www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nlwww.LVTPR.com
2477 volgers blijven op de hoogte!

Rittal’s Edge-systemen op de Data Centre World 2019

Op Rittal’s stand D610 op de DCW in Londen van 12-13 maart staat de Edge-revolutie voorop en centraal. De getoonde producten omvatten Rittal’s eigen Edge Data Center dat een end-to-end product biedt met gestandaardiseerde, vooraf geconfigureerde IT-infrastructuur. Rittal toont ook de LCP DX-koelsystemen en de innovatieve RiMatrix Data Centre Container.

De opmars van Edge computing, dat in essentie computermiddelen aan de rand van een bepaald netwerk biedt, gaat snel door de groeiende technologische vraag naar minimale latency, lokale gegevensverwerking en hoge autonomie van de infrastructuur, systeembrede veiligheid en hoge brandbreedte. De focus ligt meestal op de directe verwerkingscapaciteit die nodig is bij de bron van de gegevens om de verwerking zo snel en veilig mogelijk uit te voeren.

De behoefte aan Edge computing is eenvoudig te zien in “slimme” productiesystemen waar sensoren en actoren constant informatie doorgeven over de status van processen en infrastructuur. Dit vormt de basis voor vernieuwende diensten zoals waarschuwingen, “predictive maintenance”, Artificial Intelligence (AI) en zelfoptimalisatie van de machine, die door de IT-afdeling van de onderneming in realtime worden geleverd. Om dit mogelijk te maken, en om snel te reageren op gebeurtenissen en onregelmatigheden, is een minimale latency tussen productie en IT-infrastructuur van essentieel belang.

Elbert Raben, Rittal’s Product Manager voor IT-infrastructuur, adviseert: “De DCW is altijd een drukbezochte internationale beurs en wij zijn blij dat wij zo’n interessant assortiment producten kunnen laten zien en ook zelf de Nederlandse bezoekers kunnen ontvangen. Alle producten helpen klanten te laten profiteren van innovaties zoals Edge computing.

“Onze systemen zijn snel te implementeren en kosteneffectief. Dit maakt de weg vrij voor Industrie 4.0-toepassingen. De modulaire constructie biedt klanten een enorme flexibiliteit. Zij kunnen worden geïnstalleerd in een IT-veiligheidsruimte of net als ons RiMatrix Data Centre Container in een container worden opgenomen. Hierdoor kan het worden geplaatst waar het nodig is.

“Gecombineerd met de as-a-service diensten die Rittal samen met iNNOVO Cloud levert, biedt het Rittal Edge Data Centre een complete one-stop-oplossing voor ondernemingen van elke omvang.”

Meer informatie over Edge computing vindt u op: https://expert.rittal.nl/thema/discover-the-edge/

Bezoek Rittal op de DCW (Excel, London, 12-13 maart 2019) op stand D610 en ontdek hoe de toonaangevende experts u kunnen helpen om te voldoen aan uw IT-eisen
.

Meer info over de beurs: https://www.datacentreworld.com/

Rittal
Rittal uit Herborn in Hessen, Duitsland, is wereldwijd een toonaangevende systeemaanbieder voor behuizings- en kasttechniek, stroomverdelingssystemen, systeemklimatisering, IT-infrastructuur en software & service. Systemen van Rittal worden over de hele wereld toegepast in ruim 90 procent van alle branches.

Systeemaanbieder voor innovatieve IT-omgevingen – van edge tot hyperscale computing
Samen met partners levert het “Rittal Ecosystem IT” componenten, systemen en oplossingen voor alle eisen die een schaalbare en economische IT-omgeving aan edge- en cloudscenario’s stelt. Het programma varieert van de datacenterlocatie via het losse rack en turn-key datacenter in een container tot aan Datacenter as a Service (DCaaS). Private Cloud-platforms en Managed Services zijn afkomstig van iNNOVO Cloud. Bovendien biedt Rittal alles uit één hand – van planning en implementatie tot aan exploitatie en optimalisatie van een IT-infrastructuur –voor de volledige levenscyclus van datacenters.

Met een oppervlak van 120.000 m2 en een mogelijke totale capaciteit van 200+ megawatt in het Lefdal Mine Datacenter heeft Rittal ook een unieke datacenterlocatie die zich kenmerkt door een hoge efficiëntie, milieuvriendelijkheid en veiligheid. Het aan een Noorse fjord gelegen datacenter werkt uitsluitend op hernieuwbare energie uit de omgeving.

Het in 1961 opgerichte Rittal is de grootste onderneming binnen de door de eigenaar geleide Friedhelm Loh Group. De Friedhelm Loh Group is met 18 productielocaties en 80 dochtermaatschappijen over de hele wereld succesvol. De ondernemingsgroep heeft ruim 11.500 medewerkers en behaalde in 2017 een omzet van 2,5 miljard euro.

Meer informatie vindt u op www.expert.rittal.nl  en www.rittal.nl.

Beeldmateriaal:

Rittal Edge Data Centers.
RiMatrix Balanced Cloud Centre.

Afdruk toegestaan. Vermeld s.v.p. als bron Rittal GmbH & Co. KG. Wij ontvangen graag een bewijsnummer

Voor nadere informatie:
Rittal B.V., Postbus 246, 6900 AE  Zevenaar, Tel. (0316) 59 16 60, Fax (0316) 52 51 45
E-mail: sales@rittal.nl, sites: www.expert.rittal.nl en www.rittal.nl
Tags bij dit bericht