www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
Datum: (1 jaar en 171 dagen geleden)
PR: LVTPR

Veeam versterkt leiderschap in clouddatamanagement

Bedrijf voegt nieuwe mogelijkheden toe voor Microsoft Azure, Azure Stack, Amazon Web Services en IBM Cloud, en voor duizenden serviceproviders

Utrecht – Veeam® Software, de leider in back-upoplossingen die Intelligent Data Management™ mogelijk maken, lanceert nieuwe features voor clouddatamanagement als onderdeel van update 4 van de Veeam Availability Suite 9.5 en van versie 3 van de binnenkort te lanceren Veeam Availability for AWS en Veeam Availability Console. De nieuwe mogelijkheden voorzien in kosteneffectieve dataretentie, eenvoudige cloudmigratie en datamobiliteit, cloud-native back-up en bescherming voor Amazon Web Services (AWS), flexibele cloud-ready licenties, verbeterde beveiliging en data-governance, en oplossingen die het voor serviceproviders eenvoudiger maken om Veeam-diensten op de markt te brengen.

IT-managers maken zich in toenemende mate zorgen over cloudworkloads in hun multicloudomgevingen. 58 procent zegt dat datamigratie een uitdaging vormt. 82 procent is bezorgd over de uptime van applicaties en 61 procent is niet zeker van hun cloudworkload-back-up en recovery.[i] De nieuwe mogelijkheden van Veeam spelen hierop in.

image

“Veeam is ontstaan uit, en domineert nu, de back-up- en datamanagementmarkt in moderne, sterk gevirtualiseerde on-premise omgevingen. In de afgelopen jaren hebben we onze traditie van innovatie voortgezet en hebben we ons ontwikkeld als de leider in clouddatamanagement”, zegt Ratmir Timashev, medeoprichter en Executive Vice-President of Sales & Marketing van Veeam. “Onze nieuwste versie van het Veeam Availability Platform is een van de belangrijkste versies tot op heden, waar lang naar is uitgekeken. Het is een eenvoudige, flexibele en betrouwbare oplossing die klanten helpt te migreren en hun data beschikbaar te houden in de hybride cloud, ongeacht de locatie. De aankondigingen versterken onze positie als leider op het gebied van clouddatamanagement door sterkere samenwerkingen met AWS, Microsoft Azure, IBM Cloud en meer dan 20.000 serviceproviders. We zijn erkend als een van de Forbes 2018 World’s Best 100 Cloud Companies en al eerder twee keer erkend als Microsoft ISV Partner of the Year.”

Veeam Availability Platform biedt klanten flexibiliteit, beschikbaarheid en zakelijke versnelling door de volgende belangrijke nieuwe toepassingen.

Veeam Availability Suite 9.5 Update 4
  • Cloud Tier:biedt ongelimiteerde capaciteit voor dataretentie op lange termijn door het gebruik van native, kosteneffectieve objectstorage-integraties met Amazon Simple Storage Service (Amazon S3), Azure Blob Storage, IBM Cloud Object Storage en met Amazon S3-compatible serviceproviders en on-premise storageoplossingen. Met Veeam voorkomen klanten dubbele kosten van het opslaan van data in de cloud. Andere back-upproviders heffen een ‘cloudbelasting’ bovenop de storagekosten van cloudproviders.
  • Cloud Mobility: bedrijven kunnen on-premise workloads en cloudworkloads eenvoudig migreren, verplaatsen en herstellen naar AWS, Azure en Azure Stack in slechts twee stappen. Zo zijn business continuity en beschikbaarheid gewaarborgd. Daarnaast neemt de flexibiliteit toe en zijn kosten binnen hybride-cloudomgevingen te optimaliseren.
  • Uitbreiding van Veeam DataLabsTM: bedrijven krijgen meer opties voor beveiliging en data-governance, waaronder AVG-readiness en malwarepreventie met DataLabs Staged en Secure restore.
  • Intelligente diagnoses: bedrijven kunnen hun beheer- en supportkosten reduceren door het proactief oplossen van configuratieproblemen.
  • Uitbreiding van Veeam Cloud Connect Replication for Service Providers (VCC-R): serviceproviders die gebruikmaken van VMware vCloud Director, kunnen bestaande investeringen in netwerken, infrastructuur en zelfservicebeheer benutten voor Disaster Recovery-as-a-Service-oplossingen, wat leidt tot een lagere TCO en hogere marges.
Veeam Availability for AWS
Dit onderdeel van het Veeam Availability Platform combineert de marktleidende Veeam N2WS cloud-native back-up- en recovery-mogelijkheden van AWS-workloads met het consolideren van back-updata in een centrale Veeam-repository. Deze nieuwe oplossing stelt klanten in staat om data betrouwbaar te verplaatsen en deze holistisch te beheren binnen multicloudomgevingen. Ook zijn met de oplossing de risico’s van het verliezen van toegang tot cloudapplicaties te verminderen en is er bescherming tegen onbewust wissen van data, verlies van AWS-accounttoegang, securitydreigingen op dataniveau en systeemuitval. Klanten profiteren van:
  • cloud-native, agentless dataprotectie: met deze feature beschikt een klant over doelgerichte dataprotectie voor AWS met gebruik van AWS-snapshots en de mogelijkheid van instant recovery;
  • cloudmobiliteit en kostenbesparingen: door het loskoppelen van back-ups van de Amazon Elastic Compute Cloud-infrastructuur (Amazon EC2) en het opslaan van data in een lage-kostenformaat binnen Amazon S3-objectstorage of een on-premise back-up-repository, realiseren klanten kostenbesparingen, evenals datascheiding zoals vereist door de 3-2-1 back-upregel;
  • krachtige, betrouwbare recovery-technologie: klanten bereiken hoogwaardige RTO’s door de inzet van Instant Recovery, DR naar een on-premise datacenter, en herstel naar de cloud.
Veeam Instance Licensing (VIL)
Het nieuwe cloud-ready licentiemodel van Veeam is het allereerste portabele licentieabonnementsysteem dat voorziet in IT-flexibiliteit en workloadmobiliteit voor multicloudondernemingen:
  • portabele: licenties worden automatisch verplaatst wanneer workloads tussen platforms worden verplaatst: “VMware – Hyper-V – fysiek – Windows – Linux – AWS – Azure – IBM Cloud – andere”, wat klanten helpt bij hun multicloudstrategie zonder additionele licentiekosten;
  • eenvoudig: het aanschaffen en beheren van Veeam-licenties wordt sterk vereenvoudigd en bespaart op mensen en middelen;
  • combineren van licentieportabiliteit en eenvoud, zonder extra kosten. Hiermee zorgt Veeam opnieuw voor disruptie in de industrie.
Veeam Availability Console v3
Meer dan 20.000 Veeam Cloud & Service Providers (VCSP’s) versnellen hun groei en de levering van Backup-as-a-Service- (BaaS) en Disaster Recovery-as-a-Service-diensten (DRaaS) aan klanten met:
  • Reseller Tier: cloudserviceproviders (CSP’s), managed service providers (MSP’s) en value-added resellers kunnen samenwerken om gezamenlijke klanten meer waarde te bieden door gebruik te maken van drielaagsmogelijkheden (SP – VAR – klant), waaronder een partner-branded portal en mogelijkheden voor klantsetup en -monitoring. Daarbij is er voor iedere rol een geoptimaliseerd toegangsniveau;
  • Scale-out architectuur: serviceproviders ervaren een maximaal schaalbaarheidsniveau voor het ondersteunen van verschillende Veeam Cloud Connect-installaties (VCC), meer klanten en meer devices. Dat alles leidt tot meer omzetstromen;
  • uitgebreid licentiebeheer en gebruiksrapportages: partners kunnen de markt makkelijker betreden met op Veeam gebaseerde services door het aggregeren van beheer en rapportages binnen Veeam Backup & Replication-, Veeam Cloud Connect- en Veeam Agent-installaties;
  • uitgebreidere RESTful API-support: providers kunnen de efficiency verder vergroten door de toevoeging van verschillende nieuwe RESTful API’s. Daardoor wordt integratie mogelijk met een groter aantal eigen systemen of systemen van derden.
“Met deze nieuwe en uitgebreidere oplossingen versterken we onze strategie van het leveren van de meest eenvoudige, flexibele en betrouwbare oplossing aan klanten”, aldus Timashev.

Veeam heeft de registratiemogelijkheid voor VeeamON 2019 opengesteld. Dit is het grootste evenement ter wereld op het gebied van Intelligent Data Management. Het vindt plaats van 20 tot en met 22 mei 2019 in Miami, Florida (VS). Bijna 10.000 klanten, partners en influencers namen deel aan VeeamON 2018 in Chicago en de regionale VeeamON Forums die overal in de wereld plaatsvinden.

Voor meer informatie over Veeam: www.veeam.com.

Over Veeam Software
Veeam is de wereldwijde leider in Intelligent Data Management. Het Veeam Availability Platform is de meest complete oplossing die klanten helpt bij het automatiseren van hun datamanagement en het verzekeren van beschikbaarheid van data. Met meer dan 330.000 klanten wereldwijd, waaronder 82 procent van de Fortune 500-bedrijven en 58 procent van de Global 2000-organisaties, scoort Veeam een gemiddelde klanttevredenheid die 3,5 keer hoger is dan het gemiddelde in de sector. Het wereldwijde Veeam-ecosysteem omvat duizenden channelpartners, Cisco, HPE, Lenovo en NetApp als exclusieve resellers, en meer dan 21.700 cloud- en serviceproviders. Het hoofdkwartier is gevestigd in Baar, Zwitserland. Veeam heeft vestigingen in meer dan 30 landen. Voor meer informatie: www.veeam.com. Of volg Veeam op Twitter: @veeam_benelux.

[i] Multi-cloud Complexity Calls for a Simple Cross-cloud Data Protection Solution, Frost & Sullivan
Laatste van Veeam Software
Verstreken tijd: 1 jaar en 171 dagen

Logo LVTPR
Veeam Software contact

Logo Veeam Software

info@veeam.com
  www.veeam.com
Veeam Software sociaal

Veeam Software tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Qualys
Logo myBrand
Logo Arlington Research