www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco Visual Networking Index: in 2022 komt de zettabytegrens in zicht

Mobiele netwerken bedienen in 2022 wereldwijd ruim 12 miljard mobiele apparaten en IoT-verbindingen

SAMENVATTING
  • In 2022 is bijna 20% van het wereldwijde IP-verkeer mobiel
  • In 2022 vertegenwoordigen 5G-verbindingen ruim drie procent van alle mobiele connecties, waarover bijna 12% van het wereldwijde mobiele dataverkeer wordt getransporteerd
  • In 2022 genereert de gemiddelde 5G-verbinding (22 GB per maand) ongeveer drie keer zoveel verkeer als de gemiddelde 4G-verbining (8 GB per maand)
Amsterdam, 19 februari 2019 - Toen Cisco ruim tien jaar geleden begon met de Cisco Mobile Visual Networking Index (VNI) Forecast, maakte mobiel verkeer minder dan vijf procent van het totale IP-verkeer op netwerken uit. Sindsdien is de rol van mobiele netwerken drastisch veranderd. Volgens de nieuwste update van de VNI Forecast (2017-2022) zal mobiel verkeer aan het eind van deze periode wereldwijd een jaarlijkse omvang van bijna een zettabyte bereiken (1 miljard TB). In 2022 is bijna 20% van het wereldwijde IP-verkeer mobiel en zal dan 930 exabyte per jaar bedragen. Dat is 113 keer zoveel als het totale mobiele verkeer dat in 2012 werd gegenereerd.

In 2017 waren er vijf miljard mobiele gebruikers wereldwijd. Over vijf jaar zal dat zijn toegenomen tot 5,5 miljard gebruikers. Dit komt overeen met 71% van de wereldbevolking. In 2022 zijn er meer dan 12 miljard mobiele apparaten en IoT-verbindingen, tegenover ongeveer 9 miljard in 2017. In 2022 zullen mobiele netwerken meer dan acht miljard mobiele apparaten en vier miljard IoT-verbindingen ondersteunen.

De nieuwe Forecast kijkt ook naar de inspanningen van mobiele carriers over de hele wereld om de prestaties van hun mobiele netwerken te verbeteren. De gemiddelde wereldwijde mobiele netwerksnelheden zullen bijna verviervoudigen, van 8,7 Mbps in 2017 tot 28,5 Mbps in 2022. De gemiddelde mobiele snelheden variëren afhankelijk van de geografische locatie, vooral nu 5G op het punt staat zijn intrede te doen in bepaalde regio's.

Belangrijkste voorspellingen
2G, 3G, 4G, 5G en LPWA:
  • In 2017 ondersteunden Low-Power, Wide-Area (LPWA) netwerken 1,5% van alle mobiele apparaten/M2M-verbindingen in de wereld, 2G ondersteunde 34%, 3G 30% en 4G 35%.
  • In 2022 bedienen LPWA-netwerken 14% van alle mobiele apparaten/M2M-connecties, 2G zakt terug naar 8%, 3G verwerkt 20%, 4G 54% en 5G neemt dan 3% voor haar rekening (ongeveer 422 miljoen 5G-connecties wereldwijd).
5G
  • In 2022 vertegenwoordigen 5G-verbindingen ruim drie procent van alle mobiele connecties (422 miljoen 5G-apparaten en M2M-verbindingen wereldwijd) en nemen dan bijna 12% van het wereldwijde mobiele dataverkeer voor hun rekening.
  • In 2022 genereert de gemiddelde 5G-verbinding (22 GB per maand) ongeveer drie keer zoveel verkeer als de gemiddelde 4G-verbinding (8 GB per maand).
Wifi: Offload mobiel verkeer (cellulair) naar vaste netwerken (wifi)
  • In 2017 was het maandelijkse mobiele verkeer dat werd omgeleid naar een Wifi netwerk (13 exabyte) groter dan het maandelijkse mobiele verkeer (12 exabyte).
  • In 2017 werd 54% van het totale mobiele dataverkeer omgeleid via een vast Wifi netwerk; in 2022 zal dit 59% zijn.
  • In 2017 was het totale IP-verkeer (vast en mobiel) als volgt verdeeld: 48% bekabeld, 43% wifi en 9% mobiel.
  • In 2022 wordt dit: 29% vast, 51% wifi en 20% mobiel.
  • Wereldwijd zal het aantal wifi-hotspots (inclusief wifi-netwerken thuis) viervoudig groeien, van 124 miljoen in 2017 tot 549 miljoen in 2022.
"Cisco blijft netwerkoperators helpen om de groeiende vraag naar bandbreedte van mobiele consumenten, zakelijke gebruikers en IoT-applicaties het hoofd te bieden", zegt Jonathan Davidson, senior vicepresident en general manager Service Provider Business van Cisco. "Nu het wereldwijde mobiele verkeer het zettabyta-tijdperk gaat betreden, geloven we dat 5G en wifi naast elkaar zullen blijven bestaan als noodzakelijke en complementaire toegangstechnologieën. Tijdens het aanstaande Mobile World Congress in Barcelona gaan we graag in gesprek met onze klanten om ze op deze groei voor te bereiden en ze te tonen hoe ze hun netwerkarchitecturen kunnen aanpassen."

Cisco Mobile VNI Forecast
De Cisco Mobile VNI Forecast beschrijft verwachtingen en trends op wereldschaal, per regio en per land voor mobiele radionetwerken (2G, 3G, 4G en 5G). Het volledige rapport bevat aanvullende informatie en analyses omtrent mobiele verkeersgroei, het aantal mobiele apparaten en verbindingen, mobiele IoT voor diverse bedrijfstakken, penetratie van mobiel IPv6, mobiele netwerkprestaties, wifi-offload van mobiele apparaten en connecties en mobiele prijstrends.

Cisco VNI – methodologie
De Cisco VNI Forecast 2017-2022 is gebaseerd op prognoses van onafhankelijke analisten en netwerkgegevens uit de praktijk. Op dit fundament bouwt Cisco voort met eigen inschattingen van wereldwijd IP-verkeer en de adoptie van diverse mobiele diensten. Een gedetailleerde beschrijving is in het volledige rapport te vinden. In haar dertienjarige bestaan is het Cisco VNI-onderzoek een ijkpunt geworden om de groei van het internet te meten. Overheden, onderzoekers, telecombedrijven en andere netwerkspelers gebruiken deze jaarlijkse studie om de digitale toekomst beter te kunnen plannen.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Cisco
8 nov 2019 Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

7 nov 2019 Cisco komt met reeks nieuwe oplossingen voor het mkb

29 okt 2019 Cisco Research: IT wil graag overgaan op AI en intent-based netwerken
Persberichten van maandag 11 november 2019
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Fontys Hogeschool ICT maakt bezoekers GLOW bewust over gevaren gebruik openbare wifinetwerken met uniek lichtproject

Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

AvePoint introduceert MyHub-app voor Microsoft Teams Governance

Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

Singles' Day officieuze opening van feestdagenseizoen
Logo CheckTwice

Logo Fox-IT
Logo AvePoint
Logo Veeam Software
Logo Solar Nederland B.V.
Logo Workday
Logo Thinkwise
Logo Descartes
Logo Ingenico Group
Ma-Vr:  08:00 - 22:00
Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl