www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Nieuwe versie van Red Hat CloudForms uitgebreid met geautomatiseerd beheer van datacenterinfrastructuur

Red Hat CloudForms 4.7 biedt betere integratie met Red Hat Ansible Automation

Amsterdam, 7 februari 2019 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Cloudforms 4.7, de nieuwste versie van de schaalbare oplossing voor infrastructuurbeheer. Red Hat CloudForms 4.7 biedt een betere integratie met Red Hat Ansible Automation en nieuwe infrastructuurintegraties om het beheer van hybride cloudinfrastructuren te stroomlijnen en vereenvoudigen.

Marktonderzoeksbureau Gartner zegt [1]: “Het landschap van cloudacceptatie bestaat uit hybride clouds en multiclouds. Tegen 2020 zal 75 procent van organisaties een multicloud- of hybride cloudmodel geïmplementeerd hebben.” Red Hat gelooft dat als organisaties voor een hybride cloudinfrastructuur kiezen ze daarvoor eerst de fundamentele beheermogelijkheden en toezicht op hun fysieke, virtuele en private cloud-omgevingen moeten hebben. De nieuwste versie van Red Hat CloudForms helpt ze daarbij en biedt uniform en consistent beheer van on-premises en virtuele middelen door middel van policy-geconctroleerde self-service voor gebruikers van IT-diensten.

Red Hat CloudForms biedt de on-premises component van Red Hat’s krachtige hybride cloudbeheerportfolio, met Red Hat Ansible Tower die automatiseringsmogelijkheden biedt voor publieke clouddiensten. De twee producten bieden samen de mogelijkheden om workflows te automatiseren, systeemconfiguraties te standaardiseren en de stabiliteit en betrouwbaarheid van het systeem in het gehele IT-domein te verbeteren.

Betere automatisering
Red Hat CloudForms 4.7 biedt betere integratie met Red Hat Ansible Automation doordat meer Ansible-functies direct in CloudForms beschikbaar zijn. Gebruikers kunnen Red Hat Ansible Tower-workflows nu rechtstreeks vanuit de CloudForms-interface uitvoeren, zodat gebruikers eenvoudiger geavanceerde automatisering kunnen implementeren. Door de twee oplossingen samen te brengen, kan Red Hat CloudForms 4.7 organisaties helpen hun IT-implementaties te versnellen en tegelijkertijd de service-stabiliteit en -prestaties te verbeteren.

Nieuwe infrastructuurintegraties
Tot de nieuwe integraties met fysieke infrastructuur- en netwerkaanbieders behoren Nuage Networks Virtualized Services Platform (VSP) en Lenovo XClarity. Hierdoor kunnen gebruikers via een enkele oplossing hun fysieke en netwerk-computinginfrastructuur – naast de virtuele en multi-cloud – beter beheren. Deze integratie helpt gebruikers een fysieke infrastructuur op dezelfde manier aan te bieden als een virtuele. Dit verbetert de prestaties en vereenvoudigt day 1- en day 2-activiteiten.

Quote
Joe Fitzgerald, vice president Management bij Red Hat
“Hoewel het migreren van applicaties naar een hybride cloudinfrastructuur voor veel IT-organisaties een prioriteit is geworden, blijft effectief beheer van fysieke, virtuele en privé-cloudinfrastructuren een belangrijke bouwsteen om volledig gebruik te maken van hybride cloud. Red Hat CloudForms 4.7 is een noodzakelijke springplank voor bedrijven die hun publieke clouddiensten beter willen beheren in combinatie met een on-premises infrastructuur. Zij krijgen meer controle over datacenteromgevingen, en kunnen daarnaast uniforme en consistente beheermogelijkheden aanbieden voor ongelijksoortige on-premises middelen.”

[1] Bron, Gartner, Inc., Market Insight: Making Lots of Money in the New World of Hybrid Cloud and Multicloud, Sid Nag en David Ackerman, 7 september 2018

Extra informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is ’s werelds toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een communitygedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity’s, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.
Tags bij dit bericht