www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Freshworks introduceert Proximity

Proximity voegt audio, video en interatie met social messaging apps toe aan Freshchat voor optimaal klantcontact

Freshworks, leverancier van cloudgebaseerde customer engagement software, introduceert Proximity. Deze uitgebreide reeks van updates van Freshchat is ontworpen om de communicatie van bedrijven met klanten en prospects persoonlijker, proactiever en contextueler te maken. Proximity bundelt de kracht van tekst, audio, video en social messaging in een krachtige oplossing voor B2C (Business to Consumer) messaging.

Belangrijk klantenbindingskanaal
Messaging kwam de afgelopen jaren duidelijk naar voren als een van de meest effectieve tools om klanten te bereiken, te converteren en te behouden. Proximity is ontworpen om communicatie persoonlijker en proactief te maken en tegelijkertijd context toe te voegen aan het gesprek. Zo voldoet Proximity aan de verwachting dat messaging een belangrijke tool is om klanten te bereiken en te behouden.

"Freshworks is erop gericht om bedrijven een 360-gradenoverzicht van de klant te bieden. Proximity in Freshchat draagt hieraan bij door customer service teams op dezelfde plek te brengen waar gebruikers en prospects zich bevinden. Dankzij deze nieuwe functies kunnen bedrijven de klant nog beter ondersteunen door persoonlijker met hen te communiceren. Je komt zo nog dichter bij de consument te staan", aldus Girish Mathrubootham, CEO van Freshworks.

Recent onderzoek door Facebook laat zien dat messaging is uitgegroeid tot de op een na meest gewenste communicatiemethode voor gebruikers om in contact te komen met het bedrijf van hun keuze. Van de consumenten die bedrijven een bericht sturen, is 53 procent eerder geneigd bij een bedrijf te winkelen die over een realtime chatfunctie beschikt.

De uitrol van Proximity vindt gefaseerd plaats. De eerste fase bevat de volgende features:

CoBrowsing: met deze functie kan een scherm worden gedeeld met realtime audio en video. Met gebruik van deze functie kunnen customer service professionals en verkoopmedewerkers bijvoorbeeld demo’s, onderstenen zij nieuwe gebruikers en kunnen zij sneller problemen oplossen. Met CoBrowsing zijn extra downloads, installaties, plug-ins of integraties met andere tools niet langer nodig.

Facebook Messenger-integratie met Freshchat: bedrijven kunnen met deze functie prospects en klanten op grote schaal bereiken. Bedrijven kunnen berichten van gebruikers van verschillende Facebook-pagina's aan verschillende teams toewijzen en op die manier efficiënt communiceren met de juiste context.

OmniChat: met deze functie kunnen customer service professionals de Freshchat-messenger gebruiken vanaf elk tabblad in Google Chrome. Omnichat biedt als eerste oplossing in de markt deze Chrome-extensie. Via de plug-in zijn dezelfde functionaliteiten in Chrome beschikbaar als in de reguliere chat-inbox. Het routeren van gesprekken, het gebruik van rich media in antwoorden en het verkrijgen van de informatie die nodig is voor contextuele gesprekken, biedt meer flexibiliteit.

In de komende weken worden nog een aantal verbeteringen en functies uitgebracht, waaronder live video-opnames en geautomatiseerde vertalingen, die in realtime gesprekken de taalbarrière wegnemen.

Ga voor meer informatie over Proximity naar https://www.freshworks.com/live-chat-software/proximity

Over Freshworks
Freshworks ontwikkelt een breed aanbod aan SaaS oplossingen om de samenwerking binnen organisaties te vergroten en bedrijven te ondersteunen in effectieve communicatie met zowel klanten als medewerkers. Producten van Freshworks zijn onder andere: Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshcaller, Freshteam, Freshchat en Freshmarketer.

Freshworks is opgericht in 2010 en heeft haar hoofdkantoor in San Bruno in Californië. Daarnaast heeft Freshworks internationale kantoren in India, Engeland, Australië en Duitsland. Ruim 150.000 organisaties over de hele wereld maken inmiddels gebruik van de cloud-oplossingen van Freshworks. Klanten van Freshworks zijn onder andere: Metro, Siemens, Unicef, Decathlon, Hugo Boss, Teamviewer, Honda, Bridgestone, Toshiba en Cisco. Kijk voor meer informatie over de organisatie op www.freshworks.com.