www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (1 jaar en 153 dagen geleden)
PR: LVTPR

Extreme Networks maakt beveiligen van edge-apparaten eenvoudiger met Defender for IoT

Nieuwe technologie werkt op elk netwerk en beschermt vaste en draadloze apparaten tegen cyberaanvallen

UTRECHT, 4 februari 2019 – Het gebruik van Internet of Things-apparaten (IoT) neemt in elke sector toe. En met die groei gaat risico gepaard: tussen 2016 en 2017 nam het aantal meldingen van IoT-aanvallen toe met zeshonderd procent. Om zakelijke netwerken te beschermen, introduceert Extreme Networks, Inc.(Nasdaq: EXTR) zijn Defender for IoT: een eenvoudige securityoplossing die organisaties helpt IoT-apparaten te beveiligen, die van zichzelf geen beveiligingsvoorzieningen hebben. Defender for IoT werkt op elk netwerk en is zeer eenvoudig in gebruik. Zelfs minder technisch onderlegd personeel op scholen en in ziekenhuizen, winkels en de horeca kan de oplossing zelf inzetten om vaste en draadloze IoT-apparatuur te isoleren en te beschermen tegen cyberaanvallen.

Moderne bedrijven hebben te maken met twee grote beveiligingsproblemen omtrent hun IoT-apparaten. Allereerst ontbreekt het de meeste apparaten aan geïntegreerde beveiliging – ze zijn ontworpen om op gesloten netwerken te draaien, waarbij beveiliging op apparaatniveau overbodig is. De fabrikant heeft er nooit aan gedacht dat zakelijke, gesloten netwerken verbonden kunnen worden met het openbare internet en dat de apparaten daarvoor niet geschikt zijn, omdat ze op achterhaalde besturingssystemen draaien, over hard gecodeerde wachtwoorden beschikken en/of geen antivirus- en firewallmogelijkheden bieden. Daarnaast worden ze vaak geïmplementeerd in een plat of niet-gesegmenteerd netwerk, wat inhoudt dat wanneer er een lek plaatsvindt, de aanvaller toegang krijgt tot gevoelige delen van het netwerk.

Defender for IoT van Extreme Networks, onderdeel van de Smart OmniEdge™-oplossing, tackelt dit soort uitdagingen en biedt de volgende componenten.

IoT-beveiliging zonder complexiteit: Defender for IoT is eenvoudig te implementeren en makkelijk in onderhoud. Gebruikers steken de Defender Adapter simpelweg in een ethernetaansluiting en laten de bijbehorende applicatie draaien. De Defender-applicatie leert de typische verkeerspatronen van de netwerkapparaten herkennen en genereert op dynamische wijze een securitypolicy die vaststelt waar een apparaat mee communiceert en hoe het communiceert. Hierdoor ontstaat geautomatiseerde beveiliging voor het randnetwerk. Zodra de eerste profielen van de apparaten zijn gegenereerd, plaats het niet-technische personeel de adapter heel eenvoudig tussen het apparaat en het netwerk, en passen ze het relevante securityprofiel toe met behulp van een simpel dropdownmenu.

Segmentatie en isolatie van IoT-apparaten: met Layer 2-7-inzicht stelt Defender for IoT gebruikers in staat om groepen IoT-apparaten eenvoudig onder te verdelen in meerdere geïsoleerde zones, waarmee het aanvalsoppervlak wordt verkleind. Daarnaast kunnen gebruikers apparaatgebruik, -locatie en -roaming centraal beheren. Hiermee verkleinen klanten het risico dat een aanvaller toegang krijgt tot de gevoeligere delen van het netwerk.

Implementatie op elke netwerkinfrastructuur: Defender for IoT werkt op het IP-netwerk van iedere leverancier, en biedt in-line bescherming van IoT-apparaten en segmentatie via IPSec-tunnels – zonder aanpassingen aan het netwerk. Ook integreert Defender for IoT met Extreme Fabric Connect™, zodat klanten gebruik kunnen maken van mogelijkheden voor netwerkautomatisering en dynamische auto-attach-functionaliteit voor het stroomlijnen van de edge-security.

De optionele ExtremeMobility™ AP3912 Wall Jack biedt dezelfde geïntegreerde verdediging als de Defender Adapter voor zowel vaste als draadloze apparaten, maar ondersteunt daarnaast meerdere apparaten tegelijk in dezelfde ruimte. Defendor for IoT is zeer geschikt voor gebruik in scholen en op universiteiten, in ziekenhuizen, de horeca, productie-, transport-, retail- en andere industrieën die afhankelijk zijn van verbonden apparaten voor het bevorderen van hun efficiëntie en klantervaring.

Quotes

Mike Oligschlaeger, Vice-President Business Management Ascension
“Bij Ascension hanteren we een moderne aanpak van de gezondheidszorg en zijn we altijd op zoek naar manieren om de patiëntervaring te verbeteren. Maar de nieuwste, grote, verbonden medische technologie vormt een groot risico voor ons als we de beveiliging hiervan niet kunnen garanderen. In nauwe samenwerking met Extreme ontwikkelden we Defender for IoT om onze patiënten en medewerkers te beschermen tegen de rampzalige gevolgen van een IoT-lek, dat in sommige gevallen zelfs levensbedreigend kan zijn. Nu heeft onze gehele organisatie echter het volste vertrouwen in onze initiatieven op het gebied van verbonden gezondheidszorg.”

Christoper Frenz, Assistant Vice-President of Information Security and Infrastructure Interfaith Medical Center
“De aanhoudende groei van malware en andere cyberdreigingen vragen om een verandering in de benadering van security. Een securitystrategie die alleen vertrouwt op het reactief blokkeren van bekend kwaadwillend gedrag, is niet langer toereikend. Reactieve security biedt namelijk geen up-to-date bescherming tegen cyberaanvallen. In plaats daarvan is een strategie nodig, die zich richt op het toestaan van goed gedrag. De zero-trust-aanpak is een essentieel onderdeel van een dergelijke strategie, maar zo’n zero-trust-strategie moet uiteraard ook IoT-apparaten omvatten.”

Mike Leibovitz, Senior Director of Product Management and Strategy Extreme Networks
“Bedrijven halen tegenwoordig zoveel waarde uit de IoT-revolutie, dat het heel begrijpelijk is dat het aantal apparaten zo snel toeneemt. Beveiliging van die apparaten zou die groei niet moeten belemmeren. Met Defendor for IoT willen we niet alleen volledige security bereiken, maar deze beveiliging ook op een gebruiksvriendelijke en toegankelijk manier aanbieden voor iedere medewerker. Zo garanderen zij dat de bedrijfsproductiviteit niet wordt beïnvloed door een beveiligingsprotocol. Wanneer de oplossing wordt verbonden met onze Smart OmniEdge-applicaties voor inzicht en analytics, kunnen gebruikers de communicatie van het IoT-apparaat eenvoudig beheren en ervoor zorgen dat ze alleen communiceren met de juiste middelen. Vervolgens zijn de resulterende analytics te gebruiken om de resultaten te beoordelen. Wij zijn de enige leverancier die dit niveau van fijnmazig inzicht en beheer kan bieden voor vaste en draadloze IoT-apparaten.”

Extreme op HIMSS en Mobile World Congress
De Defender for IoT-technologie van Extreme Networks zelf ervaren? Bezoek Extreme in het IPH Pavilion op HIMSS 2019 (van 11 tot en met 15 februari 2019 in Orlando, Florida). Of kom naar het Mobile World Congress in Barcelona, waar Extreme van 25 tot en met 28 februari 2019 aanwezig is in Fira Gran Via, in stand 1A26.

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc. ( EXTR) levert softwaregedreven netwerkoplossingen die flexibel, adaptief en veilig zijn om digitale transformatie mogelijk te maken. De honderd procent in-sourced services en ondersteuning van het bedrijf zijn toonaangevend in de branche. Met 30.000 klanten wereldwijd, waaronder de helft van de Fortune 500-bedrijven en enkele van ’s werelds meest toonaangevende namen op het gebied van business, horeca, detailhandel, transport en logistiek, educatie, overheid, gezondheidszorg en industrie, blijft het bedrijf alert om succes voor klanten en partners te garanderen. Extreme Networks noemt dit Customer-Driven Networking™. Extreme werd opgericht in 1996, het hoofdkantoor staat in San Jose, Californië (VS). Meer informatie is te vinden op www.extremenetworks.com.

Extreme Networks en de logo’s van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Andere handelsmerken in dit persbericht zijn eigendom van derden.
Laatste van Extreme Networks
Extreme eerste netwerkbedrijf dat onbeperkt data biedt

Extreme Networks leidt transitie naar werkomgevingen volgens het ‘nieuwe normaal’

Extreme Networks introduceert Lending Enablement and Assistance Program (LEAP) in antwoord op COVID-19-crisis
Verstreken tijd: 1 jaar en 153 dagen

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise