Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

ROVC geeft opbouw practicum vorm met Festo Didactic

Ede, 4 maart 2019 – Technisch opleider ROVC heeft haar practicum opnieuw ingericht. Festo Didactic, wereldwijde leverancier van leersystemen voor proces- en fabrieksautomatisering, levert een bijdrage aan de opbouw. ROVC heeft diverse leersystemen van Festo Didactic aangeschaft. Deze systemen worden gebruikt voor verschillende cursussen en trainingen, zoals PLC-besturingstechniek, PLC-techniek met CoDeSys-basis en PLC-systemen.

Festo Didactic levert installaties met de D-variant van de MPS-modules voor het practicumgedeelte van ROVC. Daarmee kunnen cursisten zelf een productielijn vormgeven. Marcel Henneman, Sales Engineer bij Festo Didactic: “Bijzonder aan deze D-variant van de MPS-modules is dat deze uitgerust is met AR, QR en RFIDfuncties. Dit geeft ROVC de mogelijkheid om de koppeling te maken met eigen units en systemen, één van de aspecten waar ROVC bekend om staat. Daarnaast kunnen de MPS-D-stations gekoppeld worden aan willekeurige PLC’s en bussystemen waardoor het systeem unieke besturingseigenschappen heeft. Dat biedt ROVC enorm veel mogelijkheden, waarmee de opleider klaar is voor de toekomst.”

John Huizing, Algemeen Directeur bij ROVC: “ROVC werkt voor en met haar partners, klanten, docenten en cursisten. Daarom vinden we het belangrijk om hen bij de wederopbouw van ons opleidingsinstituut te betrekken. Vooral na de brand vorig jaar hebben we hen hard nodig om ons pand weer te voorzien van de nieuwste installaties en technieken voor onze cursisten. Destijds heeft Festo ons geholpen door hun locatie beschikbaar te stellen voor practicumdagen. Wij zijn Festo Didactic dan ook wederom ontzettend dankbaar voor hun bijdrage aan onze wederopbouw. Mede hierdoor zijn we in staat om technici met de nieuwste installatietechnieken te laten werken. Deze technieken komen ze ook op de werkvloer tegen.”

---------------

Over Festo Didactic
Festo Didactic is wereldwijd leider in professionele industriële trainingen en verkoop van leersystemen voor technisch onderwijs en proces- en fabrieksautomatisering. Een uitgebreid portfolio leersystemen biedt wereldwijd opties voor meer dan 3500 cursussen op het gebied van industriële automatisering. In een tijd van snelle technologische ontwikkelingen is kennis van strategische waarde. Daarom biedt Festo Didactic legio mogelijkheden voor training op maat voor onderwijsinstellingen en bedrijfsleven. Voor meer informatie: www.festo-didactic.com

Over ROVC
ROVC is marktleider op het gebied van trainingen en opleidingen voor technisch Nederland. Jaarlijks volgen meer dan 13.000 mensen een praktijkgerichte opleiding bij ROVC met als doel efficiënter, daadkrachtiger en competenter te functioneren. ROVC adviseert en ondersteunt daarnaast honderden organisaties bij het realiseren en implementeren van een effectief opleidingsbeleid. Betrokkenheid bij uw markt, organisatie en medewerkers staat in onze werkwijze centraal. Meer informatie vindt u op
www.rovc.nl

ROVC op Twitter | Facebook | LinkedIn

Meer informatie:
Marcommit
Arlieke Tammer
rovc@marcommit.nl
Laatste van ROVC
ROVC geeft opbouw practicum vorm met Festo Didactic

Technisch Nederland wijst allround inzetbaarheid aan als belangrijkste marktontwikkeling

Logo Marcommit
ROVC contact

Logo ROVC

ROVC sociaal

ROVC tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl