www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2498 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Dell EMC breidt Data Protection-mogelijkheden uit voor betere bescherming en optimaal beheer van data in een multi-cloud-wereld

Data Domain en Integrated Data Protection Appliance bieden krachtige databescherming tegen lagere kosten

Amsterdam - Dell EMC kondigt nieuwe en geavanceerde mogelijkheden aan zijn Dell EMC Data Domain- en Integrated Data Protection Appliance-portfolio van storage appliances aan. Deze zijn ontwikkeld om organisaties flexibiliteit en waarde te bieden middels uitgebreide multi-cloud-mogelijkheden en verbeterde prestaties. Deze verbeteringen bieden middelgrote organisaties en remote kantoren van grote organisaties tevens meer keuze en opties om het enterprise-niveau van databescherming te handhaven.

Volgens IDC heeft 92 procent van de organisaties inmiddels een cloud-omgeving geadopteerd waarbij 64 procent gebruikmaakt van een multi-cloud-aanpak (1). Deze mix aan clouds, het beschermen van data over verschillende workloads en tegemoetkomen aan compliance en security-regels is een enorme uitdaging voor veel organisaties. Sterker nog, uit onderzoek van IDC in opdracht van Dell EMC blijkt dat cross-cloud-ondersteuning naar voren kwam als het meest erkende probleem voor IT-transformatie (2). Dell EMC erkent deze uitdaging en blijft zijn data protection appliances verbeteren om klanten te helpen risico's te verlagen en hun meest waardevolle assets - hun data - te beschermen in multi-cloud-omgevingen.

Multi-cloud-mogelijkheden
Data Domain OS 6.2 en IDPA 2.3-software bieden klanten nu nog meer keuze om hun databescherming uit te breiden naar public clouds met uitgebreide Cloud Tier-ondersteuning voor Google Cloud Platform en Alibaba Cloud. Hiermee is meer flexibiliteit voor retentie op langere termijn mogelijk. Dit is een toevoeging voor ondersteuning die al langer beschikbaar is voor AWS, Microsoft Azure, Dell EMC Elastic Cloud Storage, Virtustream, Ceph, IBM Cloud Open Storage, AWS Infrequent Access, Azure Cool Blob storage en Azure Government Cloud. De nieuwe Free-space Estimator Tool for Cloud Tier helpt bij efficiënter capaciteitsbeheer en reduceert daarmee kosten voor on-premises- en cloud storage.

Dell EMC heeft ook zijn ecosysteem van ondersteunde public cloud providers voor Data Domain Virtual Edition (DD VE, software defined data protection, zowel on-premises als in de public cloud) uitgebreid met AWS GovCloud, Azure Government Cloud en Google Cloud Platform. Deze partijen komen bovenop de platformen die al ondersteund werden zoals AWS S3 en Azure Hot Blob. Het uitgebreide cloud-ecosysteem, gecombineerd met de eerder aangekondigde toegenomen capaciteit voor DD VE - tot wel 96TB per instance - zorgt ervoor dat klanten het zelfde beschermingsniveau krijgen in hun groeiende cloud-omgevingen als in hun on-premises Dell EMC appliances.

Native Cloud Disaster Recovery is nu tevens beschikbaar over de gehele IDPA-familie, waardoor klanten zeer kosteneffectief een failover kunnen uitvoeren naar een cloud-omgeving met een end-to-end orkestratie. Klanten hebben zo niet langer te maken met de uitgaven en het beheer van het opzetten en onderhouden van een tweede site voor disaster recovery. Zo kunnen ze eenvoudig een failover uitvoeren naar de public cloud wanneer zich een calamiteit voordoet en vervolgens een failback uitvoeren wanneer de problemen zijn opgelost. Met deze uitbreiding ondersteunen alle Data Domain- en IDPA-modellen AWS, inclusief VMware Cloud on AWS en Microsoft Azure for Cloud Disaster Recovery.

Alle Dell EMC data protection appliances bieden tevens moderne, eenvoudig te beheren user interfaces en administrators kunnen eenvoudig meerdere Data Domain en DD VE appliances beheren, on-premises en in de public cloud, vanuit een enkele user interface via het Data Domain Management Center.

Verbeterde prestaties
Updates aan de IDPA-familie zorgen voor hogere prestaties voor Instant Access and Restore met een verbeterde data cache, wat resulteert in meer dan vier keer meer inputs/outputs per seconde (IOPS), tot wel 40.000 IOPS en een latency van slechts 20 milliseconden (3).

Data Domain appliances bieden daarbij snellere restores vanaf een on-premises appliance en snellere recalls vanuit de public cloud. Dankzij deze verbeteringen kunnen organisaties hun data nu tot twee en een half keer sneller restoren vanaf een Data Domain appliance en hun data tot wel vier keer sneller recallen vanuit de cloud naar een Data Domain appliance waarmee ze tegemoet kunnen komen aan nog strakkere SLA’s.

Meer opties voor middelgrote organisaties
Keuze en schaalbaarheid zijn kritiek voor kleine en middelgrote organisaties die behoefte hebben aan enterprise-level cloud-enabled databescherming. Bovenop cloud- en prestatieverbeteringen worden ook hardwareverbeteringen doorgevoerd aan Data Domain DD3300, een 2U appliance die specifiek is ontwikkeld voor middelgrote organisaties en grote bedrijven met remote-kantoren. DD3300 biedt nu een additioneel 8TB capaciteitsmodel dat kan schalen en groeien tot 32TB. De DD3300 is nu ook beschikbaar met snellere netwerkcapaciteiten en ondersteuning voor 10GbE en uitgebreide backup-opties voor virtual tape libraries (VTL) over Fiber Channel. Deze opties bieden middelgrote organisaties een cloud enabled databeschermingsoplossing die kan groeien wanneer daar behoefte aan is.

Ondersteunende quotes
“Dell EMC is marktleider in data protection appliances (4), daarom willen we continu innovatie blijven doorvoeren in ons data protection-portfolio dat zorgt voor betere adoptie van multi-cloud-omgevingen voor onze klanten”, zegt Beth Phalen, president, Data Protection van Dell EMC. “Onze appliances zijn krachtig, eenvoudig te beheren en maken het makkelijk om naar de public cloud uit te breiden met native cloud-mogelijkheden.”

“Databescherming is een fundamenteel onderdeel van de digitale transformatie die veel organisaties richting 2020 zullen doormaken”, aldus Phil Goodwin, Research Director bij IDC. “Purpose-built backup appliances, zoals Dell EMC Data Domain en Integrated Data Protection Appliance, zijn de hoeksteen geworden van data availability-verbeteringen. Ze bieden snellere, meer betrouwbare backup met minder job failures dan andere databeschermingsopties en, belangrijker nog, ondersteunen snellere data restore in gevallen van dataverlies wat direct impact heeft op de organisatie als geheel.”

Beschikbaarheid
Dell EMC Data Domain Operating System 6.2, Dell EMC IDPA 2.3 en verbeteringen aan Data Domain DD3300 zijn direct beschikbaar via Dell EMC en zijn geautoriseerde channel-partners.

--------
  • 1 IDC presentation, IDC at VMworld 2018: Next Steps in IT Transformation, August 2018
  • 2 IDC White Paper, sponsored by Dell EMC: The Business Value of Data Protection in IT Transformation, September 2018
  • 3 Based on Dell EMC internal testing, Aug 2018 DD9800 with DD OS 6.1.2
  • 4 Based on combined revenue from the IDC 3Q18 Purpose Built Backup Appliance (PBBA) Tracker, with select Storage Software market segments from the 3Q18 Storage Software and Cloud Service Qview
Over Dell EMC
Dell EMC maakt onderdeel uit van Dell Technologies, en stelt organisaties in staat hun datacenter te moderniseren, automatiseren en transformeren middels een converged infrastructuur, servers, storage en databeschermingstechnologie. Dit zorgt voor een betrouwbare fundering voor bedrijven om hun IT te transformeren op basis van een hybrid cloud en hun business te transformeren met de inzet van cloud-native applicaties en big data-oplossingen. Dell EMC bedient klanten in 180 landen, inclusief 98 procent van de Fortune 500, met het meest uitgebreide en innovatieve portfolio van edge tot core tot cloud.

Dell EMC
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com

Whizpr
Paul Maris / Winnie Silvertand
E. dell(at)whizpr.nl
Laatste van Dell EMC
Dell EMC verbetert zijn server-portfolio

Veel organisaties slagen er niet in waardevolle gegevens voldoende te beschermen, blijkt uit nieuw Dell EMC-onderzoek

European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Dell EMC contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl