www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2489 volgers blijven op de hoogte!

Medius rapporteert recordgroei en innovatiesucces in 2018

Medius, marktleider op het gebied van digitale factuurverwerking oplossingen, bereikte in 2018 een recordjaar met een hoge omzetgroei in alle landen, voor zowel de oplossingen van MediusFlow als Ascendo Invoice. Momenteel heeft Medius wereldwijd meer dan 150.000 unieke gebruikers van haar cloudoplossingen.

Hoogtepunten in 2018:
  • Sales: het totale klantenbestand groeide met 24% (10% LY) en de verkoop van nieuwe ACV (Annualized Contract Value) groeide naar 68 MSEK ($ 7,5 miljoen USD). Het totale ACV-aandeel groeide met 24% (23% LY) tot $ 31M USD.
  • Omzetgroei: de recurring omzet vertegenwoordigde 72% (69% LY) van de totale omzet en de subscription revenue groeide met 28% (33% LY).
  • Productinnovatie: Medius lanceerde meer productinnovaties dan welk jaar ook. Investeringen in R&D blijven gericht op het ondersteunen van klanten om een efficiënter factuurverwerkingsproces en de controle over hun bedrijf te realiseren.
  • Wereldwijde expansie: Medius ziet veel tractie in Noord-Amerika en APAC door investeringen in belangrijke groeimarkten, zoals de United Kingdom, en is voornemens de internationale groei in 2019 verder voort te zetten.
Klant groei
Medius heeft een hoge omzetgroei behaald in EMEA, alsook in Noord-Amerika en APAC. Twee van de hoogtepunten zijn een ACV-groei van 60% op jaarbasis in Noord-Amerika en een groei van 32% voor Ascendo Invoice, de MKB-oplossing van Medius die in Zweden wordt aangeboden. Nieuwe klantennamen zijn onder andere: Bolist, Canada Goose, Christian Dior (LVMH), DUX International, Hemtex, Isadora, J. Lindeberg, Plantagen, Puma North America en Terraform Power.

"2018 was opnieuw een fantastisch jaar voor Medius en onze groei toont duidelijk aan hoe goed onze cloudoplossingen en best practice-workflows toepasbaar zijn voor de wereldwijde markt", aldus Per Åkerberg, CEO van Medius. "We hebben veel nieuwe klanten in verschillende sectoren gescoord, maar ons succes bij bedrijven die Microsoft Dynamics gebruiken in de retail sector, heeft echt zorggedragen voor de positie van MediusFlow als voorkeursoplossing."

Productinnovatie als succesfactor voor klanten
In 2018 is Medius zich blijven concentreren op productinnovatie en heeft een aantal innovaties gelanceerd om klanten te helpen meer controle en efficiëntie te bereiken:
  • Verbeteren van leveranciersrelaties door proactieve notificaties aan leveranciers;
  • CFO-dashboard verbetert het financiële inzicht, geeft klanten inzicht in de cashflow en ondersteunt bij het tijdig afronden van de maandafsluiting en het opstellen van de jaarrekening;
  • Ingebouwde capture biedt één uniforme end-to-end gebruikerservaring en volledige audit trail;
  • Verdere verbetering mobiele oplossingen voor factuurverwerking.
"Voor Medius betekent innovatie het leveren van toevoegde waarde voor onze klanten bij hun dagelijkse activiteiten", aldus Per Åkerberg, CEO van Medius. "We zijn voortdurend op zoek naar manieren om het on-boardingproces te versnellen en het gebruik te vergroten, zodat klanten nog sneller de voordelen van verbeterde controle en een efficiënter proces kunnen evaren. Door onze KPI's en benchmarks voor procesoptimalisatie te gebruiken, heeft ons klantenbestand gemiddeld 68% ’touchless’ verwerking bereikt en een aantal zelfs 97%.

Bovendien hebben we de behoefte aan productondersteuning van onze klanten met 20% kunnen verminderen, voornamelijk dankzij productinnovatie en self-service-functionaliteit. Voor de toekomst zijn de selfservicemogelijkheden en productgebaseerde onboarding van cruciaal belang voor het snel leveren van toegevoegde waarde voor onze klanten, en voor onze partners die MediusFlow inzetten."

Over Medius
Medius is een toonaangevende leverancier van cloud oplossingen voor het automatiseren van de verwerking van inkomende facturen. De oplossing MediusFlow automatiseert en vereenvoudigt het volledige crediteurenproces, waardoor een ongekend niveau van werkelijk contactloze factuurverwerking, verkorte doorlooptijden, meer controle en verbeterde zichtbaarheid van financiële meetwaarden mogelijk wordt. Het bedrijf heeft meer dan 3.000 klanten wereldwijd, waaronder Marc Jacobs, Toyota, Elekta, Prenatal, Tikkurila en Intersport, die jaarlijks meer dan 52 miljoen facturen verwerken.

Medius is opgericht in 2001 en is eigendom van de wereldwijde beleggingsfirma Marlin Equity Partners. Het bedrijf heeft meer dan 230 medewerkers die werken vanuit kantoren in Zweden (HQ), de Verenigde Staten, Australië, Denemarken, Noorwegen, Nederland en Polen. Meer informatie over MediusFlow op mediusflow.com

Neem voor meer informatie contact op met:
Per Åkerberg, CEO, Medius AB, per.akerberg@medius-group.com
Fredrik André, VP Global Marketing, +46 (0) 709 23 93 81, fredrik.andre@medius-group.com
Laatste van Medius
Medius contact

info@medius-group.com
  www.mediusflow.com
Medius sociaal

Medius tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Thales

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com