www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 124 dagen geleden)
PR: KINXX PR

3W Infra breidt reseller hosting opties uit met ‘Bring-Your-Own-Drive’ Dedicated Servers

Amsterdam, 30 januari 2019 – 3W Infra, een snelgroeiende Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider gevestigd in Amsterdam met klanten over de hele wereld en meer dan 4.600 dedicated servers in beheer, introduceert 'bring-your-own-drive' dedicated servers voor reseller hosting toepassingen. Uit een klantenenquête van 3W Infra is namelijk gebleken dat verscheidene klanten wereldwijd volledige flexibiliteit vragen met betrekking tot hun opslaginfrastructuur. Daarom worden deze nieuwe dedicated servers geleverd zonder vooraf geïnstalleerde harde schijven.

3W Infra is een Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider die zich richt op het leveren van op maat ontwikkelde IaaS hostingdiensten over de hele wereld. De oplossingen worden aangeboden vanuit 3W Infra’s ‘flagship’ datacenter in Amsterdam en ondersteund middels ‘remote hands’ en ‘relocation engineering’ diensten in Amsterdam, Frankfurt en Londen - de drie belangrijkste internetknooppunten in Europa.

Na interviews met verschillende klanten over de hele wereld, waaronder bedrijven uit Taiwan, Hong Kong, Frankrijk en India, ontdekte 3W Infra dat zijn op reseller hosting gerichte dedicated servers een flexibiliteit-boost konden gebruiken. Dit heeft nu geresulteerd in de lancering van dit 'bring-your-own-drive' dedicated server pakket. De 3W Infra 'bring-your-own-drive' dedicated server biedt een compleet hostingpakket, dat wordt aangeboden vanuit het datacenter van 3W Infra in Amsterdam. Het wordt geleverd inclusief CPU's, RAM en netwerkbandbreedte, maar zonder vooraf geïnstalleerde harde schijven.

Opslag voor virtualisatie

"Storage speelt een steeds centralere rol in het business model van cloud service providers en andere virtualisatie georiënteerde bedrijven die actief zijn binnen de hosting industrie," zegt Murat Bayhan, oprichter en CEO van 3W Infra. "Voor bedrijven die onze IaaS-hostingdiensten doorverkopen, betekent het dat harde schijven inclusief hoge capaciteit SSD's een onderscheidend kenmerk binnen hun marktaanbod zijn geworden. Het betekent ook dat een aanzienlijk deel van hun marges afkomstig kan zijn van opslagapparatuur wanneer zij er zelf in investeren. Het 'bring-your-own-drive' dedicated server pakket biedt onze reseller hostingpartners de mogelijkheid om hun marges aanzienlijk te verbeteren.”

Murat Bayhan, oprichter en CEO van 3W Infra
“Het 'bring-your-own-drive' dedicated server pakket biedt onze reseller hostingpartners de mogelijkheid om hun marges aanzienlijk te verbeteren,” aldus Murat Bayhan, oprichter en CEO van 3W Infra.

Het 3W Infra 'bring-your-own-drive' dedicated server pakket wordt geleverd met de nieuwste CPU en RAM technologie en volledig flexibele, maandelijks opzegbare contracten. Gebruikers kunnen hun eigen harde schijven naar het datacenter van 3W Infra in Amsterdam sturen, waarna de engineers van het bedrijf deze HDD's in de dedicated servers zullen integreren. Ook is het voor gebruikers mogelijk om 3W Infra de HDD's voor hen te laten kopen, zodat zij kunnen profiteren van de inkoopovereenkomsten die 3W Infra heeft met leveranciers. 3W Infra blijft dan eigenaar van de server- en netwerkapparatuur, terwijl het eigendom van deze HDD's wordt overgedragen aan de reseller hosting klanten. In het geval van beëindiging van de dedicated server overeenkomst vóór het einde van de levensduur van de opslagapparatuur, worden de harde schijven losgeschroefd en aan de respectievelijke eigenaars geretourneerd.

"De investering in opslag voor gevirtualiseerde platforms neemt voor veel van onze reseller hosting klanten aanzienlijk toe," zegt Bayhan. "Dit zou een last kunnen zijn voor sommigen van hen, maar velen zullen het zien als een kans om hun winstmarges sterk te verhogen. Door in te spelen op de specifieke behoeften van deze reseller hosting klanten met betrekking tot opslaginfrastructuur en marge-verhogende opties, bieden we nu deze nieuwe dedicated servers aan. De return on investment voor een harde schijf is relatief kort, zodat deze klanten zeer snel in staat zijn om een goede winst aan hun omzet te kunnen toevoegen.”

De nieuwe 'bring-your-own-drive' dedicated servers hebben toegang tot het eigen wereldwijde netwerk van 3W Infra met een capaciteit van momenteel 160Gbps. Het netwerk met hoge bandbreedte en wereldwijd bereik biedt 3W Infra’s dedicated server klanten redundante, laagdrempelige netwerkpaden via internet exchanges en Tier 1 backbone-providers.

-----------------
Over 3W Infra

3W Infra is een wereldwijde leverancier van Infrastructure-as-a-Service oplossingen met uitgebreide engineering kennis en ervaring, gevestigd in Amsterdam. De IaaS hosting provider werd in 2014 opgericht door enkele veteranen binnen de internet en hosting industrie. De enterprise-level IaaS hosting oplossingen van 3W Infra zijn ISO/IEC 27001:2013 en PCI DSS gecertificeerd en afgestemd op de individuele behoeften van iedere klant. 3W Infra’s infrastructurele engineering oplossingen richten zich op schaalbaarheid, kostenefficiëntie en cloud enablement. Het bedrijf levert onder andere colocatie, dedicated servers, IP connectiviteit, en high-level klantsupport. 3W Infra’s Remote Hands service inclusief Relocation engineering diensten biedt daarnaast de mogelijkheid voor professionele engineering ondersteuning op ’s werelds grootste datacenter/internet hubs, in Amsterdam, Frankfurt en Londen.

3W Infra is een snelgroeiende onderneming die zich richt op duurzame groei. Het bedrijf heeft een significant aantal colocatie klanten en meer dan 4.600 dedicated servers in beheer, terwijl het wereldwijde netwerk van 3W Infra momenteel meer dan 160 Gigabit/seconde (Gbps) aan beschikbare bandbreedte biedt. Het flagship datacenter van 3W Infra bevindt zich in Amsterdam en heeft met een pPUE waarde van 1,04, een van de laagste en meest energie-efficiënte pPUE’s in de hosting industrie. 3W Infra bedient een breed klantenportfolio in Europa en daarbuiten en mag onder andere enkele van de grootste internet, gaming, broadcasting en cloud services providers tot zijn vaste klantenkring rekenen.

Voor meer informatie over 3W Infra, ga naar: www.3winfra.com

-----------------
Mediacontact

3W Infra