www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 128 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Wie is de Nederlandse IT-beslisser?

Amsterdam, 26 februari 2019 - Nederlandse IT-beslissers werken gemiddeld 9 jaar als IT-verantwoordelijke bij dezelfde organisatie. Ze veranderen van baan als ze toe zijn aan een nieuwe uitdaging (26,2%) of als ze via een headhunter een aanbieding krijgen voor een baan met meer perspectief (15,5%). Dat komt naar voren uit een recent onderzoek in opdracht van Citrix onder 850 IT-beslissers in Europa. Het onderzoek, waaraan 103 Nederlandse IT-beslissers deelnamen, keek ook naar de mate waarin IT-beslissers zich voldoende toegerust voelen om de digitale transformatie van hun organisatie te leiden, in welke opkomende technologieën ze momenteel investeren en hoe ze IT-investeringen in de bestuurskamer rechtvaardigen.

Nederlandse IT-beslissers zijn over het algemeen geen jobhoppers. In hun vorige functie als IT-verantwoordelijke werkten ze gemiddeld 9 jaar en in hun huidige functie verwachten ze ongeveer net zo lang te blijven (8,3 jaar). In hun vorige baan hebben ze hun visie goed weten te verwezenlijken. Zo’n 32% zegt alle doelen te hebben behaald, ruim 57% heeft de meeste doelen behaald. Bij hun aantreden bij hun huidige werkgever trof een groot deel een IT-infrastructuur aan die niet toereikend was voor de digitale plannen van de organisatie. In Nederland zegt 38% dat. In de landen om ons heen is dat aandeel nog veel groter. In Frankrijk vond 60% van de IT-beslissers de bestaande IT ontoereikend, in Duitsland 71% en in het Verenigd Koninkrijk maar liefst 73%.

Informatieveiligheid bovenaan de prioriteitenlijst
Hoog op de agenda van de Nederlandse IT-beslisser staat momenteel informatieveiligheid. Ruim 38% geeft aan dat dat de belangrijkste opkomende technologie is waarin geïnvesteerd wordt en die door de directie en het bestuur van de organisatie als strategisch belangrijk wordt gezien. Andere technologieën waarop gefocust wordt, zijn: geavanceerde data-analytics, procesautomatisering, de digitale transformatie in het algemeen en social media-analytics. Opvallend is dat bijna 11% in geen van die opkomende technologieën investeert. Ook in Frankrijk staat informatieveiligheid bovenaan de prioriteitenlijst. Voor de Duitse en Britse IT-beslissers zijn machine learning en AI de belangrijkste technologieën om in te investeren.

Rechtvaardiging van IT-investeringen
Hoe kun je de investeringen in IT rechtvaardigen in de bestuurskamer? Nederlandse IT-beslissers wijzen daarbij vooral op de uiteindelijke opbrengst (48%). De business case als leidraad nemen voor de investeringen doet een kleine 15%. Opvallend hier is dat ruim 12,5% zegt geen idee te hebben hoe de investeringen te rechtvaardigen. Ook in Duitsland, Frankrijk en het VK ligt de nadruk vooral op de Return on Investment (ROI).

Het onderzoek in opdracht van Citrix is begin februari gehouden onder Nederlandse (103), Duitse (175), Franse (175) en Britse (400) IT-beslissers.

Over Citrix
Citrix (NASDAQ:CTXS) streeft naar een wereld waarin mensen, organisaties en dingen veilig verbonden en beschikbaar zijn, zodat het buitengewone mogelijk wordt. Citrix helpt klanten de toekomst van werk opnieuw uit te vinden door de meest uitgebreide beveiligde digitale werkplek te bieden, waarin alle apps, data en diensten die mensen nodig hebben om productief te zijn verbonden worden en waar IT eenvoudig complexe cloud-omgevingen kan opzetten en beheren. Citrix-oplossingen worden gebruikt in meer dan 400.000 organisaties, waaronder 99 procent van de Fortune 100 en 98 procent van de Fortune 500. Meer informatie vindt u op http://www.citrix.nl of volg Citrix Benelux op Twitter via @citrixbenelux.

Citrix Persdesk

Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise