www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: CheckTwice

Het nieuwe Cisco Datacenter is overal waar uw data zijn

Cisco kondigt een reeks innovaties aan als onderdeel van de nieuwe ‘datacenter anywhere’-visie

• Application Centric Infrastructure (ACI) beschikbaar in AWS en Azure
  • Hyperflex met Cisco Intersight beschikbaar voor nevenvestigingen
  • CloudCenter Suite: Vereenvoudigd beheer van applicaties in multi-cloud omgevingen
Amsterdam, 29 januari 2019 - Applicatie-innovatie vormt het hart van de digitale economie. Een nieuwe generatie applicaties verandert de rol van datacenters en wat ze moeten ondersteunen. Het datacenter is daardoor geen vastomlijnde plek meer, maar is overal waar data worden gecreëerd, verwerkt en gebruikt. Om deze reden kondigt Cisco een nieuwe architectuur aan, die het datacenter uitbreidt naar alle plekken waar data zijn en waar applicaties worden gebruikt.

Om deze 'data center anywhere'-visie tot leven te brengen, introduceert Cisco een reeks innovaties op het gebied van netwerken, hyperconverged systemen, beveiliging en automatisering. Deze omvatten:
  • De uitbreiding van ACI naar de Amazon AWS en Microsoft Azure cloudomgevingen
  • Het doortrekken van HyperFlex naar nevenvestigingen om het klanten mogelijk te maken moeiteloos daar waar nodig server en storage capaciteit aan te bieden.
  • Verbeteringen van het CloudCenter waardoor applicaties in verschillende cloud-omgevingen makkelijker beheerd kunnen worden
  • Een sterk vereenvoudigde manier voor klanten om technologie te kopen en te beheren voor hun volledige datacenter-architectuur, via een enkele Enterprise Agreement.
"Bedrijven moeten applicaties kunnen inzetten zoals zij optimaal achten voor hun bedrijfsvoering en niet beperkt worden door technologie", zegt Roland Acra, senior vicepresident en general manager van de Data Center Business Group van Cisco. "Klanten werken met applicaties op diverse platforms, zowel lokaal als in de cloud. Dat is de reden waarom we het 'center' uit het datacenter hebben gehaald. Hierdoor krijgen onze klanten een betere grip op elke cloud, elk datacenter en elke nevenvestiging".

Innovaties van het datacenter
Cisco maakt deze nieuwe visie op het datacenter mogelijk op drie manieren.
  • ACI beschikbaar in AWS en Azure
    Application Centric Infrastructure (ACI) is Cisco's intent-gebaseerde netwerkoplossing voor het datacenter. Het biedt operationele eenvoud, applicatie-agility en beveiliging in het datacenter. Dit wordt aangeboden volgens een unieke open benadering die alle hypervisors en container-raamwerken waarop applicaties worden gebruikt integreert. Met ACI Anywhere wordt ACI uitgebreid naar elke workload, elke locatie en elke cloud. Virtual ACI ondersteunt bare-metal clouds en locaties op afstand. Met de nieuwe Cloud ACI-mogelijkheden brengt Cisco nu automatisering, beheer en beveiliging naar AWS en Microsoft Azure door volledig met hun Infrastructure as a Service (IaaS) omgevingen te integreren.
  • HyperFlex voor nevenvestigingen
    Het kan een complexe opgave zijn om een hypergeconverged infrastructuur uit te rollen naar meerdere sites, met als doel om gedistribueerde computing op een globale schaal aan te bieden. HyperFlex met Cisco Intersight laat klanten hun computer- en opslagcapaciteit uitbreiden van het hart van het datacenter naar de randen van het netwerk. Dit gebeurt met een flexibele schaalbaarheid en de eenvoud van cloud-aangedreven systeembeheer. HyperFlex brengt nu de applicatieperformance van het datacenter naar nevenvestigingen en andere sites, waardoor ter plekke mogelijkheden ontstaan voor data-analyse.
  • CloudCenter Suite
    De operationele complexiteit en de oplopende kosten van applicatiebeheer op meerdere clouds is een groeiende uitdaging voor IT-teams. De nieuwe CloudCenter Suite biedt volledig applicatie-lifecycle management, betere workflow-automatisering en een sterk verbeterde kostenbeheersing en governance. Tot slot is de nieuwe module veel makkelijker in gebruik te nemen door een vereenvoudigde uitrol, gelaagde prijsstelling en een nieuw SaaS-aanbod.
Nieuw Datacenter Enterprise Agreement
Cisco maakt het met de nieuwe Cisco Enterprise Agreement eenvoudiger om datacentertechnologie in te kopen. Klanten kunnen nu een enkele gestandaardiseerde licentie voor drie of vijf jaar aanschaffen voor zeven suites, waaronder ACI, HyperFlex, Intersight en Tetration. Met Cisco EA hebben klanten de keus uit verschillende gebruiksmodellen en kunnen licenties worden overgezet naar fysieke, virtuele of cloud-toepassingen. Klanten hebben hiermee toegang tot alles wat ze nodig hebben én wanneer en waar ze dat nodig hebben, beschikbaar via hun eigen channelpartner.

Cross-domain integraties
Cisco breidt ACI uit tot de applicatielaag en de campus. ACI integreert nu met AppDynamics om applicatieprestaties te correleren met de status van het netwerk. Het integreert eveneens met Cisco DNA Center en de Identity Services Engine voor end-to-end identiteitsgebaseerde toegangscontrole, zowel tussen gebruikers of apparatuur op een campus als voor applicaties en data. Deze integraties vormen de laatste stap van Cisco’s roadmap om de eerste multi-domain architectuur van de industrie te creëren. Het doel is om de enterprise infrastructuur opnieuw uit te vinden en neer te zetten als een enkel systeem, dat uitnodigt tot innovatie door de enorme complexiteit van de huidige IT-systemen te vereenvoudigen.

Beschikbaarheid, diensten en ondersteuning
  • Virtual ACI en Cloud ACI komen beschikbaar in Q2/19
  • HyperFlex 4.0 met Cisco Insight komen beschikbaar in Q2/19
  • On-site abonnementen op Cisco CloudCenter Suite komen beschikbaar in Q2/19; een SaaS-versie staat gepland voor Q1/19 in de VS en voor Q2/19 in Europa
  • Nieuwe Cisco Enterprise Agreements kunnen vanaf medio maart 2019 worden aangeschaft
  • Cisco en haar partners bieden een complete levenscyclus van diensten om klanten te helpen hun gang naar gemoderniseerde datacenterarchitecturen te vereenvoudigen

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco en Conscia zetten alle zeilen bij vanwege acute vraag om veilige versnelde digitalisering in de zorg

IBM en Cisco ondersteunen onderwijs op afstand met 'Webex for our Kids'

Cisco benoemt Elisabeth De Dobbeleer tot EMEAR Partner Lead
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage