www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2489 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Qualys introduceert Patch Management-app die patching en herstel centraliseert en versnelt voor IT- en beveiligingsteams

Geïntegreerde oplossing biedt transparante orkestratie om kwetsbaarheden en cyberrisico's tussen endpoints en on-premises IT-assets aan te pakken

Amsterdam – 25 februari 2019 Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen – introduceert Patch Management (PM), een nieuwe cloud-app die geautomatiseerde implementatiemogelijkheden voor patching biedt. Zo kunnen klanten op transparante wijze full-lifecycle vulnerability management van besturingssystemen en software van derden in wereldwijde hybride omgevingen inrichten.

Met Qualys PM versterkt het Qualys Cloud Platform de beoordeling van kwetsbaarheden, de prioritering van bedreigingen, en remediëring. Hierdoor kunnen IT- en SecOps-teams het oplossen van kwetsbaarheden centraliseren in Windows-, MacOS- en Linux-besturingssystemen en in ruim driehonderd applicaties van derden. Gebruikers kunnen snel kritieke Common Vulnerability and Exposure ID’s (CVE’s) targeten zonder over basiskennis te beschikken en de patch vervolgens implementeren naar endpoints, on-premises of cloud-assets en deze herstellen – allemaal vanaf één console.

image
Qualys Patch Management centraliseert patching en herstel voor IT- en beveiligingsteams

“Patchbeheer is een kritieke en tijdrovende klus en veel organisaties worstelen met het tempo en de vereiste schaal”, zegt Christopher Kissel, Research Director bij Security Products, IDC. “Qualys heeft een indrukwekkend platform gebouwd om organisaties te helpen bij het automatiseren van de full-lifecycle van het ontdekken, prioriteren en nu ook oplossen van kwetsbaarheden op wereldschaal.”

“Meer dan ooit vereist digitaal zakendoen een voortdurende samenwerking tussen beveiligings- en IT-teams om de remediëring van on-premises assets, endpoints en clouds te orkestreren”, aldus Philippe Courtot, voorzitter en CEO van Qualys. “Patch Management biedt die teams de urgentie en vereiste automatisering.”

Bekijk Patch Management in actie: https://vimeo.com/316102983

2-Second Visibility en Remote Patching met Qualys Cloud Agents
Qualys PM kan onmiddellijk worden geactiveerd via dezelfde Qualys Cloud Agent die wordt gebruikt voor het beoordelen van kwetsbaarheden en configuraties. Deze agent verzendt voortdurend kritieke data over wijzigingen en ondersteunende gegevens naar de cloud en maakt patchinstallatie mogelijk op externe en roaming-endpoints buiten het netwerk.

Na activatie verzamelt en uploadt Qualys PM continu telemetrie over geïnstalleerde software, open kwetsbaarheden en ontbrekende patches naar het Qualys Cloud Platform. Dit resulteert in gedeelde zichtbaarheid van assets en hun conditie. Dit stelt IT- en beveiligingsteams in staat om samen te werken met behulp van algemene, kwetsbaarheidsgerichte terminologie en biedt een consistente dataset voor het efficiënter analyseren, prioriteren, implementeren en verifiëren van patches.

Patchimplementaties kunnen worden beïnvloed door herstelvensters of beleidsregels voor wijzigingsbeheer. Qualys PM biedt teams de flexibiliteit om geplande patches uit te voeren, nieuwe patches goed te keuren in bestaande implementatietaken voor doorlopende operationele beveiliging, en eenmalige taken te creëren voor noodimplementatie van high-profile kwetsbaarheden.

Toekomstige versies van Qualys PM bieden uniforme rapportage en zichtbaarheid in alle stappen van het patchingproces, met scheiding van functies voor specifieke taken, om processen te stroomlijnen en samenwerking te bevorderen.

Beschikbaarheid
Qualys PM is algemeen verkrijgbaar vanaf maart 2019. De initiële ondersteuning omvat Windows-besturingssystemen en meer dan 55 Windows-applicaties en toepassingen van derden. Toekomstige ondersteuning zal bestaan uit Mac- en Linux-besturingssystemen, uitgebreide goedkeuringsworkflows en verhoogde automatisering.

Het Qualys Cloud Platform
Het Qualys Cloud Platform is een kwantumsprong in enterprise- en cloudbeveiliging en biedt klanten een uniform beeld van IT, beveiliging en compliance voor on- en off-premises assets, endpoints, clouds, containers en webapplicaties, waardoor de kosten van het managen van meerdere beveiligingsleveranciers dalen en de complexiteit ervan afneemt.

Het Qualys-platform levert bijna twintig volledig geïntegreerde, centraal beheerde en self-updating best-of-breed beveiligings- en compliance-oplossingen. Door het automatisch verzamelen en analyseren van beveiligings- en compliance-data van IT-middelen op slechts één scherm, biedt het Qualys Cloud Platform klanten de schaalbaarheid, zichtbaarheid, nauwkeurigheid en een breed scala van mogelijkheden om cyberaanvallen te bestrijden en beveiliging in te bouwen in hun initiatieven voor digitale transformatie.

Meer informatie:
Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 10.000 klanten in meer dan 120 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Remain Software
Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo WIBU-SYSTEMS

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl