www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!

MKB worstelt enorm met de AVG

Persbericht 31 januari 2019 - ONL voor Ondernemers

MKB-ondernemers worstelen nog steeds enorm met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Dat zegt ondernemersorganisatie ONL, die signalen ontvangt dat veel kleine ondernemers niet weten hoe ze aan de privacyregelgeving moeten voldoen. Berichten over controles rondom AVG-verplichtingen en boetes zorgen voor groeiende bezorgdheid bij ondernemers. "Privacyregelgeving is ontzettend complex en veel kleine ondernemers hebben de impact van de AVG onderschat," zegt ONL voorman Hans Biesheuvel. "Bij de totstandkoming van de AVG is niet aan deze ondernemers gedacht en die hebben nu een probleem". Om de ondernemers hierin te ondersteunen komt ONL met een reeks korte praktische en gratis filmpjes. Hierin wordt simpel uitgelegd wat de AVG inhoudt, wat de verplichtingen zijn en hoe ondernemers kunnen voldoen aan de wetgeving.

Privacywetgeving is erg complex en gevuld met ingewikkelde begrippen. Dit zorgt er voor dat veel ondernemers niet weten wat ze concreet moeten doen. Het niet naleven van de regelgeving kan tot enorme boetes leiden. Om MKB-ondernemers handvatten te geven legt ONL in een videoreeks eenvoudig uit waar de AVG vandaan komt, wat de sleutelbegrippen zijn en worden praktische tips gegeven over het omgaan met persoonsgegevens en privacy.

Ondernemers blijven worstelen met de verplichtingen uit de AVG. Google en Facebook hebben al grote moeite om te voldoen, laat staan hoe lastig de nieuwsbrief van de bakker om de hoek of het klantenbestand van een meubelmaker zijn. We willen ondernemers helpen om met deze complexe verplichtingen om te gaan," zegt  Hans Biesheuvel, van ONL voor Ondernemers. De gratis informatiefilmpjes met als titel “Simpele uitleg AVG voor ondernemers, deel 1 en 2” zijn te vinden op Youtube.

Hans Kortekaas, directeur van AVG Management vindt het belangrijk dat organisaties die nog kampen met een gebrek aan kennis over deze wet zich alsnog op deze privacy en cyber security problematiek praktisch kunnen voorbereiden. AVG Management heeft daarom met ONL besloten om op een simpele manier via deze videoreeks aan te geven wat de AVG precies inhoudt, wat het betekent en wat er vervolgens moet gebeuren om veilig en verantwoord om te gaan met persoonsgegevens.

Einde persbericht

Voor meer informatie en vragen kunt u contact opnemen met:
ID Control Consultancy
Van Diemenstraat 202 2518 VH The Hague