www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!

Vorex Logistics kiest voor Verizon Connect Asset Tracking om near-realtime de locatie van 74 trailers te volgen

Asset-trackingsoftware zorgt ervoor dat internationale logistieke dienstverlener altijd weet waar zijn assets zich bevinden

Utrecht, 18 februari 2019 – Vorex Logistics selecteerde Verizon Connect om de locaties en prestaties van zijn 74 trailers te volgen, die van de Benelux en Duitsland naar het Verenigd Koninkrijk en Ierland rijden.

304224 verizon%20connect vorex%20logistics 42272c large 1550487912

Asset-trackingoplossing
Verizon Connect breidde onlangs zijn fleetmanagementsysteem REVEAL uit met een oplossing waarmee klanten niet alleen voertuigen, maar ook assets kunnen beheren. Met het gps-volgsysteem voor assets maken bedrijven de near-realtime locaties en de prestaties van waardevolle assets, zoals trailers en containers, inzichtelijk. Dankzij deze uitbreiding op REVEAL zetten bedrijven hun assets zo optimaal mogelijk in. Daarnaast helpt REVEAL het risico op diefstal en andere vormen van ongeoorloofd gebruik te verminderen.

Near-realtime locaties
Vorex Logistics is een logistieke dienstverlener die voor ruim 450 bedrijven het transport over de weg binnen geheel Europa, en zee- en luchtvracht wereldwijd organiseert. Doordat de trailers in geheel Europa van locatie naar locatie bewegen, is het lastig om altijd te weten waar elke asset zich bevindt. Dit maakt het een uitdaging om te zien welke trailers beschikbaar zijn en welke het dichtst bij de locatie van de opdracht zijn. Om klanten near-realtime updates te bieden over de locatie van ladingen, zocht Vorex Logistics naar een geschikte softwareleverancier die genoeg updates en inzicht kan geven om zijn klanten tevreden te stellen. Verizon Connect voldoet aan alle eisen.

Michel de Lange, mede-eigenaar van Vorex Logistics: “Een van onze partners zette Verizon Connect Asset Tracking al in voor het volgen van zijn trailers en raadde ons de tool aan. Na een aantal vruchtbare gesprekken besloten we om ervoor te gaan en we zijn erg tevreden over hoe Verizon Connect de installatie heeft aangepakt.”

Assets beschermen
De ingebouwde geofencing stelt de internationale dienstverlener in staat om te zien of een trailer buiten een aangewezen gebied komt. De Lange: “Als er iets ongewoons gebeurt, zien we dit meteen en kunnen we het gelijk melden. Door de geofence-alerts te combineren met het near-realtime volgsysteem, kunnen we onze assets beschermen. Zo weten we gelijk wanneer een trailer abrupt stopt of gestolen lijkt te zijn.”

Jan Willem Doornbos, Senior Marketing Manager Central Europe bij Verizon Connect: “Vorex Logistics is een goed voorbeeld van hoe de asset-trackingsoftware van Verizon Connect kan helpen om het meeste uit een organisatie te halen. We zijn verheugd om samen te werken met Vorex Logistics en het bedrijf inzichten te bieden in de locaties van trailers, de klanten van relevante updates te voorzien over waar hun goederen zich bevinden, en om klanttevredenheid naar een hoger niveau te tillen.”

Over Vorex Logistics
Vorex Logistics is een internationale logistieke dienstverlener in een uiteenlopend aantal sectoren. Het bedrijf verzorgt dagelijks transporten over de weg binnen geheel Europa, en zee- en luchtvracht wereldwijd. Daarnaast biedt Vorex Logistics aanvullende diensten, zoals opslag, track-en-trace, het regelen van (douane-)exportdocumentatie en transportverzekeringen. Dankzij zijn Europese partnernetwerk kunnen klanten rekenen op efficiënte logistieke oplossingen en lokale begeleiding in het land van bestemming.

Over Verizon Connect
Verizon Connect is de gids in een wereld waarin alles met elkaar verbonden is. Wij werken aan de automatisering, optimalisatie en revolutie van de manier waarop mensen, voertuigen en andere apparaten zich door de wereld bewegen. Onze toonaangevende oplossingen zetten innovatie, automatisering en connected data voor onze klanten aan het werk, zodat zij zelf slimmer, efficiënter en meer compliant kunnen opereren. Verizon Connect heeft meer dan 3.500 betrokken werknemers in vijftien landen, die zich inzetten om ’s werelds meest toonaangevende mobiele-technologieplatform te ontwikkelen. Ga voor meer informatie naar www.verizonconnect.com/nl.

Progress Communications
Lianne van Dijk & Tessa Bron