www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: ItsaRep

Mendix kondigt native integratie aan met IBM’s Cloud Services en Watson

Rotterdam, 13 februari 2019 - Mendix, onderdeel van Siemens en de wereldwijde leider in low-code, kondigt aan dat het Mendix-platform geoptimaliseerd is voor de IBM-cloud. Mendix is daarmee het enige cloud-native, enterprise low-code ontwikkelplatform dat geïntegreerd kan worden met IBM Cloud Services. De architectuur van Mendix biedt nu volledige ondersteuning voor Kubernetes containerisatie voor het IBM-ecosysteem. Dit betekent ook dat Mendix low-code applicatie-ontwikkelaars nu eenvoudige toegang hebben tot de functies van Watson. De aankondiging werd gedaan tijdens de IBM Think 2019 conferentie die deze week plaatsvindt in San Francisco.

“Het doel van de samenwerking tussen Mendix en IBM is om de eenvoudige ‘drag-and-drop’ low-code applicatie-ontwikkeling naar de enterprise cloud-markt te brengen. Daarbij kan bovendien gebruikgemaakt worden van de AI-functionaliteit van Watson voor grote hoeveelheden gebruikers en voor het versnellen van innovatie”, vertelt Erno Rorive, de senior product manager van Mendix die het nieuws onthulde op IBM Think. “De integratie van het Mendix-platform met IBM Cloud en Watson creëert een gouden driehoek van zakelijke oplossingen die de basis leggen voor de volgende generatie slimme applicaties die de kracht van AI gebruiken voor branchespecifieke oplossingen.”

Mendix heeft voor de IBM Cloud-infrastructuur de volgende onderdelen geoptimaliseerd op zijn platform:
  • Bredere toegang tot IBM Cloud Services. De integratie van Mendix’s low-code app development en de toepassing daarvan met Watson’s AI-functionaliteit, zorgt ervoor dat zakelijke klanten kunnen experimenteren met AI-diensten. Ook hebben zij daarmee toegang tot content van the Weather Channel, App ID en App Launch op de IBM Cloud.
  • Volledige ondersteuning voor Kubernetes. Geïntegreerde ondersteuning voorKubernetes container management is nu onderdeel van de cloud-native architectuur van Mendix. Native ondersteuning voor Kubernetes maakt gestroomlijnd beheer en toepassing in zowel publieke, private als hybride clouds mogelijk. Dankzij de integratie met IBM Cloud en het Mendix-platform kunnen organisaties besparen op IT-overhead door horizontale schaalbaarheid en moeiteloos beheer bij het migreren van legacy-systemen of bij het creëren van nieuwe cloud-native microservices functies.
  • Single Sign-on. De platform-integratie zorgt voor een prettige gebruikservaring voor alle Mendix low-code applicaties. Met slechts een klik worden deze toegevoegd aan IBM’s Cloud catalogus van third party leveranciers. Hiermee kunnen klanten bedrijfskritische applicaties inzetten en monitoren in een enkel IBM-dashboard waarmee er geen andere logins en wachtwoorden nodig zijn.
  • Eenvoudige betaling met IBM Cloud. Dankzij het nieuwe gestroomlijnde financiële platform krijgen klanten slechts één factuur voor diensten die zij afnemen via de IBM Cloud. Door het toevoegen van het Mendix-platform aan IBM Cloud catalogus, kunnen klanten snel aan de slag met Mendix low-code applicatie-ontwikkeling. Door gebruik te maken van hun IBM Cloud Credits kunnen ze snel commerciële voordelen behalen tegen de laagste total cost of ownership.
“De integratie van het betalingsplatform verlaagt de drempel voor nieuwe gebruikers die een manier zoeken om innovatieve producten te ontdekken. Het wordt veel makkelijker voor organisaties om te experimenteren en hun applicatielandschap uit te breiden met low-code ontwikkeling tegen een veel lagere investering en risico dan gebruikelijk is”, aldus Rorive.

OverMendix
Mendix, de wereldleider in low-code, transformeert de wereld van legacy-software en applicatie-ontwikkeling door business- en IT-teams bij elkaar te brengen om snel en gezamenlijk stabiele en moderne applicaties voor de onderneming te bouwen. Het low-code applicatie-ontwikkelingsplatform vanMendixricht zich direct op de software developer talent gap en zorgt ervoor dat business én IT vanaf het begin nauw samenwerken gedurende het hele proces van applicatieontwikkeling en implementatie.Mendixwordt erkend als ‘leider’ door analisten als Gartner en Forrester, en helpt klanten hun organisaties en markten digitaal te transformeren door apps te bouwen, beheren en te verbeteren met een ongekende snelheid en op ongekende schaal. Al meer dan 4000 vooruitstrevende bedrijven gebruiken hetMendix-platform om bedrijfsapplicaties te bouwen die klanten verrassen en de operationele efficiëntie verbeteren.

Word lid van deMendix-community op LinkedIn en Twitter. Begin gratis met het bouwen van apps op signup.mendix.com.
Tags bij dit bericht
Ontdek gratis de nieuwe Sensus Process Modeler voor de Mac

1DigitalNL lanceert BeleidsZaak voor beleidsmakers

Door ketensamenwerking krijgt verduurzaming vleugels

Cloudgaming is de toekomst: de noodzaak van een krachtig thuisnetwerk

MediusFlow gekozen tot voorkeursoplossing voor geautomatiseerde factuurverwerking voor Microsoft Dynamics 365 Business Central

Citrix verstevigt de banden met Amazon Web Services

Gemeente Noordoostpolder gaat voor digitale besluitvorming en duurzaam archiefbeheer met BCT

70 procent van de Nederlandse financiële professionals is al bezig met blockchain en kunstmatige intelligentie

Nederland en België betrokken bij beëindigen van malware-activiteiten

Dit zijn de grootste cyberdreigingen voor de financiële sector in 2020:

Omron Electronics en Van Egmond Groep gaan samenwerking aan op het gebied van roboticaoplossingen

Nieuw Platformcollectief roept op tot dialoog

bitFlyer maakt aankoop cryptovaluta nog makkelijker met Instant Buy

Tweederde van bedrijven is niet op de hoogte van de risico’s bij gebruik van SaaS-oplossingen

TU Delft start met verhalenplatform over wetenschap(pers)

Trend Micro leider in Hybrid Cloud Security-markt
RTB House selecteert datacenter van maincubes in Amsterdam voor huisvesten van OCP-gebaseerde IT-infrastructuur

QA Consulting: de nieuwe naam van QA Services

Pega breidt Cloud Choice uit met Kubernetes-support

Shippeo opent kantoor in Scandinavië

International Data Spaces Association en iSHARE bundelen krachten voor het realiseren van datasoevereiniteit

Einde Windows 7

Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

Mars kiest Orange Business Services voor nieuw IAN-project

Websuper Picnic levert eerste boodschappen in Heerlen

AMS-IX krijgt nieuwe CFO en Senior Director Sales & Marketing

Hewlett Packard Enterprise verbetert cloudervaring met intelligence en composability

MKB-bedrijven: vergeet niet de printer te beveiligen

Dataiku maakt stap naar duurzame enterprise AI eenvoudiger met managed Kubernetes clusters en white box AI

TIE Kinetix behaalt PEPPOL AS4 certificering

Sinterklaas bereidt zich goed voor op online aankopen
Mendix contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax
Logo myBrand
Logo Stocard
Logo Infor

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl