Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Presscom

Bereidt u voor op elk scenario en ga aan de slag met digitalisering

Het Verenigd Koninkrijk moet de Europese Unie op 29 maart om 23.00 uur verlaten. Nog steeds weten we niet of dit daadwerkelijk gaat gebeuren. Hoe kunnen bedrijven zich voorbereiden met die onzekerheid?

Capelle a/d Ijssel, 27 februari Nu de Brexit rap dichterbij komt, vraagt het bedrijfsleven om meer zekerheid over de voorwaarden waaronder het Verenigd Koninkrijk uit de EU treedt. Maar de aanhoudende discussies over de uittredingsovereenkomst, met name rond de grens in Ierland, en het gedraal en gedraai in het Britse parlement maken de onzekerheid alleen nog maar groter.

Het totale aantal aangiften voor uitvoer zal volgens de Douane met een derde toenemen als de Britten de Europese douane-unie en interne markt verlaten. Naar verwachting stijgt het aantal invoeraangiften met bijna twintig procent. Voor veel Nederlandse bedrijven die goederen de Britse grens overbrengen, zal het de eerste keer zijn dat ze een aangifte moeten indienen.

De verandering in douaneformaliteiten voor dit enorme aantal transacties heeft een significante impact op supply chains en drijft de kosten verder op. En er is geen tijd meer te verliezen met het treffen van voorbereidingen voor een soepel cross-border proces volgens nieuwe douaneprocedures.

Brexit zorgt voor uitdagingen op meerdere gebieden. Wat kunnen bedrijven doen om de risico’s in hun supply chains te reduceren? Door hun internationale handels- en douaneprocessen te digitaliseren, kunnen ze zich snel aanpassen aan toekomstige veranderingen:
  • Exportcontroles: check goederen voor tweeërlei gebruik
    Als het Verenigd Koninkrijk de EU verlaat, wordt het een derde land. Dat betekent dat vergunningen zijn vereist voor handel in goederen voor tweeërlei gebruik. Het implementeren van IT-oplossingen helpt om alle relevante exportcontroleprocedures te automatiseren en alle vergunningen efficiënt te beheren, zodat bedrijven altijd conform de regelgeving handelen.

• Douanezaken: beheer van aangiften
    Als de Brexit een feit is, zal het aantal douaneaangiften gigantisch toenemen. Of een bedrijf nu zijn eigen import- en exportprocedures afhandelt of een douaneagent inschakelt: IT-oplossingen zorgen voor automatisering en integratie van douaneprocessen. Dat leidt tot kostenbesparingen en een flexibele omgeving waarin elke aanpassing succesvol kan worden doorgevoerd.

• Productclassificatie: bepaal juiste goederencodes
Alle wegen leiden naar Rome en minstens drie naar de juiste goederencode. Met automatische classificatie bespaart u veel tijd. Eenvoudiger kunt u uw medewerkers op de douaneafdeling niet ontlasten. Slimme IT-oplossingen helpen bedrijven hiermee om te gaan.

Voor meer informatie over IT-oplossingen die hulp bieden in alle Brexit scenario's, bezoek AEB’s Brexit Toolkit voor Nederlandse bedrijven

Brexit levert serieuze uitdagingen op voor zowel ervaren handelsbedrijven als voor bedrijven die pas recent zijn gestart met exporteren of importeren. Maar in het digitale tijdperk biedt deze situatie ook de kans om de digitaliseringsagenda verder uit te rollen en een flexibel IT-landschap voor internationale handel op te zetten. Dat stelt bedrijven in staat om snel en eenvoudig nieuwe douaneprocedures en nieuwe douaneagenten te integreren. Dat bespaart tijd en geld, ongeacht de afloop van de Brexit.

Contact:

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl