www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

reBuy breidt uit naar Italië en Spanje

Europees marktleider op het gebied van refurbished elektronica zet groei hiermee onverminderd voort

29 januari 2019, Berlijn – reBuy, de Europese marktleider in refurbished elektronica en mediaproducten, lanceert zijn webshop in Italië en Spanje. Vanaf nu kunnen klanten gebruikte elektronica eenvoudig, snel en veilig verkopen of refurbished kopen via www.rebuy.it en www.rebuy.es. Producten als mobiele telefoons, tablets, e-readers, consoles, camera’s en wearables, maar ook audio- en hifi-producten. Naast Italië en Spanje breidde het Berlijnse reBuy eerder in 2018 al uit naar het Verenigd Koninkrijk.

302073 rebuy launch italien spanien c41699 original 1548752742

De internationale groeistrategie met de lancering in Italië en Spanje is een vervolg op het succesvolle businessmodel in Duitsland en andere markten als Oostenrijk, Frankrijk, Nederland en het Verenigd Koninkrijk. Torsten Schero, CEO van reBuy, zegt over de uitbreidingsstrategie: “De lancering van onze webshop in de twee groeimarkten Italië en Spanje is een volgende stap in onze ambitie om het toonaangevende reCommerce-bedrijf in Europa te worden voor gebruikte elektronica.”

Volgens de Europese Commissie wordt er binnen de Europese Unie tegen 2020 tot wel 12 miljoen ton aan elektronica-afval geproduceerd.[1] reBuy wil deze hoeveelheid verlagen door tweedehands mobiele telefoons en andere elektronische apparaten in te kopen en hun levensduur aanzienlijk te verlengen. Daarom worden ook alle aangekochte apparaten uit Italië en Spanje door experts gecontroleerd, schoongemaakt en gerepareerd zodat ze weer geschikt zijn voor verkoop.

Het succes van reBuy zit hem in een duidelijke klantfocus: vaste prijzen, gratis verzending en drie jaar garantie op alle producten. Zo biedt reBuy een breed scala aan diensten met als doel een circulaire economie voor elektronische apparatuur te creëren in de Italiaanse en Spaanse markt.

[1] EU Commission (2012): Environment: New rules on e-waste to boost resource efficiency, http://europa.eu/rapid/press-release_IP-12-898_en.htm.

Over reBuy
reBuy, is dé online winkel voor het kopen en verkopen van refurbished elektronica en mediaproducten. Het bedrijf is opgericht in 2009 en heeft zijn hoofdkantoor in Berlijn. reBuy is Europees marktleider in refurbished elektronica en telt in totaal meer dan vijf miljoen klanten. Met meer dan 550 werknemers is reBuy actief in Oostenrijk, Frankrijk, Nederland, het Verenigd Koninkrijk, Italië en Spanje. Als reCommerce-bedrijf verlengt reBuy de levenscyclus van elektronische- en mediaproducten, het bedrijf springt op verantwoorde wijze om met bestaande bronnen.  Daarvoor heeft reBuy een eigen proces ontwikkeld, waarbij gebruikte goederen volgens gespecificeerde kwaliteitsnormen een upgrade krijgen. Naast een vaste prijs en directe levering krijgen klanten ook de 36-maanden reBuy-garantie in de online winkel.

Neem voor meer informatie contact op met:

Progress Communications
Iwanna de Jonge / Tessa Graus