www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Herken zakelijke websitebezoekers#INFLUX PR

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 104 dagen geleden)

Capgemini lanceert ‘Perform AI’

Nieuw portfolio helpt organisaties om innovatie aan te jagen en concrete bedrijfsresultaten te boeken met kunstmatige intelligentie

Capgemini lanceert Perform AI, een nieuw portfolio aan oplossingen en diensten met als doel kunstmatige intelligentie (of Artificial Intelligence, AI) te bouwen en op schaal te benutten. Hiermee wil Capgemini bedrijven ondersteunen om tastbare bedrijfsresultaten te bereiken. Het portfolio biedt klanten een complete reeks aan oplossingen om AI in hun organisaties te integreren door bedrijfsinnovatie te stimuleren. Door gebruik te maken van de volledige capaciteiten van de Group, brengt Perform AI mensen, processen, gegevens en technologie samen om krachtige, duurzame en betrouwbare prestaties te realiseren.

Een recente publicatie van het Capgemini Research Institute laat zien dat een combinatie van zorgen en misvattingen leiden tot een vertroebeld zicht op de risico's en mogelijkheden van AI. Organisaties hebben daarom een pragmatische aanpak nodig om voortgang te boeken. Wat betreft de verwachte behoefte, voorspelt IDC dat de uitgaven aan cognitieve en AI-systemen wereldwijd oplopen tot $52,2 miljard in 2021 met een jaarlijkse groei van 46,2% over de periode 2016-2021.[1]

Perform AI pakt de kritieke AI-uitdagingen aan, waar bedrijven tegenaan lopen. Deze uitdagingen zijn:

AI op schaal toepassen
Verder gaan dan proof-of-concept en losstaande implementaties om AI in de hele onderneming te industrialiseren en de bedrijfsvoordelen in de hele organisatie te vergroten.

Kracht van mensen benutten
Het proactief managen van de impact van AI-initiatieven op een groter medewerkerbestand en het zoeken naar de beste interacties tussen mensen en AI.

Transformeren van bedrijfsprocessen
Technologieën, gebaseerd op AI, inzetten om werkzaamheden te ondersteunen, te verbeteren of te automatiseren en bedrijfsprocessen opnieuw in kaart brengen.

Ethiek integreren
Het toepassen van AI met een ethische en verantwoordelijke aanpak; een aanpak die transparant is voor gebruikers en klanten, privacy waarborgt en vertrouwen opbouwt.

Aansporen tot innovatie om concurrentievoordeel te behalen
AI gebruiken om volledig nieuwe bedrijfsmodellen, werkwijzen, producten, diensten en ervaringen te introduceren. Zo krijgen bestaande ondernemingen de kans om hun huidige marktpositie te ontstijgen en nieuwe posities, die voorheen aan digitale ondernemingen waren voorbehouden, te veroveren.

"De meeste bedrijven experimenteren al met AI om bepaalde functies binnen hun bedrijf te transformeren, maar alleen degenen die het effectief en in de hele onderneming toepassen, zullen een waar concurrentievoordeel behalen", aldus Lanny Cohen, Group Chief Innovation Officer bij Capgemini. "Om echte impact te realiseren en blijvend succes te garanderen, moeten bedrijven verder gaan dan losstaande initiatieven. Dat houdt in dat ze AI verweven in alles wat ze doen - van het eenvoudigweg veranderen van technologie tot het verschuiven van het hele spel. Met Perform AI zijn we gefocust op het toepassen van AI om hoge impact te creëren, wat resulteert in tastbare resultaten voor nu en in de toekomst."

Capgemini’s nieuwe portfolio bestaat uit vier gebieden, die de flexibiliteit bieden die is vereist om een roadmap op maat te maken, die dient als handleiding om AI op grote schaal uit rollen binnen een bedrijf. Dit zijn:

1.AI Activate
Geeft strategische richting en creëert de organisatie- en technologieplatformen voor waar en hoe AI in de onderneming moet worden toegepast voor een maximale impact.

2.AI Transform
Levert prestatieverbeteringen op basis van AI om bestaande businessprocessen te optimaliseren en de springplank te creëren voor groei op lange termijn. Dit doet Capgemini door de juiste AI-technologieën -temidden van talrijke oplossingen en tools- aan te reiken.

3.AI Reimagine
Maakt gebruik van de strategie en innovatiemogelijkheden binnen Capgemini Invent en Capgemini's netwerk van Applied Innovation Exchanges om organisaties te helpen bij het bedenken van nieuwe producten en diensten, klantervaringen, operationele modellen en inkomstenstromen.

4.AI Engineering

Biedt services om de bestaande data en richtlijnen te verzekeren en levert betrouwbare AI-oplossingen in de productie en op schaal. AI Engineering richt zich op operationele kern van AI en ondersteunt elke fase van de transformatie.

[1] Bron: IDC. 22 March 2018. (IDC) Worldwide Semiannual Cognitive Artificial Intelligence Systems Spending Guide[Press Release]. https://www.idc.com/getdoc.jsp?containerId=prUS43662418

Lees hier de officiële aankondiging van de lancering van Perform AI.

Voor meer informatie kunt u ook terecht op deze site.

Over Capgemini
Capgemini is wereldwijd toonaangevend in consulting- en technologiediensten. In de voorhoede van innovatie, helpt Capgemini zijn klanten om de kansen te benutten die ontstaan in de snel evoluerende wereld van cloud computing, digitalisering en platformen. Voortbouwend op 50 jaar historie en diepgaande sectorkennis, stelt Capgemini organisaties in staat om hun zakelijke ambities te realiseren via een breed palet aan diensten, van strategie tot uitvoering. Capgemini is sterk doordrongen van de overtuiging dat de zakelijke waarde van technologie van en door mensen komt. Het is een multiculturele organisatie van 200.000 medewerkers verspreid over meer dan 40 landen. Capgemini Group rapporteerde in 2017 wereldwijd een omzet van EUR 12,8 miljard. Bezoek ons op www.nl.capgemini.com. People matter, results count.
Laatste van Capgemini Nederland B.V.
Driekwart CMO's nu verantwoordelijk voor groei en voor inzet van data en technologie

Duurzame IT leidt tot aanzienlijke voordelen, maar is nog geen prioriteit voor veel organisaties

AI rapport: organisaties bewust van ethiek, maar handelen nog te terughoudend
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 3 jaar en 104 dagen
Capgemini Nede.. contact

Logo Capgemini Nederland B.V.

www.nl.capgemini.com
Capgemini Nede.. sociaal

Capgemini Nede.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix