Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
Datum: (2 jaar en 104 dagen geleden)
PR: Marcommit

Vier op de tien Nederlanders laat humeur verpesten door slechte shopervaring

Amsterdam, 24 januari 2019 – Een slechte online shopervaring verpest bij 40 procent van de Nederlanders het humeur. Een negatieve webwinkelervaring is niet alleen slecht voor de gemoedsstemming van de consument, maar ook van de online retailer. Meer dan een derde rondt de aankoop namelijk niet af bij een stressvolle online shopervaring. Dit blijkt uit de Emotional Shopping Index van Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops. In dit onderzoek, dat is uitgevoerd onder 1.000 Nederlandse consumenten, zijn de shopervaringen van het online winkelend publiek in kaart gebracht.

Gegevens invullen is heikel punt
Het invullen van gegevens is bij het afronden van de aankoop een heikel punt. Ruim 40 procent vindt het irritant om veel gegevens in te vullen en 20 procent zegt eerder een aankoop te doen wanneer dit in één klik kan. Het goed inrichten van de betaalpagina is dus van belang voor de conversie. Sterker nog, een verwarrende checkout zorgt ervoor dat 50 procent van de shoppers afhaakt. Van de 50 procent die de aankoop wel doorzet keert 43 procent niet meer terug.

Wilko Klaassen, General Manager BeNeFra van Klarna: “Je humeur laten verpesten is sowieso geen goed idee, maar het is al helemaal zonde als dat komt door iets dat initieel leuk is om te doen: shoppen. Om een hogere conversie te realiseren is het daarom van belang om je als webwinkelier te focussen op een positieve, frictieloze ervaring voor consumenten. Zo houd je de aandacht van de consument erbij en zorg je voor meer verkopen en een hogere loyaliteit.”

In het nieuwste artikel in de Emotional Shopping Index-reeks ‘Word de customer journey goeroe van online shoppen’ vind je meer cijfers uit het onderzoek naar positieve shopervaringen. In samenwerking met Business School Beeckestijn zijn daarbij praktische tips geformuleerd om daar als webwinkelier op in te spelen. Dit artikel is nu beschikbaar op de Klarna Kennis Hub.

Over het onderzoek
De Emotional Shopping Index is een onafhankelijk onderzoek naar shopgedrag onder 1.000 Nederlanders tussen de 18 en 65 jaar, uitgevoerd in 2018. De resultaten uit het onderzoek bieden uitgebreide handvatten voor webwinkeliers om hun conversie te boosten. Onderwerpen die de revue passeren zijn onder andere aanleidingen om te shoppen, spontane aankopen doen en hoe de consument zich gedraagt tijdens de uitverkoop. De onderwerpen komen aan bod in een serie artikelen op de website van Klarna.

Over Klarna
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met meer dan 100.000 webwinkeliers samen en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Marcommit
Laura Emous
klarna@marcommit.nl
Laatste van Klarna
Vier op de tien millennials gebruikt nieuwe technologie om meer inzicht te krijgen in de eigen financiën

Lady Gaga zegt 'ja' tegen zichzelf… Met Klarna als ringdrager

Klarna steekt middelvinger op tegen oude tradities met limited edition ringen
Verstreken tijd: 2 jaar en 104 dagen

Logo Marcommit
Klarna contact

Logo Klarna

www.klarna.com/nl
Klarna sociaal

Klarna tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Red Hat
Logo Thales
Logo Bynder B.V.