www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 44 dagen geleden)
PR: Clarity Benelux

GTT voor het derde achtereenvolgende jaar in Gartners Magic Quadrant voor Network Services, Global

Amsterdam, 6 maart 2019 - GTT Communications, Inc, (NYSE: GTT), wereldwijd marktleider als provider van cloudnetworking voor multinationale ondernemingen, maakt vandaag bekend dat het in Gartners Magic Quadrant voor Network Services, Global1 is gepositioneerd. Het rapport van Gartner is op 25 februari jongstleden gepubliceerd en biedt ICT-beslissers een objectieve beoordeling van marktpartijen.

GTT, dat vorig jaar de Europese glasvezeloperator Interoute overnam, heeft een uitgebreid portfolio aan netwerkservices, met onder meer SD-WAN, wide area networking, internet, datatransport en -infrastructuur, en managed services. GTT SD-WAN maakt gebruik van het wereldwijde Tier 1 IP-netwerk van het bedrijf om klantlocaties veilig en op diverse manieren te verbinden met elke bestemming op het internet of met elke cloudserviceprovider.

In de Magic Quadrant-editie van dit jaar heeft GTT, vergeleken met vorig jaar, zijn positie over beide assen verbeterd. De positie van GTT is gebaseerd op de waarde die Gartner toekent aan de uitvoeringskracht en de volledigheid van de visie. De erkenning van Gartner is volgens GTT te danken aan de toegenomen schaalgrootte, de marktpositie en de omvang en reikwijdte van het netwerk van het bedrijf. Het 2019-rapport stelt onder meer dat ‘enterprises behoefte hebben aan grotere slagkracht en flexibiliteit van wereldwijde netwerkservices om de cloud-IT te ondersteunen’.

Als een van de sterke punten van GTT noemt Gartner in het rapport het feit dat GTT een van de omvangrijkste ‘internet backbones’ van de wereld bedient, waardoor het bedrijf een hoog niveau van internetperformance in de hele wereld kan bieden. Dat is mede te danken aan de overname van Interoute medio 2018, waardoor GTT nu ook beschikt over een Europees glasvezelnetwerk van 72.000 kilometer en over vijftien datacenters, virtuele datacenterzones en 51 plekken voor colocatiediensten.

“Ik ben ervan overtuigd dat de positie van GTT in Gartners Magic Quadrant voor Network Services, Global extra bewijs is van de waarde van onze uitgebreide service op het gebied van cloudnetworking en SD-WAN”, zegt Rick Calder, CEO en President van GTT. “Onze zeer getalenteerde teamleden staan voor onze kernwaarden eenvoud, snelheid en slagkracht en brengen zo onze doelstellingen tot leven om mensen met elkaar te verbinden in organisaties over de hele wereld en via elke applicatie in de wereld.”

1The Gartner Magic Quadrant for Network Services, Global. Gepubliceerd op 25 februari 2019.
Analisten: Neil Rickard, Bjarne Munch, Danellie Young.

Gartner promoot geen van de leveranciers, producten en diensten die in onderzoekspublicaties worden vermeld. Daarnaast zijn de hoogste beoordelingen of andere aanduidingen geen aanbevelingen aan technologiegebruikers om uitsluitend met die leveranciers samen te werken. De onderzoekspublicaties van Gartner bevatten de bevindingen van de onderzoeksorganisaties van Gartner en mogen niet worden opgevat als feitelijke beweringen. Gartner is dan ook niet verantwoordelijk voor eventuele garanties, expliciet of impliciet, betreffende dit onderzoek, voor de handelskwaliteiten of geschiktheid voor een bepaald doel.

Over GTT

GTT geeft nieuwe betekenis aan internationale communicatie en verbindt mensen en bedrijven wereldwijd met iedere applicatie in de cloud, klaar voor een toekomst waarin de cloud centraal staat. Onze klanten profiteren van de beste server experience, gebouwd op onze kernwaarden van eenvoud, snelheid en flexibiliteit. GTT, een Fortune Future 50 company, bezit en beheert een wereldwijd Tier 1 internetnetwerk en voorziet klanten overal ter wereld van een uitgebreid pakket aan netwerkdiensten. Bezoek www.gtt.net voor meer informatie over GTT.

‘This GTT press release is a translation of the original English version. While the intent is to ensure consistency of meaning between the English and Dutch versions, in any instance of inconsistency the English version shall prevail.’

GTT Persdesk
Naomi van Duin, Yellow Communications
GTT@yellow-communications.com
www.gtt.net
Laatste van GTT Communications
Performive kiest GTT’s DDoS Mitigation Service voor verbeterde netwerkbeveiliging

GTT verbetert managed securitydiensten met Fortinet Security Fabric

Amagi selecteert GTT voor ondersteuning van Cloud Managed Broadcast services voor TV en streaming media
Verstreken tijd: 2 jaar en 44 dagen

Logo Clarity Benelux
GTT Communicat.. contact

Logo GTT Communications

www.gtt.net
GTT Communicat.. sociaal

GTT Communicat.. tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis