www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

PQR wint Europese aanbesteding IJsselgemeenten

Beste prijs-kwaliteitverhouding met oog voor ROI

De Meern, 4 februari 2019 – PQR heeft de gunning voor het leveren van een nieuwe serveromgeving en bijbehorende dienstverlening van IJsselgemeenten gekregen. De uitvraag betrof een Europese openbare aanbesteding voor de vervanging van servers. Onderscheidend ten opzichte van andere inschrijvers was het feit dat PQR veel aandacht aan de kwaliteit en de inpasbaarheid van de apparatuur in de bestaande situatie heeft besteed.

IJsselgemeenten
IJsselgemeenten bestaat sinds 1 januari 2015 en is een publiekrechtelijke samenwerking op het gebied van Sociale Zaken en ICT tussen de gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas (alleen Sociale Zaken). IJsselgemeenten had al gekozen voor blade computing, een concept van in een rack stapelbare serversystemen op basis van een HPE Synergy 12000 frame. In ieder gemeentehuis stond al een HPE Synergy 12000 frame waarvan de capaciteit verder uitgebreid moest worden. Uitbreiding van dit systeem is zeer een eenvoudig, nieuwe servers kunnen ‘plug & play’ worden toegevoegd.

Europese aanbesteding
De Europese openbare aanbesteding was uitgeschreven op basis van het gunningcriterium 'economisch meest voordelige inschrijving'. Dit wordt vastgesteld op basis van de ‘beste prijs-kwaliteitverhouding’. In de aanbesteding gaf IJsselgemeenten aan de nog beschikbare capaciteit van het bestaande HPE Synergy serverplatform te willen gebruiken voor extra servers omdat anders een nieuwe investering in netwerkcomponenten zoals coreswitches en rackspace nodig zou zijn. Door voort te borduren op het bladeconcept verwacht IJsselgemeenten de totale eigendomskosten van de huidige omgeving te verlagen. Eenvoudige schaalbaarheid en het gemak van ingebruikname en beheer maakt dat uitbreiding van het HPE Synergy 12000 platform voor IJsselgemeenten een logische stap was.

Gunning
PQR kreeg de gunning voor het leveren van de nieuwe serveromgeving en bijbehorende dienstverlening. Het gaat om HPE Synergy compute nodes voor zowel VMware VDI als Oracle. Ook plaatst PQR een nieuwe server ten behoeve van de uitwijk van kritieke systemen, zoals Basisregistratie Personen, Adressen en Gebouwen en de kantoorautomatisering systemen. De voorbereidende werkzaamheden die nodig zijn om de nieuwe apparatuur te plaatsen in de bestaande omgeving zijn meteen in gang gezet. PQR zal het managementplatform HPE Oneview upgraden, serverprofielen voor de nieuwe servers opstellen en de hardware installeren. Onderdeel van de uitvraag was een implementatieplan met planning, een risico- en een kansendossier.

Aandacht en ervaring
PQR voert de gevraagde werkzaamheden met grote regelmaat uit bij klanten binnen de lokale overheid. ‘Uit de inschrijving van PQR bleek niet alleen dat zij de technische aspecten beheersen, maar ook ervaring hebben met planning en inschattingen maken. Het kansendossier van PQR is goed beoordeeld. Mede daardoor hebben we wat zaken anders gedaan en de configuratie veranderd.’, zegt Stefan van de Werken, Informatiemanager en Security Officer bij IJsselgemeenten. ‘PQR heeft onze wens om de nieuwe apparatuur in de bestaande omgeving in te passen ter harte genomen. Naast prijs-kwaliteit en TCO was deze klantgerichtheid doorslaggevend in onze keuze voor PQR. Als erg positief ervaren wij de projectmatige manier van werken, de hoge kwaliteit van de gevraagde documenten en geleverde diensten en het sparren met PQR over diverse ICT-vraagstukken. Wij zijn erg tevreden met de manier van werken en het uiteindelijke resultaat.’

Over PQR
Als cloud integrator adviseert, levert én beheert PQR hybride cloudomgevingen. Met haar jarenlange kennis op het gebied van veilig en beheersbaar beschikbaar stellen van data, applicaties en werkplekken, inclusief bijbehorende managed services, transformeert PQR uw infrastructuur tot een stabiele en dynamische werkomgeving. PQR heeft diepgaande kennis van de verticale markten educatie, overheid, profit en zorg. Met onze klanten werken wij doelgericht, planmatig en deskundig aan het succes van morgen.

PQR gelooft dat IT hét middel is voor organisaties om voorop te lopen in hun branche en hun ambities mogelijk te maken. Onze IT-professionals streven op een plezierige en verrassende manier, elke dag naar de hoogste kwaliteit producten, diensten en service voor hun klanten én hun eindgebruikers.

Naast aantoonbare referenties beschikt PQR over hoge partnerstatussen en certificeringen. PQR is Citrix Platinum Solution Advisor, Hewlett Packard Enterprise Platinum Partner, Ivanti Platinum Partner, Microsoft Gold Partner,  NVIDIA Elite Partner, Nutanix Master Partner en VMware Premier Partner.

PQR is opgericht in 1990, gevestigd in De Meern en Amsterdam en telt meer dan 160 medewerkers.

Voor meer informatie:

Logo Uniserver

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl