www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 139 dagen geleden)
PR: Marcommit

Ultimaker introduceert nieuwe platformservice: Ultimaker Cloud

Een toekomstbestendig cloud-platform dat de 3D-print workflow ondersteunt

Geldermalsen, 21 februari 2019 – Ultimaker, wereldleider op het gebied van desktop 3D-printing, kondigt vandaag op de TCT ASIA de lancering van Ultimaker Cloud aan. Ultimaker Cloud is een toekomstbestendig cloud-platform dat is ontworpen om de professionele 3D-print workflow te ondersteunen. De eerste cloud-diensten die worden aangeboden zijn 3D-printen of afstand, ongelimiteerde toegang tot de Marketplace en beoordelingen in de Marketplace. Ook is er nu de mogelijkheid om een back-up te maken van gebruikersinstellingen voor toegang op afstand. Ultimaker Cloud is vanaf 19 maart beschikbaar samen met Ultimaker Cura 4.0, die beschikt over een vernieuwde gebruikersinterface.

De snelle adoptie van 3D-printen vraagt om een platformoplossing die de workflow voor de gebruiker eenvoudiger maakt en die verenigbaar is met een breed scala aan softwareapplicaties en materialen. De open strategie van Ultimaker maakt het voor industriële partners, zoals leidende CAD-leveranciers en materiaalfabrikanten, mogelijk om te integreren met Ultimaker Cloud. Deze integraties leveren veel meerwaarde op voor de gebruikers. Zij profiteren hierdoor van een probleemloze, betrouwbare en naadloze 3D-printervaring.

Ultimaker Cloud biedt nu:
  • Backups: Optimale gebruikersinstellingen worden opgeslagen in de cloud en kunnen op elke locatie en op elke computer worden opgehaald.
  • Marketplace: De Marketplace biedt exclusieve toegang tot printprofielen die zijn geconfigureerd door materiaalexperts van toonaangevende merken. Geregistreerde gebruikers kunnen in de Marketplace het beste materiaal zoeken voor een specifieke toepassing. Geoptimaliseerde instellingen om de beste resultaten te verkrijgen met dit materiaal worden dan automatisch aangevuld in Cura.
  • Marketplace beoordelingen: Gebruikers kunnen feedback geven op de plugins die zij gebruikt hebben hun ervaringen delen met de community.
  • Printen op afstand: Printtaken kunnen wereldwijd naar Ultimaker-printers worden gestuurd die netwerkfunctionaliteiten hebben. Ook is er de mogelijkheid om deze te monitoren, zodat de gebruikers op de hoogte blijven van de processen.
Jos Burger, CEO van Ultimaker: “Ultimaker Cloud vormt de basis voor toekomstige waardeproposities van Ultimaker en onze belangrijkste industriële partners. Dit is een belangrijke stap in onze missie om de wereldwijde transitie naar lokale, digitale productie te versnellen. We hebben samen met ons wereldwijde netwerk van software- en materiaalpartners hard gewerkt aan deze oplossing. Ik twijfel er niet aan dat dit ervoor zorgt dat Ultimaker de voorkeursoplossing op het gebied van dekstop 3D-printen wordt.

Beschikbaarheid
Ultimaker Cloud wordt beschikbaar met de lancering van Ultimaker Cura 4.0 op 19 maart 2019. Over verloop van tijd worden er meer functionaliteiten toegevoegd om ervoor te zorgen dat alle gebruikers van de voordelen kunnen genieten van een nieuwe generatie 3D-print workflows.

Over Ultimaker
Vanaf 2011 heeft Ultimaker een open en eenvoudig te gebruiken oplossing van 3D-printers, -software en -materialen gebouwd waarmee professionele ontwerpers en ingenieurs elke dag kunnen innoveren. Ultimaker is marktleider in desktop 3D-printing. Vanuit kantoren in Nederland, New York, Boston en Singapore - plus productiefaciliteiten in Europa en de VS - werkt het wereldwijde team van meer dan 400 medewerkers samen om de transitie van de wereld naar lokale, digitale productie te versnellen. Kijk voor meer informatie op: www.ultimaker.com

Marcommit
Laura Emous
ultimaker@marcommit.nl
Laatste van Ultimaker
Ultimaker ondersteunt ziekenhuizen met 3D-printen in coronacrisis

ERIKS kiest Ultimaker voor het opschalen van de 3D-print capaciteit voor OEM- en MRO-klanten

Ultimaker lanceert Ultimaker Cura 4.5 en maakt Ultimaker Marketplace online beschikbaar
Verstreken tijd: 1 jaar en 139 dagen

Logo Marcommit
Ultimaker contact

Logo Ultimaker

info@ultimaker.com
  www.ultimaker.com
Ultimaker sociaal

Ultimaker tweets

Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Intel
Logo Solipsis b.v.
Logo SAP Concur
Logo Conclusion Zuyd