IGEL gaat samenwerking met Login VSI aan voor optimale end user computing

Breukelen, 13 februari 2019IGEL, wereldwijd toonaangevend op het gebied van software voor endpointmanagement, kondigt vandaag een samenwerking aan met Login VSI, leverancier van software-oplossingen voor het testen en monitoren van de prestaties en beschikbaarheid van virtuele desktopomgevingen, waaronder VDI en Desktop-as-a-Service (DaaS). Dankzij de samenwerking wordt de applicatie Login PI active monitoring voorzien van functionaliteit voor IGEL OS.

"Moderne ondernemingen hebben behoefte aan complete oplossingen die de computerervaring van hun eindgebruikers proactief optimaliseert en bescherming biedt binnen VDI- en DaaS-omgevingen", zegt Matthias Haas, CTO van IGEL. "Het verheugt ons om te kunnen samenwerken met Login VSI, zodat we de prestaties en beschikbaarheid van virtuele desktopomgevingen van onze wederzijdse klanten kunnen verbeteren. We beschouwen de toevoeging van Login PI aan IGEL OS als een belangrijke ontwikkeling om endpoint computing te optimaliseren en de productiviteit van eindgebruikers te verhogen.”

Login PI, de actieve monitoring-oplossing van Login VSI, maakt gebruik van synthetische gebruikers die 24 uur per dag, 7 dagen per week de optimale prestaties en beschikbaarheid van uw eigen of uitbestede virtuele desktopinfrastructuur en bijbehorende bedrijfsapplicaties bewaken en waarborgen. Login PI active monitoring maakt deel uit van Login VSI Enterprise Edition (EE), de complete oplossing voor proactieve optimalisatie en bescherming van de eindgebruikerservaring voor VDI en DaaS. De oplossing maakt gebruik van dezelfde virtual-usertechnologie als Login VSI load-generator.

"Login PI voert tests en metingen uit en waarschuwt IT-beheerders wanneer er veranderingen in de beschikbaarheid en prestaties optreden die van invloed zijn op desktop- en applicatie-workflows zoals patiëntzoekopdrachten en dossier-updates”, zegt Blair Parkhill, Director of Products bij Login VSI. “Ook brengt het beheerders op de hoogte van vertragingen die van invloed zijn op de ervaring van eindgebruikers. Met de toepassing van onze deep-application-testtechnologie brengen we, samen met IGEL, IoT naar VDI. Bovendien zorgt onze samenwerking ervoor dat organisaties met de gecombineerde oplossing van IGEL- en Login waardevolle inzichten verkrijgen over de status van hun netwerk en de volledige VDI-configuratie."

Beschikbaarheid
De oplossing van IGEL en Login VSI is momenteel voor gebruikers van IGEL OS beschikbaar als losse applicatie. Er zijn plannen om de oplossing in een toekomstige versie van de IGEL OS-firmware te integreren. Tijdens het IGEL DISRUPT End User Computing Forum van 2019 in Sillicon Valley zal er een preview van de oplossing beschikbaar zijn. Ga naar https://disruptEUC.com voor meer informatie.