www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!

Amstelveen, 1 februari 2019 – Atos maakt bekend dat zij 23,4 procent van het aandelenkapitaal van Worldline zal verdelen onder aandeelhouders. Hierdoor creëert zij twee beursgenoteerde leidende spelers in de wereldwijde IT-markt. Terwijl beide partijen hun industriële en commerciële partnership voortzetten, is Atos in staat haar positie als toonaangevende internationale digitale speler te versterken. Op haar beurt zal Worldline profiteren van een toename van het eigen vermogen en is zij in staat haar positie in de Europese markt voor betaalverkeer te consolideren.

In 2018 heeft de Atos Groep twee belangrijke acquisities gerealiseerd: Syntel – een bedrijf dat actief is in de markt voor digitale dienstverlening en een omzet van 0,9 miljard euro genereert – en SIX Payment Services, dat zich richt op de markt voor elektronische transacties en een omzet van 0,5 miljard euro realiseert. Deze verandering in omvang en de nieuwe mix van marktactiviteiten was aanleiding voor de Groep om een driejarige strategie te ontwikkelen met 2021 als stip op de horizon.

Tijdens Investor Day 2019 die vandaag op het hoofdkantoor van Atos in Bezons (Frankrijk) plaatsvindt, lanceert de Groep ADVANCE 2021. In deze nieuwe driejarige strategie, bouwt zij voort op een verdere versterking van haar positie in de markt voor digital services. “In 2018 heeft Atos haar internationale positie in de markt voor digitale dienstverlening versterkt door de acquisitie van Syntel. Ook versterkten we de positie van Worldline als onbetwiste leider in Europa door de overname van Six Payment Services. De verdeling van 23,4 procent van het aandelenkapitaal van Worldline onder de aandeelhouders zal twee wereldleiders creëren met een versterkte strategische en financiële flexibiliteit”, vertelt Thierry Breton, bestuursvoorzitter en CEO van Atos. “Met ADVANCE 2021, onze nieuwe driejarige plan, is Atos goed gepositioneerd om klanten te ondersteunen die worden geconfronteerd met de disruptieve effecten die de schokgolven van digitalisering met zich meebrengen. Dit stelt hen in staat om deze uitdagingen het hoofd te bieden en een strikt beveiligd beheer en hogere waarde van hun data te waarborgen met als doel nieuwe zakelijke mogelijkheden te benutten.”

“Met dit doel voor ogen zal Atos inzetten op de versterking van haar klantgerichtheid door een sterke verticale, marktgerichte benadering waarbij we al onze expertise inzetten en de talenten en vaardigheden van onze mensen ten volle zullen benutten.”

“Na de deconsolidatie van Worldline, is de driejarige strategie van Atos gericht op het creëren van substantiële waarde voor al haar aandeelhouders in de komende drie jaar. Dit krijgt invulling door een organische omzetgroei CAGR van 2 procent naar 3 procent CAGR, een winstgevendheid tussen 11 en 11,5 procent in 2021 en het genereren van een vrije cash flow tussen 0,8 en 0,9 miljard euro. Door deze grotere financiële flexibiliteit is Atos goed gepositioneerd om in te spelen op de consolidatie binnen de sector. Daarnaast stelt het ons in staat onze klantenbasis uit te breiden en onze belangrijkste technologische vaardigheden te versterken.”

“Zonder de deconsolidatie van Worldline zou dit plan in de komende drie jaar een organische omzetgroei opleveren van tussen 3 en 4 procent CAGR, een winstgevendheid van circa 13 procent in 2021 en een vrije cash flow van tussen 1,2 en 1,3 miljard euro.”

##

Over Atos
Atos is toonaangevend in digitale transformatie met een pro forma jaaromzet van 13 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 120.000 collega’s in 73 landen. Het is de Europese leider in Cloud, Cybersecurity en High Performance Computing. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten end-to-end Orchestrated Hybrid Cloud, Big Data, Digital Workplace oplossingen via haar Digital Transformation Factory, en Transactiediensten via Worldline, de Europese leider in betaaloplossingen en transactiediensten. Met haar innovatieve technologieën en kennis van industriële sectoren ondersteunt zij de digitale transformatie van klanten in alle sectoren. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en opereert onder de namen Atos, Atos Syntel, Unify en Worldline. Atos staat genoteerd aan de CAC40 Paris stock index. Voor meer informatie: atos.net/nederland
Eerder van Atos
1 feb 2019 Atos verdeelt 23,4 procent aandelenkapitaal Wordline over twee wereldwijde beursgenoteerde spelers

22 jan 2018 Force Alliance voor werving professionals in veranderende IT-markt

16 jan 2018 Atos erkend als global leader in IoT Services door Everest Group
Hipex wint zilveren FD Gazellen Award 2019

Cegeka neemt Dynamics 365-activiteiten over van CTB

Schneider Electric bevestigt duurzaamheidsambities tijdens COP25

Uniserver stelt Deirdre van der Burg aan als strategisch marketing manager

Frontline past zowel koers als naam aan en wordt Frontline Solutions

Sterke internationale groei Barracuda in de MSP-markt

Versleutelen van WAN-verbinding gebeurt te vaak niet volgens IT-beslissers

Bechtle en Ictivity tillen dienstverlening naar hoger niveau

Nuance versnelt toepassing van spraakherkenning in de gezondheidszorg met Dragon Medical One

2020 cybersecurity voorspellingen

Supply chain reorganisatie verbetert klantenservice en flexibiliteit Panasonic Toughbook

Western Digital's nieuwe WD Blue SSD met NVMe-protocol tot 4x sneller dan SATA SSD

FintechOS haalt € 12,7 miljoen op in Serie A voor wereldwijde expansie

AFAS Foundation en Missing Chapter Foundation ontwikkelen lesprogramma om kinderarmoede in Nederland bespreekbaar te maken

Cyberveiligvoor de financiëlesector in 2020
Conscia breidt aanbod uit met managed security services

NFIR zet cyberalarm van SecureMe2 in als forensisch instrument

Schneider Electric brengt het eerste serverrek met geïntegreerde vloeistofkoeling in de datacenterindustrie

Helft kantoormedewerkers heeft lichamelijke klachten door werk

IRIS Nederland optimaliseert klantervaring met Freshworks

Logo Google
Logo ICT-Partners
Logo NEG-ITSolutions
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo Cegeka
Logo Schneider Electric
Logo Uniserver
Logo Barracuda Networks
Logo Telindus
Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux
Logo I.R.I.S.
Logo Klarna
Logo Totaalbesparen.com

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nl