www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 14 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

FileCap biedt nu ook e-mail encryptie aan

Klanten van file transfer-dienst FileCap kunnen nu ook hun mail en onderwerp versleuteld versturen

Enschede, 13 februari 2019 - FileCap, het cloudless product voor het verzenden en ontvangen van grote bestanden, maakt het nu ook mogelijk om e-mails en bijbehorende onderwerpen versleuteld te versturen. Sinds de invoering van Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) mogen documenten die privacygevoelige informatie bevatten, niet meer onbeveiligd online worden gedeeld. Uit de praktijk blijkt dat niet alleen documenten, maar ook e-mails gevoelige informatie bevatten. De nieuwe release van FileCap (4.2) biedt de mogelijkheid om zowel documenten als de e-mailuitwisseling zelf, in een beveiligde omgeving te delen.

In tegenstelling tot veel onveilige publieke file transfer-diensten, wordt de FileCap server niet gehost in een public cloud, maar staat bij de klant of een reseller. Bestanden worden na encryptie in de beveiligde omgeving opgeslagen. Door deze lokale opslag behoudt de klant de controle over de bestanden die verzonden of ontvangen worden. Mocht een gebruiker per ongeluk een mail met bijlage naar een verkeerde persoon versturen, kan deze eenvoudig ‘terug getrokken’ worden.

In veel organisaties worden regelmatig e-mails met privacygevoelige informatie verstuurd. Om ervoor te zorgen dat ook deze gegevens niet op straat komen te liggen, bevat de nieuwe FileCap versie een optie voor e-mail encryptie. Klanten klikken in Outlook op de FileCap knop, waarmee ze de volledige e-mail, het subject en de bijlage versleuteld naar de ontvanger versturen. Deze krijgt een e-mail met een url, als hierop geklikt wordt krijgt de ontvanger een sms met een unieke code of hij  voert een wachtwoord in. De url leidt de ontvanger naar een webportaal, waar hij met de sms-code of het afgesproken wachtwoord kan inloggen en toegang krijgt tot de  versleutelde mail en bijlages. In deze portaal kan hij ook reageren op de mail, zodat de gehele  correspondentie in een beveiligde omgeving blijft, maar hij kan de e-mails en bijlages ook downloaden. De ontvanger hoeft geen FileCap licentie te hebben of plugins te installeren, wat het gebruiksgemak voor alle partijen vergroot.

Bert Janssen, IT security consultant bij FileCap: “Werknemers bij zorginstellingen of overheidsinstanties vinden het soms makkelijk om bepaalde gegevens, zoals een BSN of naam en geboortedatum van een persoon, als subject van een mail te gebruiken. Dat is begrijpelijk, maar volledig tegen de wet. Ook ín mails staat vaak informatie die er niet thuis hoort. Met de nieuwe FileCap versie hoeven werknemers hun gewoontes niet volledig aan te passen. Het enige dat ze moeten doen, is in Outlook de ‘veilige FileCap mail’-knop gebruiken. Dit is klantvriendelijk én veilig, dus we verwachten dat veel klanten gebruik gaan maken van deze gratis update.”

FileCap 4.2 is vanaf vandaag beschikbaar een gratis te gebruiken voor FileCap klanten.

Meer weten over FileCap? Bekijk de demo, of ga naar de vernieuwde website vindt u alle informatie over de mogelijkheden en de prijzen. Ook kunt u een gratis testversie aanvragen.

Over Filecap
FileCap is een cloudless oplossing voor werknemers die bestanden met privacygevoelige informatie willen delen met collega’s en klanten, en/of hun mail en onderwerp versleuteld willen versturen. De FileCap server wordt niet gehost in een public cloud, maar op een beveiligde omgeving. Door deze lokale opslag behoudt de klant de controle over de bestanden die verzonden of ontvangen worden. FileCap biedt maximale veiligheid en optimaal gebruiksgemak in één. Meer dan 100.000 tevreden gebruikers versturen dagelijks grote en/of gevoelige bestanden met behulp van FileCap. Door gebruikers ervan te verzekeren dat bestanden alleen voor de gewenste ontvangers beschikbaar zijn, ondersteunt FileCap bovendien internationale privacywetten.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]:
Voor meer informatie kunt u zich wenden tot:
Karianne Hoekstra-Zeebregts
Zeekhoe Communicatie
M. 06-460 80656
T: 023 - 55 53 433
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van FileCap
FileCap lanceert nieuwe features voor gebruiks- en beheergemak

Secure file-transfer oplossing FileCap nu beschikbaar in acht talen

FileCap biedt nu ook e-mail encryptie aan
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 2 jaar en 14 dagen
FileCap contact

Logo FileCap

info@FileCap.com
  www.filecap.com/nl
FileCap sociaal

FileCap tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo RobotWise