www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 158 dagen geleden)

T-Systems consolideert van 89 naar 13 datacenters en biedt nu 25% meer rekenkracht en opslagcapaciteit dankzij cloud

• Migratie van 23.600 computers zonder enige verstoring voor klanten
  • Transformatie naar state-of-the-art datacentertechnologie
  • Ook in het Amsterdamse datacenter profiteren klanten van hoog beschikbare en veilige clouddiensten
T-Systems heeft een van ‘s werelds grootste IT-transformatie projecten afgerond. In zes jaar tijd heeft de ICT-dienstverlener het aantal datacenters over de gehele wereld teruggebracht van 89 naar 13. Tegelijkertijd is de computerrekenkracht en opslagcapaciteit in diezelfde 13 datacenters met 25% gestegen. Klanten van T-Systems profiteren van state-of-the-art datacenter technologie en volledig flexibele, hoog beschikbare en veilige clouddiensten. Dankzij de inzet van verbeterde en kostenefficiënte infrastructuur-technologie levert deze transitie een triple-digit miljoenenbesparing op voor T-Systems.

T-Systems heeft totaal 5.200 migratieprojecten uitgevoerd in de afgelopen zes jaar. Onderdeel van deze operatie was de migratie van maar liefst 23.600 serversystemen. “We zijn ongelooflijk trots op het feit dat we deze grootscheepse operatie hebben weten te implementeren op een manier dat klanten geen hinder hiervan ondervonden hebben,” vertelt Sake Algra, Algemeen Directeur van T-Systems in Nederland. “Veel van onze migratieprojecten zijn in nauwe samenwerking met onze klanten gerealiseerd, zodat zij gelijktijdig hun IT-operatie konden converteren naar de meest innovatieve technologie, slagvaardigere processen en innovatieve, gedigitaliseerde business modellen.”

56% minder energieverbruik en efficiënte cloudoperatie
Ondanks het kleiner aantal datacenters, biedt T-Systems zo’n 25% meer computerrekenkracht met veel minder energie. Zo is de rekenkracht behuisd in veel kleinere systemen dat ook vloeroppervlakte bespaart. De datacenters zijn volledig geautomatiseerd en schaalbaar ingericht, waardoor capaciteit snel kan worden vergroot als dat vereist is. T-Systems heeft zogeheten twin datacenters ingericht, waardoor data te allen tijde gespiegeld wordt verwerkt voor meer veiligheid en hoge beschikbaarheid.

De datacentertransformatie draagt bij aan de T-Systems strategie van het ondersteunen van zakelijke klanten met intelligent infrastructuurbeheer en - diensten; zowel op locatie als in de private cloud en/of in de publieke cloud. De ICT-dienstverlener werkt daarbij nauw samen met cloudplatformproviders zoals Microsoft en Amazon Web Services (AWS). T-Systems biedt ook een eigen Open Telekom Cloud omgeving voor organisaties met speciale hoge privacy-eisen in een publieke cloudomgeving.

------- EINDE BERICHT --------

Over T-Systems
T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde ICT-diensten en oplossingen aan zakelijke klanten en overheden. De focus van de dienstverlening ligt op managed services op het gebied van managed IT- en netwerk infrastructuur, cloud, cloudtransformatie, security en Internet of Things. De diensten worden geleverd vanuit sterk beveiligde datacenters, waarbij continu de zeer strenge Europese regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen,

37.900 werknemers en inkomsten van circa 6.9 miljard euro (boekjaar 2017), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Voor meer informatie: www.t-systems.nl en iot.t-systems.nl

T-Systems Nederland B.V.
Marit Verdam
Tel.: +31 (0)6 43 98 13 87
E-mail: Marit.Verdam@t-systems.com

Axioma Communicatie
Simone Smits
Tel.:+31 (0)6 30668044
E-mail: simone@axioma.nl
Laatste van T-Systems Nederland b.v.
T-Mobile en T-Systems gaan samen digitalisering versnellen

T-Systems verbindt SlimmeBoiler module met Eneco

T-Systems biedt managed services voor Microsoft Azure
Verstreken tijd: 1 jaar en 158 dagen
T-Systems Nede.. contact

Logo T-Systems Nederland b.v.

T-Systems Nede.. sociaal

T-Systems Nede.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4