www.LVTPR.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

ROVC geeft opbouw practicum vorm met Festo Didactic

Ede, 4 maart 2019 – Technisch opleider ROVC heeft haar practicum opnieuw ingericht. Festo Didactic, wereldwijde leverancier van leersystemen voor proces- en fabrieksautomatisering, levert een bijdrage aan de opbouw. ROVC heeft diverse leersystemen van Festo Didactic aangeschaft. Deze systemen worden gebruikt voor verschillende cursussen en trainingen, zoals PLC-besturingstechniek, PLC-techniek met CoDeSys-basis en PLC-systemen.

Festo Didactic levert installaties met de D-variant van de MPS-modules voor het practicumgedeelte van ROVC. Daarmee kunnen cursisten zelf een productielijn vormgeven. Marcel Henneman, Sales Engineer bij Festo Didactic: “Bijzonder aan deze D-variant van de MPS-modules is dat deze uitgerust is met AR, QR en RFIDfuncties. Dit geeft ROVC de mogelijkheid om de koppeling te maken met eigen units en systemen, één van de aspecten waar ROVC bekend om staat. Daarnaast kunnen de MPS-D-stations gekoppeld worden aan willekeurige PLC’s en bussystemen waardoor het systeem unieke besturingseigenschappen heeft. Dat biedt ROVC enorm veel mogelijkheden, waarmee de opleider klaar is voor de toekomst.”

John Huizing, Algemeen Directeur bij ROVC: “ROVC werkt voor en met haar partners, klanten, docenten en cursisten. Daarom vinden we het belangrijk om hen bij de wederopbouw van ons opleidingsinstituut te betrekken. Vooral na de brand vorig jaar hebben we hen hard nodig om ons pand weer te voorzien van de nieuwste installaties en technieken voor onze cursisten. Destijds heeft Festo ons geholpen door hun locatie beschikbaar te stellen voor practicumdagen. Wij zijn Festo Didactic dan ook wederom ontzettend dankbaar voor hun bijdrage aan onze wederopbouw. Mede hierdoor zijn we in staat om technici met de nieuwste installatietechnieken te laten werken. Deze technieken komen ze ook op de werkvloer tegen.”

---------------

Over Festo Didactic
Festo Didactic is wereldwijd leider in professionele industriële trainingen en verkoop van leersystemen voor technisch onderwijs en proces- en fabrieksautomatisering. Een uitgebreid portfolio leersystemen biedt wereldwijd opties voor meer dan 3500 cursussen op het gebied van industriële automatisering. In een tijd van snelle technologische ontwikkelingen is kennis van strategische waarde. Daarom biedt Festo Didactic legio mogelijkheden voor training op maat voor onderwijsinstellingen en bedrijfsleven. Voor meer informatie: www.festo-didactic.com

Over ROVC