www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Yellow Communications

Roche Diabetes Care versterkt zich verder om ambitie en transformatie te realiseren

Almere, 7 februari– Roche Diabetes Care, internationale marktleider op het gebied van diabetesmanagementsystemen en -services, heeft Tineke van der Sman aangesteld als Head of Human Resources & Internal Communications en Nikolaus Harder als Head of Finance & Administration. Daarnaast zijn László Csóka en Freddy Lingen in dienst getreden als respectievelijk Strategic Project Manager en Consultant Product Solutions. Met de aanstellingen versterkt Roche Diabetes Care zich verder in haar ambitie om open, data gebaseerde integrale diabeteszorg te realiseren om het leven van mensen met diabetes te verbeteren en de maatschappelijke impact van diabetes beheersbaar te houden.

Tineke van der Sman (56) is als Head of Human Resources & Internal Communications verantwoordelijk voor het HR-beleid bij Roche Diabetes Care in Nederland en ze maakt deel uit van het Management Centre North. In die functie maakt zij zich sterk voor het inzetten en begeleiden van de veranderingsprocessen binnen de organisatie. Roche Diabetes Care bevindt zich in de transformatie van een voorheen vooral productgerichte organisatie naar een integraal en technologisch Healthcare bedrijf dat in open samenwerking met partners in de overheid, zorg en lifestyle de individuele en maatschappelijke diabetesproblematiek aanpakt. Tineke van der Sman: ”Het is mijn overtuiging dat mensen het verschil maken in een organisatie. Ik zie het (mede) creëren van een omgeving waarin mensen het beste uit zichzelf kunnen halen dan ook als een belangrijke taak bij Roche Diabetes Care.” Van der Sman is sinds 1999 werkzaam in eindverantwoordelijke HR-functies en werkte hiervoor als HR Director bij Wyeth en Pfizer.

Nikolaus Harder (35) is al 14 jaar werkzaam bij Roche Diagnostics en Roche Diabetes Care en was hiervoor Head of Finance & Operations bij Roche Diabetes Care in Rusland. Als de nieuwe Head of Finance & Administration bij Roche Diabetes Care Nederland en onderdeel van het Management Centre North is hij verantwoordelijk voor accounting, controlling, inkoop en de toeleveringsketen. Nikolaus geeft vorm aan de solide financiële governance, zorgt ervoor dat klanten de beste service en diensten ervaren en zal zich inzetten als mede-ontwikkelaar van innovatieve oplossingen voor efficiënte en betrouwbare samenwerking. Nikolaus Harder: “Ik zet me volop in om samen met de hele organisatie de digitale transformatie verder te versterken in deze zeer innovatieve en dynamische markt. Mijn belangrijkste doelstelling is samen met het team de voorwaarden en kaders te creëren om beter de innovatieve integrale diabetesmanagementoplossingen naar de mensen met diabetes en de markt als geheel te brengen.”

Recent zijn ook László Csóka en Freddy Lingen in dienst getreden. László Csóka is als Strategic Project Manager verantwoordelijk voor de ontwikkeling van nieuwe projecten en businessmodellen op het gebied van de digitale transformatie in zowel de Nederlandse markt als in de landen die bij het Management Center North van Roche Diabetes Care horen (België en Scandinavië). Freddy Lingen is als Consultant Product Solutions verantwoordelijk voor de diabetesportfolio van Roche Diabetes Care in regio West. In die rol adviseert hij klanten en stakeholders over diensten, producten en nieuwe ontwikkelingen op het gebied van (digitale) diabeteszorg.

46 KB jpg  Foto Tineke van der Sman
53 KB jpg  Foto Nikolaus Harder
173 KB jpg  Foto László Csóka
360 KB jpg  Foto Freddy Lingen

Over Roche Diabetes Care
Roche Diabetes Care is al meer dan 40 jaar een pionier in innovatieve diabetestechnologieën en -diensten en een wereldleider op het gebied van geïntegreerd diabetesmanagement. Als wereldleider op het gebied van geïntegreerd diabetesbeheer, werken meer dan 5000 werknemers in meer dan 100 markten over de hele wereld dagelijks om mensen met diabetes te helpen minder aan hun diabetes en bijbehorende routines te denken en hen te ontzorgen.

Roche Diabetes Care werkt samen met zorgverleners, zorgaanbieders en betalers om deze complexe aandoening optimaal te beheren en bij te dragen aan duurzame zorgstructuren. Onder het merk

Accu-Chek® en in samenwerking met partners creëert Roche Diabetes Care waarde door geïntegreerde oplossingen te bieden voor het bewaken van glucosewaarden, de afgifte van insuline en het volgen en interpreteren van relevante data voor een succesvolle therapie. Door een toonaangevend open ecosysteem op te zetten en digitale oplossingen en apparaten aan te sluiten, zal Roche Diabetes Care een optimaal persoonlijk diabetesmanagement mogelijk maken en zo de therapieresultaten verbeteren.

Sinds 2017 maakt mySugr, met zijn toonaangevende mobiele app en diensten voor diabetesmanagement, deel uit van Roche Diabetes Care.

Roche Diabetes Care maakt deel uit van Roche Diagnostics, gevestigd in Basel, Zwitserland. Kijk voor meer informatie op www.accu-chek.nl en www.mysugr.com.

Voor meer persinformatie
Roche Diabetes Care Nederland BV