www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 180 dagen geleden)

Glasvezel buitenaf realiseert de 3 miljoenste glasvezelaansluiting in Nederland

Vandaag was staatssecretaris Mona Keijzer van Economische Zaken en Klimaat samen met Michiel Admiraal, directeur Glasvezel buitenaf, aanwezig bij het maken van de drie miljoenste glasvezelaansluiting in Nederland. Dit gebeurde bij zorgboerderij De Neeth in het buitengebied van Aalten (Achterhoek), waar het bedrijf Glasvezel buitenaf een grootschalig glasvezelnetwerk aanlegt. Het onafhankelijke onderzoeksbureau Stratix telt jaarlijks het aantal glasvezelaansluitingen in Nederland en zag dit vorig jaar toenemen met 200.000 aansluitingen. Een verdubbeling ten opzichte van het jaar ervoor.

De drie miljoenste glasvezelaansluiting is een mijlpaal die de snelle toename in de glasvezelaanleg kenmerkt. Deze toename is van groot belang in Nederland. Staatssecretaris Mona Keijzer licht toe: “Snel internet, overal beschikbaar en voor iedereen: vast en mobiel. Dat is de ambitie van het kabinet waaraan we samen met bedrijven en lagere overheden werken. We zijn met onze digitale infrastructuur een mondiale koploper, dus moeten we nu stappen zetten om dat te blijven. Dat is nodig, omdat de komende jaren immers allerlei dagelijkse zaken continu worden verbonden met het internet: auto’s, landbouw, zorg, robots maar ook huishoudelijke apparaten.”

Landelijke doelstelling, lokale samenwerking
Michiel Admiraal, directeur van Glasvezel buitenaf, is trots dat de 3 miljoenste aansluiting wordt gerealiseerd op het platteland. Admiraal: “Op het platteland was snel internet jarenlang geen vanzelfsprekendheid. We zijn sinds 2015 bezig met de aanleg van glasvezel in de buitengebieden van Nederland. Straks kunnen 150.000 adressen uit 8 verschillende provincies gebruik maken van snel internet.  Elke dag zijn er voor ons zo’n 1.500 man aan het werk om dit te realiseren. De expertise die we daarmee hebben opgebouwd, is hard nodig om onze ambitie om ook de ongeveer 150.000 overgebleven plattelandsadressen, aan te sluiten. En om dat te realiseren, is het cruciaal dat bedrijven, overheid en bewoners op dezelfde manier met elkaar blijven samenwerken.”

Zorgboerderij De Neeth is zeer verheugd met de glasvezelaansluiting. Patrick Frenken, eigenaar van de zorgboerderij vertelt: “Met deze verbinding kunnen wij efficiënter samenwerken aan de beste zorg. Zo blijft er meer tijd over voor de begeleiding van onze cliënten. Daarnaast willen we scholing en ontwikkeling bieden aan onze cliënten. Daarvoor gaan we in groepen aan de slag met internet, dus is een goede verbinding noodzakelijk.”

Levensader naar de verbonden samenleving
De aanleg van glasvezel is in de afgelopen jaren explosief toegenomen, volgens Mathieu Andriessen, directeur branchevereniging NLconnect. Hij licht toe: “We zijn als glasvezelindustrie de afgelopen tijd echt op stoom gekomen met de aanleg van glasvezel in het hele land. Vooral in het buitengebied wordt door verschillende partijen actief aangelegd, maar ook in kernen en op bedrijventerreinen zijn steeds vaker succesvolle projecten. Aannemers, toeleveranciers, netbeheerders en providers werken met vereende krachten om de Gigabittoekomst mogelijk te maken. Glasvezel is de levensader naar de verbonden samenleving van de toekomst. Er is nog veel werk te verzetten, maar deze mijlpaal bevestigt dat we op de goede weg zijn!”

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie over Glasvezel buitenaf kunt u contact opnemen met Marieke Seinen, 06-57781422.
Laatste van Glasvezel buitenaf B.V.
Glasvezel buitenaf realiseert de 3 miljoenste glasvezelaansluiting in Nederland
Verstreken tijd: 2 jaar en 180 dagen
Glasvezel buit.. contact

Logo Glasvezel buitenaf B.V.

www.glasvezelbuitenaf.nl
Glasvezel buit.. sociaal

Glasvezel buit.. tweets

Logo Heliview Conferences & Training
Logo Linku
Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo PEAK-IT
Logo Curvature
Logo Online Academy