www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 44 dagen geleden)

Amac opent grootste Apple-reparatiecentrum van het land

Naar 75.000 reparaties per jaar op 1000 vierkante meter werkvloer

Utrecht, 6 maart 2019 – Apple Premium Reseller Amac opent een duizend vierkante meter groot reparatiecentrum in zijn nieuwste vestiging in The Wall Utrecht. De extra ruimte en nieuwe reparatiemethoden zorgen ervoor dat reparaties veel efficiënter en sneller kunnen worden uitgevoerd. Daardoor verwacht Amac dat komend jaar het jaarlijkse aantal Apple-reparaties met ruim veertig procent groeit van 53.000 naar 75.000. Een derde van alle schades wordt door de gebruiker zelf veroorzaakt. De meest gemaakte fout? Een apparaat met vochtschade in een bak rijst leggen.

“We groeiden uit ons jasje”, vertelt CEO van Amac Ed Bindels. “Door de toename van het aantal Apple-producten stijgt ook het aantal reparaties. En je wilt als consument natuurlijk niet drie weken op je Mac moeten wachten. Met dit gloednieuwe reparatiecentrum gaan die lange wachttijden tot het verleden behoren.” Alle reparaties zullen uiteindelijk binnen vijf werkdagen worden uitgevoerd. “Het gaat om ruim duizend reparaties per week, dus dat is een hele prestatie”, aldus Bindels.

De grootste Apple Premium Reseller van Nederland implementeert een geheel nieuwe werkmethode. “Een reparatie bestaat uit verschillende fases”, legt Bindels uit. “De diagnose van het probleem, het bestellen van de onderdelen, de reparatie zelf en de eindtest. Voorheen had een engineer een vaste plek en verhuisde het te repareren apparaat voor iedere fase naar een andere locatie. Nu blijft het op één plek en verplaatst de engineer zich. Het kost meer ruimte, maar werkt veel efficiënter”, aldus Bindels. Klanten kunnen hun defecte Apple-apparatuur bij alle 47 Amac-vestigingen inleveren.

Vijftien extra Apple-engineers
Het nieuwe reparatiecentrum biedt ook ruimte aan meer Apple-engineers. De huidige afdeling van veertig man zal worden versterkt met nog eens vijftien techneuten. “We zijn druk aan het werven maar er zijn niet veel Apple-technici beschikbaar. In april gaat er daarom een speciale Amac-academie van start om tien nieuwe medewerkers op te leiden tot Apple Certified Technicians. Sollicitanten zijn van harte welkom.”

“We zoeken uiteraard mensen met een technische achtergrond. Niet per se met een diploma, maar wel met interesse in techniek en een voorliefde voor Apple. Zeker de Macs worden steeds geavanceerder en complexer. Het is echt een uitdaging om die weer aan de praat te krijgen als er iets mee is gebeurd.” Wie denkt dat dit een baan voor mannen is heeft het mis. “Bij onze iOS-afdeling die verantwoordelijk is voor de reparatie van iPhones, iPads en accessoires is bijvoorbeeld bijna de helft vrouw”, aldus Bindels.

Grote misverstanden
Een derde van alle schade ontstaat door toedoen van de gebruiker zelf. Vochtschade en valschade, maar het kan ook gekker. Raymond van Baal werkt sinds 2011 op de reparatieafdeling van Amac en heeft vele duizenden reparaties onder ogen gehad. Van Baal: “Ik ken verschillende voorbeelden van iPads die klemzaten tussen de lift en daardoor verbogen waren. En er zijn nog steeds mensen die hun telefoon in hun kontzak doen en er vervolgens de hele dag op gaan zitten. Daardoor verbuigt ‘ie uiteindelijk. Zo zonde, want dat is vaak niet meer te repareren.”

Bijna een kwart van de tienduizenden MacBooks die bij Apple ter reparatie worden aangeboden heeft vochtschade. “Er zijn nog zo veel mensen die hun telefoon te drogen leggen op de verwarming of zelfs gaan föhnen waardoor de vastgelijmde schermen loslaten.” Een ander groot misverstand: drogen in een bak rijstkorrels. “Van zuiver water gaat een apparaat niet stuk. Het zijn de mineralen in het water die zorgen voor corrosie in de printplaat en uiteindelijk een defect apparaat. En laat rijst nu juist veel mineralen bevatten”, aldus Van Baal.

Drycleaning Solution
Als enige Apple-reparatiecentrum heeft Amac de zogenaamde Drycleaning Solution geïntroduceerd, een soort was-droogcombinatie voor Apple-apparatuur. Het is een vernuftig systeem dat ervoor zorgt dat laptops met waterschade kunnen worden hersteld en dat in bijna alle gevallen de data worden gered.

Voorheen moesten alle onderdelen bij een door vocht beschadigde MacBook worden vervangen, inclusief het kostbare moederbord. “Dan kon je in veel gevallen net zo goed een nieuwe laptop aanschaffen. Met deze methode is dat niet meer nodig. Als je er snel bij bent, is in tachtig procent van de gevallen het moederbord incusief data na reparatie met de Drycleaning Solution weer volledig operationeel”, aldus Van Baal. De reparatiekosten zelf vallen daarmee zo’n veertig procent lager uit.

Over Amac
Amac is de grootste Apple Premium Reseller van Nederland. De onderneming werd in 2005 opgericht door Ed Bindels met aanvankelijk één filiaal op de Utrechtse Mariaplaats. Bindels heeft Amac in dertien jaar tijd weten uit te bouwen tot een premiumketen met inmiddels 47 vestigingen in het hele land en verschillende succesvolle webshops. De omzet van het bedrijf steeg afgelopen boekjaar met 64 procent naar ruim 154 miljoen euro.

Na de overname van iCentre in maart 2017 werd Amac in een klap marktleider als grootste Apple Premium Reseller van Nederland. De omnichannel-onderneming biedt een compleet aanbod aan Apple-producten en een uitgebreid assortiment aan accessoires voor de Mac, iPad, iPhone, Apple Watch en iPod. Daarnaast levert het bedrijf nog andere diensten aan Apple-gebruikers, waaronder een reparatieservice en producttrainingen. Amac is geautoriseerd Apple Service Provider en biedt professionele diensten aan bedrijven, onderwijs- en zorginstellingen.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Koolhoven & Partners: 085-4017175 of amac@koolhovenenpartners.nl.
Laatste van Amac (A-Mac B.V.)
Apple-reseller Amac blijft open voor reparaties en service

Apple-winkel Amac opent nieuw filiaal in hartje Alkmaar

Apple reseller Amac ziet omzet stijgen en winst verdubbelen
Verstreken tijd: 2 jaar en 44 dagen
Amac (A-Mac B... contact

Logo Amac (A-Mac B.V.)

salessupport@amac.nl
  www.amac.nl
Amac (A-Mac B... sociaal

Amac (A-Mac B... tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters