www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 36 dagen geleden)
PR: ItsaRep

Dataiku benoemd tot Challenger in Gartner’s Magic Quadrant voor Data Science en Machine Learning Platformen

Dataiku, leverancier van een open data science- en machine learning-platform, is door Gartner benoemd tot ‘Challenger’ in het Gartner Magic Quadrant voor Data Science en Machine Learning Platformen 2019. Dataiku dankt deze positie aan de sterke focus op het faciliteren van samenwerking dankzij functionaliteit die gebruikt kan worden over verschillende teams en functies heen. Daarnaast is Dataiku gebruiksvriendelijk en biedt organisaties het de mogelijkheid om massaal op te schalen.

Het is het derde opeenvolgende jaar dat Dataiku wordt genoemd in het rapport en het eerste jaar dat het wordt gepositioneerd als challenger. Sinds de oprichting in 2013 richt Dataiku zich op het democratiseren van data science. In de laatste jaren heeft het bedrijf deze visie in de praktijk gebracht door zich specifiek te richten op het bieden van meer schaalbaarheid en de mogelijkheid om data science te operationaliseren.

“In deze sterk concurrerende markt is het voor bedrijven noodzakelijk om snel te kunnen handelen opbasis van hun data die ze transformeren tot waardevolle inzichten”, zegt Florian Douetteau, CEO van Dataiku. “We zijn trots te worden erkend als een groeiende kracht in de branche die bedrijven niet alleen helpt om te overleven, maar om succesvol te zijn in het tijdperk van enterprise AI. We blijven innovatieve functionaliteit bieden en huidige functies verder versterken om nog meer schaalbaarheid en diepgang te bieden.”

Meer dan 200 organisaties gebruiken dagelijks Dataiku om ervoor te zorgen dat teams voorspellende datastromen kunnen bouwen, operationaliseren en monitoren. Hiermee kunnen zij branchespecifieke uitdagingen aangaan zoals het bestrijden van fraude, het tegengaan van churn, het optimaliseren van de supply chain en het in kaart brengen en uitvoeren van predictive maintenance. In december 2018 kondigde Dataiku aan een Series C-investering van 101 miljoen te hebben binnengehaald waarmeehet enterprise AI wereldwijd toegankelijker kan maken.
Laatste van Dataiku
Dataiku opnieuw benoemd tot leider in het Gartner 2021 Magic Quadrant for Data Science and Machine-Learning Platforms

De zes belangrijkste trends op het gebied van AI, ML en MLOps

Dataiku verdubbelt het Benelux-team
Verstreken tijd: 2 jaar en 36 dagen
Dataiku contact

Logo Dataiku

Dataiku sociaal

Dataiku tweets

Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo PA Consulting
Logo Infoblox
Logo Sitecore