanten in zowel Amsterdam als Frankfurt kunnen vrijwel ieder merk en alle denkbare datacenter opstellingen krijgen die zij maar willen, onder andere als het gaat om racks, aisle containment, stroomdistributie, kabelmanagement en nog veel meer.”

De twee recent opgeleverde private datacenter suites in het maincubes AMS01 datacenter (capaciteit: 1.7 MW en 1.3 MW) bedoeld voor enterprise organisaties, zijn nu eveneens ISO/IEC 27001:2013 compliant.

--------------------
Over maincubes

maincubes is onderdeel van het Duitse bouwconglomeraat Zech Group. Het hoofdkantoor van maincubes is gevestigd in Frankfurt am Main. De colocatie datacenter aanbieder heeft een uitrol van meerdere grote datacenters in Europa op de planning staan. Bij de ontwikkeling van de datacenters is veel aandacht voor redundantie in het engineering ontwerp en voor een strenge beveiliging. De huidige datacenter locaties van maincubes bevinden zich in Frankfurt in Duitsland en in Schiphol-Rijk. maincubes Frankfurt (FRA01) heeft nog steeds vrije colocatie ruimte beschikbaar, maar begint geleidelijk aan vol te raken. Het nieuwe datacenter van maincubes in Schiphol-Rijk (AMS01) heeft eveneens nog ruimte beschikbaar, waaronder twee private datacenter suites (1.7 MW en 1.3 MW).

Voor meer informatie over maincubes, ga naar: https://www.maincubes.com/en/

--------------------
Mediacontact

maincubes
PR & Communication
info-nl@maincubes.com
Laatste van maincubes B.V.
3W Infra verhuist bedrijf naar maincubes Amsterdam AMS01 datacenter en implementeert private datacenter suite

Cogent Communications breidt netwerk uit met core backbone routers in maincubes datacenter

CenturyLink sluit maincubes FRA01 datacenter aan op zijn internationale backbone
Papierloos transport en geavanceerde pallet scanning via Shippeo’s real-time visibility platform

Fujitsu stimuleert datagestuurde transformatie om nieuwe digitale business mogelijk te maken

Canalys noemt Trend Micro als wereldleider in Global Cybersecurity Channel

Massale overstap op videobellen vaak zonder controle op veiligheid en privacy
Bastiaan Topper opvolger van Peter Altevogt als CEO van Korton Group

80% werkenden ziet digitaal werken als ‘nieuwe manier van werken’

QuandaGo lanceert collaborative case management toepassing voor Microsoft Teams

Valid en KPN IoT sluiten partnerovereenkomst

Unexus Connect integreert met Microsoft Teams

DHL Aviation standaardiseert elektronische communicatie voor luchtvrachtvervoer met Descartes Global Air Messaging Gateway

Zyxel introduceert eerste cloud-netwerkoplossing met DPPSK WiFi-authenticatie en -versleuteling voor het mkb

BCT en Aareon bundelen krachten voor innovatieve factuurverwerking in de cloud

Workday maakt de werkomgeving persoonlijker met oplossingen die gericht zijn op verandering

Workday People Analytics geeft automatisch inzicht in het personeelsbestand voor optimaal personeelsbeleid in een veranderende wereld

Toshiba Global Commerce Solutions (Benelux) gaat als grootste ESL-implementator van Europa een samenwerking aan met Hanshow Technology

De werkende wereld verandert: Citrix-onderzoek laat zien hoe Nederlanders naar hun toekomst op kantoor kijken

Netwerktoegang op afstand veiliger dankzij authenticatie via alle mobiele apparatuur

Onvergetelijk: diploma-uitreiking in de Galgenwaard

Bedrijfseconomisch ontslag: wat nu?

Siemens voegt met Teamcenter X cloud-gebaseerde PLM-oplossing toe aan Xcelerator Portfolio
Verstreken tijd: 1 jaar en 124 dagen

Logo KINXX PR
maincubes B.V. contact

Logo maincubes B.V.

maincubes B.V. sociaal

maincubes B.V. tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Shippeo
Logo Valid
Logo Descartes
Logo Zyxel