www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Whizpr

Dell Technologies Index: Opkomende markten zijn digitaal gezien het meest volwassen

Business leaders onthullen grote achterstand in transformatie wereldwijd, blijkt uit laatste Digital Transformation Index met 4.600 ondervraagde business leaders uit meer dan 40 landen

Opvallende onderzoeksresultaten
  • Slechts 5% van de organisaties wereldwijd zijn Digital Leaders; dat aantal is niet gegroeid sinds 2016
  • Het vergaat opkomende markten beter dan ontwikkelde markten; India, Brazilië en Thailand scoren het hoogst op digitale volwassenheid
  • 78% geeft aan dat digitale transformatie meer wijdverspreid zou moeten zijn in hun organisatie
  • 51% verwacht dat zij moeite zullen hebben om te voldoen aan veranderende eisen van klanten, en één op de drie maakt zich zorgen dat zij in de komende vijf jaar achterop gaan raken
  • 91% wordt tegenhouden door obstakels zoals data privacy en security, tekort aan budget en middelen, en ontoereikende vaardigheden van werknemers
Amsterdam - Ondanks de genadeloze snelheid van disruptie, laat de laatste Dell Technologies Digital Transformation Index (DT Index) zien dat veel digitale transformatieprogramma’s bij organisaties nog steeds in de kinderschoenen staan. Ondervraagde business leaders wereldwijd onderbouwen dit; 78% geeft aan dat digitale transformatie meer wijdverspreid zou moeten zijn in hun organisatie (Nederland: 74%). Ongeveer de helft van de organisaties (51%) verwacht dat zij moeite zullen hebben om binnen vijf jaar te voldoen aan veranderende eisen van klanten (Nederland: 35%), en bijna één op de drie (30%) is bezorgd dat zij in de komende vijf jaar achterop raken (Nederland: 27%).

Om de inspanningen van organisaties op het gebied van transformatie te classificeren, heeft Dell Technologies met Intel en Vanson Bourne 4.600 business leaders wereldwijd ondervraagd (directeur tot C-level) van middelgrote tot grote bedrijven, waaronder een groot aantal in Nederland.

Het onderzoek toont ook aan dat opkomende markten het meest digitaal volwassen zijn, waarbij respectievelijk India, Brazilië en Thailand de lijst aanvoeren. Dit in tegenstelling tot ontwikkelde markten die achterop raken: Japan, Denemarken en Frankrijk scoren het laagst op digitale volwassenheid. Voor de (ontwikkelde) EMEA-regio eindigt Nederland samen met Zwitserland op de vier na laagste positie met een maturity score van 41, net één plek boven België (maturity score van 39). Organisaties in opkomende markten zijn bovendien vaker zelfverzekerd (53%) over hun kans om als ‘disruptor’ de gevestigde orde uit te dagen (in plaats van dat zij zelf door anderen wakker worden geschud), in tegenstelling tot slechts 40% van de organisaties in ontwikkelde landen.

2018 benchmark ten opzichte van resultaten uit 2016
Deze tweede Dell Technologies Index borduurt voort op de allereerste DT Index uit 2016. Vergelijking van de scores met die van twee jaar geleden maakt duidelijk hoe traag het digitale proces vordert. Veranderingen volgen elkaar in vlug tempo op en organisaties hebben moeite om dat tempo bij te houden. Ondanks dat het percentage Digital Adopters is gegroeid (van 14% naar 23% wereldwijd), blijft het percentage Digital Leaders wereldwijd onveranderd (5%). Nog steeds behoren bijna vier op de tien organisaties wereldwijd (39%) tot de twee onderste groepen van de benchmark voor digitale volwassenheid, de Digital Laggards en Digital Followers.

“In de nabije toekomst moet elke organisatie een digitale organisatie zijn, al laat ons onderzoek zien dat de meerderheid nog steeds een lange weg te gaan heeft”, zegt Michael Dell, Chairman en CEO van Dell Technologies. “Organisaties moeten hun technologie moderniseren om te kunnen profiteren van de ongekende kans die digitale transformatie biedt. Het is nú tijd om actie te ondernemen.”

Belemmeringen voor digitale transformatie
De onderzoeksresultaten suggereren dat business leaders zich op de rand van een vertrouwenscrisis bevinden, waarbij 91% wordt belemmerd door aanhoudende obstakels in hun digitale transformatie (Nederland: 95%).

De vijf vaakst genoemde belemmeringen op weg naar digitale transformatie zijn:
  • Gebrek aan budget en/of middelen (Nederland: 35%)
  • Gebrek aan samenhangende digitale strategie en visie (Nederland: 34%)
  • Zorgen over privacy van data en cybersecurity (Nederland: 32%)
  • Gebrek aan steun van topmanagement (Nederland: 30%)
  • Onvolwassen digitale cultuur: gebrek aan afstemming en samenwerking (Nederland: 26%)
Vertrouwen van business leaders wereldwijd
Bijna de helft van alle ondervraagden (49%) verwacht dat hun organisatie er moeite mee zal hebben om betrouwbaarheid aan te kunnen tonen in de komende vijf jaar. Bijna een derde (32%) vertrouwt er niet op dat hun organisatie voldoet aan regelgeving zoals de GDPR. Bovendien vertrouwt een op de drie er niet op dat hun eigen organisatie data van werknemers en klanten goed beschermt.

Plannen om digitale toekomst te realiseren
Business leaders wereldwijd noemen veelal dezelfde prioriteiten en investeringen om toekomstige transformatie te realiseren, inclusief een grotere focus op workforce, security en IT. Van de ondervraagden ontwikkelt tegenwoordig 46% in-house digitale vaardigheden en talent door werknemers bijvoorbeeld te leren coderen (ten opzichte van 27% in 2016).

Top vijf technologie-investeringen voor de komende één tot drie jaren:
1.Cybersecurity
2.IoT-technologie
3.Multi-cloud-omgeving
4.Artificial Intelligence
5.Compute centric-aanpak

Meest digitaal volwassen landen:
1.India
2.Brazilië
3.Thailand
4.Mexico
5.Colombia

Minst digitaal volwassen landen:
1.Japan
2.Denemarken
3.Frankrijk
4.België
5.Singapore

Onderzoeksmethode
In de zomer van 2018 heeft het onafhankelijke onderzoeksbureau Vanson Bourne 4.600 business leaders van middelgrote tot grote bedrijven in 42 landen/subregio’s gevraagd hun positie in de Dell Technologies Digital Transformation Index in te schatten. Vanson Bourne beoordeelde de digitale inspanningen van bedrijven door hun IT-strategie, workforce transformation-initiatieven en veronderstelde prestatie (op basis van een set van criteria voor digitale ondernemingen) in kaart te brengen.

-----------

Over Dell Technologies
Dell Technologies is een unieke familie van bedrijven die organisaties voorziet van een essentiële infrastructuur voor het vormgeven van hun digitale toekomst, het ingrijpend verbeteren van hun ICT-omgeving en het beschermen van hun belangrijkste bedrijfsmiddel: informatie. Het bedrijf bedient klanten van elke omvang in 180 landen, variërend van 98% van alle Fortune 500-ondernemingen tot individuele consumenten. Dell Technologies beschikt over het meest uitgebreide en innovatieve aanbod van ICT-oplossingen binnen de branche, van de rand van het netwerk tot de cloud.

Dell EMC
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com

Whizpr
Paul Maris / Winnie Silvertand
E. dell(at)whizpr.nl

Dell-Technologies-DTI-benchmark.PNG
30.49 KB
Eerder van Dell Technologies
4 dec 2019 Dell Technologies reikt jaarlijkse awards uit tijdens Partner Appreciation Event

13 nov 2019 Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

13 nov 2019 Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne
Dell Technolog.. contact

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl