Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 53 dagen geleden)
PR: Franssen Communicatie

CodeMeter Certificate Vault vereenvoudigt uitgifteproces van beveiligingscertificaten

Hengelo, februari 2019 – Wibu-Systems gaat het gebruik van beveiligingscertificaten revolutionair veranderen met de introductie van CodeMeter Certificate Vault. Dit beheersysteem voor certificaten voorziet in PKCS#11 compatibele tokens, die perfect interacteren met Cryptographic API Next Generation (CNG) van Microsoft en OpenSSL. Voor de gebruikers daarvan wordt het makkelijker om de beveiligingsidentiteiten te registeren, digitale handtekeningen vast te leggen of e-mail, dan wel VPN-dataverkeer te voorzien van sterke authenticatiemechanismen.

Voor het verkrijgen van certificaten geldt één harde regel: de gebruikers maakt eerst een paar sleutels aan met één publieke en één private sleutel.  De private sleutel, waarmee de aanvraag voor het certificaat is ingediend, wordt direct veilig opgeslagen. De aanvraag ondergaat een controleprocedure  bij een certificerende autoriteit, die de nieuwe certificaten produceert en ondertekent voor de gebruikers. Die laden deze vervolgens terug in hun certificaten opslagvoorziening.

Bij het nieuwe  CodeMeter Certificate Vault verandert het uitgifteproces fundamenteel. Het gehele aanmaakproces van certificaten blijft bij de certificerende autoriteit, die zowel intern bij een organisatie kan zijn ondergebracht of bestaat uit een externe, onafhankelijke instelling.  Het aanmaken van certificaten per paar is versimpeld. Het uiteindelijke getekende certificaat wordt te samen met de private aanvraagsleutel gebundeld verpakt in een speciaal beveiligd bestand. De gebruiker van het certificaat ontvangt dit bestand en laadt deze op een dongle. Zij hoeven zelf niet langer cryptografische sleutels aan te maken en te bewaren voor elk certificaat dat ze uitgeven. Het uitgeefproces wordt net zo eenduidig als het verstrekken van wachtwoorden of licenties.

CodeMeter Certificate Vault maakt voor het binnenhalen van sleutels en bijbehorende certificaten gebruik van WibuCmRaU.  Deze technologie, onderdeel van het licentiebeheersysteem CodeMeter LicenCentral,  plaatst de certificaten in een  update bestand,  met een unieke ’key’, versleuteld  met een unieke encryptie-sleutel voor de softwarecontainer van de betreffende gebruiker. Versie 1.0 van het nieuwe systeem werkt met de meest veilige softwarelicentiecontainer  die er bestaat: een CmDongle met een geïntegreerde smart card chip. In deze  volkomen veilige omgeving wordt het bestand ontsleuteld en is het verstrekte certificaat gereed voor gebruik. De gebruiker kan de gehele operatie met een gerust hart overlaten aan diens certificerende autoriteit, die het creatieproces zelf kan automatiseren in een  bestaande uitgifte procedure via het SOAP-protocol.

Volgens Marco Blume, Product / R&D Manager Embedded bij Wibu-Systems, vormen certificaten de ruggengraat van de beveiliging binnen de digitale wereld, maar verhinderde tot nu toe het gebrek aan een eenvoudige aanmaakprocedure het universele gebruik ervan. ”CodeMeter Certificate Vault zorgt ervoor dat het aanmaken en verstrekken van certificaten net zo eenvoudig is als het verstrekken van licenties via het CodeMeter licentiebeheersysteem.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,

Voor meer informatie: www.wibu-systems.nl, tel.: 074 7501495

Laatste van WIBU-SYSTEMS
CodeMeter voegt ’native’ ondersteuning toe aan Python code

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

CodeMeter en Apple M1 chip: topprestaties en bewezen betrouwbaarheid
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 2 jaar en 53 dagen

Logo Franssen Communicatie
WIBU-SYSTEMS contact

Logo WIBU-SYSTEMS

info@wibu-systems.nl
  www.wibu-systems.nl
WIBU-SYSTEMS sociaal

WIBU-SYSTEMS tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis