www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 124 dagen geleden)
PR: LVTPR

Action werkt efficiënter met point-of-sale-systeem XV5 van Ctac

Internationale discountretailer profiteert van fundamentele bouwsteen voor (inter)nationale uitbreiding

’s-Hertogenbosch, 19 februari 2019 – Action plukt de eerste vruchten van de optimalisatie van zijn point-of-sale-systeem (POS) XV Retail en Omni Customer Loyalty-programma (OCL), gerealiseerd door Business & Cloud Integrator Ctac. Om de groeistrategie van de internationale discountretailer nog beter te ondersteunen, werd versie 5 van de XV Retail Suite ontwikkeld, op een nieuw technologisch platform gezet en geïmplementeerd. De uitgebreidere functionaliteiten en de sterk verminderde implementatietijd van deze oplossing helpen Action om een steviger fundament te creëren voor verdere (inter)nationale uitbreiding en innovaties in retail.

De optimalisatie en implementatie van de nieuwe oplossing kende een zeer krappe, maar bewezen haalbare tijdlijn. Binnen 6½ week waren de meer dan 1.300 Action-winkels in West-Europa gemigreerd.

Behoefte aan snelheid en schaalbaarheid
Een groot deel van het assortiment in de Action-winkels verandert continu: wekelijks komen er 150 tot 200 nieuwe producten binnen. Na de implementatie van het geoptimaliseerde POS-systeem kan het nog grotere volumes aan en is flexibel op- en afschalen mogelijk. Daarnaast zijn alle kassa’s in alle filialen aangesloten op de XV Retail Online Server. Op deze manier zijn de kassa’s altijd verbonden en worden prijswijzigingen direct doorgevoerd. Dit ontzorgt de kassamedewerkers. Een ander groot voordeel is, dat Action bij de opening van een nieuwe vestiging veel sneller up and running is. Het invoeren van het adres is voldoende, de rest gaat automatisch.

“De klant merkt niet dat we nieuwe software hebben”, zegt Jens Burgers, Director IT bij Action. “Wat de klant wel merkt, is dat we efficiënter werken en daarmee ook onze kosten en onze prijzen voor onze klanten laag kunnen houden. IT is er ook om de klanten tevreden te houden.”

Martin van Dijk, Manager IT Delivery bij Action, geeft aan dat het implementatieproject uitstekend is verlopen door de goede samenwerking tussen alle benodigde onderdelen van Action en Ctac, en door de manier waarop de technische migratie geautomatiseerd was opgezet. “De samenwerking met Ctac verliep goed en was oplossingsgericht. Ctac en ons projectteam hebben een indrukwekkende prestatie geleverd. Met dit product en de dienst die Ctac eromheen levert, staan wij weer goed gepositioneerd voor de toekomst.”

Over Action
Action is de snelst groeiende internationale non-fooddiscounter met meer dan 1.300 winkels in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Oostenrijk en Polen. Bij Action werken ruim 40.000 medewerkers. In 2017 was de omzet van Action 3,4 miljard euro. Van de meer dan 6.000 artikelen die Action biedt, behoort ongeveer een derde tot het vaste aanbod. De rest van het assortiment is variabel en wisselt snel. Wekelijks introduceert Action meer dan 150 nieuwe artikelen. Het assortiment bestaat uit veertien productcategorieën: decoratie, doe het zelf, spel & ontspanning, kantoor & hobby, multimedia, was & reiniging, tuin & outdoor, huishoud & inventaris, eten & drinken, persoonlijke verzorging, dieren, sport, kleding en linnengoed. Action verkoopt een groot aantal A-merken en huismerken. Action is in staat zeer lage prijzen te hanteren door grootschalige en efficiënte inkoop, een optimale distributie en een kostenbewuste bedrijfscultuur. Action doet geen concessies aan de kwaliteit, veiligheid of condities waaronder de producten worden geproduceerd. Action’s Ethical Sourcing Policy zorgt ervoor dat op een verantwoorde manier wordt omgegaan met mens, milieu en de lokale gemeenschap. Website: www.action.com.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten, waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel-gedreven Point-of-Sale & Loyalty-platform en Fit4Woco, een ERP-oplossing voor de woningcorporatiemarkt. Ctac bestaat meer dan 25 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per juni 2018 449 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.
Laatste van Ctac N.V.
Ctac boekt forse stijging omzet en winst in eerste kwartaal

Ctac Official Partner van PSV tot en met 2024

Ctac nieuwe SAP-partner van Provincie Noord-Brabant