www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 44 dagen geleden)
PR: LVTPR

Cloudcommerceplatform van commercetools nu beschikbaar op Microsoft Azure

Retailers kunnen vanaf nu gebruikmaken van het volledige Microsoft Azure-ecosysteem voor het creëren van op maat gemaakte ervaringen

Amsterdam, 6 maart 2019 - commercetools, de leverancier van het gelijknamige, geavanceerde headless commerceplatform, werkt samen met Microsoft aan de ondersteuning voor Microsoft Azure. Dit stelt retailers en merken in staat rijke klantervaringen te creëren op wereldwijde schaal, op het cloudplatform van hun keuze. Bedrijven die migreren naar het moderne, op cloudtechnologie gebaseerde commerceplatform profiteren direct van een aanbod dat voorziet in maximale snelheid, schaalbaarheid en flexibiliteit. commercetools heeft hiermee haar ambitie om het multi-tenant platform op Microsoft Azure aan te bieden als additionele hostingoptie gerealiseerd.

Met het oog op de behoefte van bedrijven aan een flexibelere commerceoplossing, bouwde commercetools zijn commerceplatform vanaf de grond op als een cloud-native-applicatie. Verder pionierde het bedrijf in het gebruik van microservices voor commerce. Als één van de allereerste platforms die volledig op API’s is gebaseerd, zorgt commercetools dat de systemen bijna ieder uur vernieuwd worden. Dat zorgt voor een significante verbetering van de concurrentiekracht van een bedrijf. Aangezien het gaat om een headless oplossing profiteren klanten van het volledige Microsoft Azure-ecosysteem. Hiermee kunnen ze klantervaringen ontwikkelen, de functionaliteit(en) van de commercetools-API’s aanpassen en maatwerk-API’s bouwen, volledig ondersteund door microservices. Zo kunnen retailers en merken snel commerceactiviteiten toevoegen aan kanalen en apparaten, die veel verder gaan dan de traditionele online-winkels. Denk aan mobile apps, online games, AR/VR en social-media-kanalen, en aan het internet verbonden apparaten zoals kiosken, wearables en auto’s.

“Bedrijven verwachten tegenwoordig schaalbaarheid en beschikbaarheid op wereldwijde schaal voor hun commerceplatforms. Cloudoplossingen hebben bewezen een belangrijke katalysator te zijn voor de groei en flexibiliteit voor deze bedrijven. De sterke vraag naar ons commerceplatform laat zien dat moderne, op cloudtechnologie gebaseerde commerce beschouwd wordt als een essentiële voorwaarde voor zakelijke groei”, zegt Dirk Hoerig, CEO van commercetools. “De strategische stap om Microsoft Azure te omarmen, stelt onze klanten in staat om hun online business te laten groeien in combinatie met deze moderne cloudarchitectuur en -infrastructuur.”

“Wij zijn enthousiast dat commercetools Microsoft Azure betrekt bij zijn platform. Nu biedt het bedrijf een wereldwijde, schaalbare oplossing in de cloud met uitgebreide mogelijkheden voor gezamenlijke klanten”, zegt Paul Maher, general manager Industry Experiences bij Microsoft.

commercetools is nu opgenomen in de AzureMarketplace en Microsoft AppSource, wat de oplossing toegankelijker maakt voor het Microsoft-ecosysteem en ontwikkelaars.

Over commercetools
commercetools is een next genaration softwarebedrijf dat een cloud-commerceplatform aanbiedt, waarbij klanten a-la-carte features kunnen gebruiken. Daarnaast is het platform technologie-agnostisch en ondersteunt het bijna elke open source-programmeertaal waaronder .NET, Java, PHP, Python en Scala. De toonaangevende API-First benadering helpt retailers bij het creëren van merkwaarde en stelt ze in staat om een unieke en interessante digital commerce-ervaringen te creëren – via het platform of viamicroservices voor specifieke commerce-onderdelen.

Kijk op www.commercetools.com voor meer informatie.
Laatste van commercetools
commercetools is Leader in 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce

Eerste open food-marktplaats Foodl biedt ubiquitous commerce met technologie van commercetools

commercetools en roboticaontwikkelaar Franka Emika verlengen partnerschap
Verstreken tijd: 2 jaar en 44 dagen

Logo LVTPR
commercetools contact

Logo commercetools

commercetools@lvtpr.nl
  commercetools.com
commercetools sociaal

commercetools tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters