www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2481 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic enige Visionary in Garter Magic Quadrant for Data Management Solutions for Analytics 2019

Utrecht, 23 januari 2019 –  MarkLogic, leverancier van een operationele en transactionele NoSQL-database, is door Gartner uitgeroepen tot de enige Visionary in het Gartner Magic Quadrant for Data Management Solutions for Analytics 2019 [1].

Dit is het derde opeenvolgende jaar dat MarkLogic in het Visionary-kwadrant van rapport het verst naar rechts is geplaatst op de as van volledigheid van de visie. MarkLogic gelooft dat deze herhaaldelijke erkenning zijn innovatieve positie bevestigt als de beste technologie voor het oplossen van complexe data-integratieproblemen. Organisaties die MarkLogic gebruiken, krijgen sneller dan ooit een 360-graden overzicht van al hun gegevens, wat leidt tot betere besluitvorming en analytische inzichten. Met een multi-model NoSQL-platform dat op locatie of in de cloud draait, integreren MarkLogic-klanten al hun gegevens zonder omslachtige Extract-Transfer-Load (ETL) processen die legacy-systemen belasten, en voeden daarmee transactionele en analytische applicaties. Daarnaast wordt het platform gebruikt voor het cureren van gegevens voor AI-toepassingen zoals machine learning, en analytics. Tijdens dit alles blijft geavanceerde beveiliging op dataniveau behouden.

“Organisaties kunnen het zich niet langer veroorloven om te worstelen met gegevens die in silo’s zijn opgesloten. De Data Hub-technologie en clouddiensten van MarkLogic worden snel door de markt geadopteerd, omdat organisaties op zoek zijn naar een geïntegreerde 360-graden weergave van hun data, met de kwaliteit, governance en curatie die nodig is om effectieve AI- en analytische systemen aan te sturen,” aldus Gary Bloom, Chief Executive Officer en President van MarkLogic. “Traditionele technologieën zijn niet ontworpen voor de data-uitdagingen van nu en dragen bij aan de creatie van nog meer datasilo’s. Nieuwere technologieën slagen er ondertussen niet in om de noodzakelijke data governance en beveiliging te bieden die ondernemingen nodig hebben. De MarkLogic Data Hub stelt ondernemingen in staat de snelheid van de business bij te benen, gegevens te verenigen en te beveiligen, zonder tijd te verspillen aan complexe en trage ETL-processen.”

Gary Bloom
Gary Bloom – ceo en president van MarkLogic

Een vooraanstaande engineer op het Gartner Peer Insights review-platform merkt op: “MarkLogic is een van de meest geavanceerde multi-model systemen die er bestaan. Het combineert search, graph, documenten en analytics in een schaalbare omgeving.” Verder noemt hij MarkLogic het “beste systeem voor schaalbaar metadata-management met flexibele modellen en semantisch zoeken.”

Met meer dan 2.000 wereldwijde ondernemingen en overheidsklanten heeft MarkLogic een reputatie opgebouwd als zowel de meest betrouwbare operationele en transactionele NoSQL-database in de sector als het bedrijf achter de meest innovatieve aanpak voor het vereenvoudigen van data-integratie. MarkLogic gelooft dat dit wordt weerspiegeld door zijn positie in dit Magic Quadrant, samen met de hoogste positie in het Challengers-kwadrant en de volledigheid van de visie in het Magic Quadrant for Operational Database Management Systems. Beide [2] rapporten verwijzen naar hetzelfde MarkLogic-platform.

Moderne analytics-, en AI-toepassingen zoals machine learning vereisen allemaal gecureerde en beheerde gegevens die eenvoudig en veilig met geautoriseerde gebruikers gedeeld kunnen worden. De unieke aanpak van MarkLogic maakt dit mogelijk met geavanceerde beveiligingsmogelijkheden zoals granulaire toegangscontrole, anonimisering en redigering, en geavanceerde encryptie. Daarnaast biedt de MarkLogic Data Hub Service een volledig geautomatiseerde clouddienst, waarmee zakelijke klanten dit op een moeiteloze manier kunnen implementeren, met voorspelbare kosten, zelfs als de werklast fluctueert.

Het Magic Quadrant evalueerde 19 leveranciers op basis van de volledigheid van de visie en de ‘ability to execute’. Naast de erkenning als enige Visionary voor Data Management Solutions for Analytics, werd MarkLogic in 2018 erkend als Challenger in het Gartner Magic Quadrant for Operational Database Management Systems. In dit rapport is MarkLogic het verst naar rechts geplaatst voor de volledigheid van de visie en het hoogst voor zijn ‘ability to execute’ in het Challengers kwadrant.

Download gratis het Gartner Magic Quadrant voor Operationele Data Management Systemen 2018, klik hier.

1 Gartner, “Magic Quadrant for Data Management Solutions for Analytics,” Adam Ronthal, Roxane Edjlali, Rick Greenwald, 21 January 2019.
2 Gartner, “Magic Quadrant for Operational Database Management Systems,” Merv Adrian, Donald Feinberg, Nick Heudecker, 22 October 2018.

Gartner disclaimer
Gartner onderschrijft geen enkele leverancier, product of dienst die in zijn onderzoekspublicaties wordt afgebeeld en adviseert gebruikers van technologie niet om alleen die leveranciers met de hoogste beoordelingen of andere benamingen te selecteren. Gartner onderzoekspublicaties bestaan uit de meningen van Gartner’s onderzoeksorganisatie en mogen niet worden opgevat als feitelijke verklaringen. Gartner wijst alle garanties af, expliciet of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties van verkoopbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel. Gartner Peer Insights reviews vormen de subjectieve meningen van individuele eindgebruikers op basis van hun eigen ervaringen en vertegenwoordigen niet de meningen van Gartner of zijn affiliates.

Over MarkLogic
Al meer dan een decennium vertrouwen organisaties over de hele wereld op MarkLogic voor hun innovatieve informatietoepassingen. Met experts op het gebied van het integreren van gegevens uit silo’s, stelt MarkLogic’s operationele en transactionele enterprise NoSQL-database-platform onze klanten in staat om de volgende generatie applicaties te bouwen op een uniform, 360-graden beeld van hun gegevens. Het hoofdkantoor is gevestigd in Silicon Valley, en MarkLogic heeft kantoren in de Verenigde Staten, Europa, Azië en Australië. Voor meer informatie kunt u terecht op www.marklogic.com.
Laatste van MarkLogic
21 nov 2019 MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

30 okt 2019 MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

24 sep 2019 Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase

Logo Lubbers De Jong

Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo Puur Data
Logo Descartes
Logo Extreme Networks
Logo Dutchitchannel.nl
Logo TJIP
Logo Cisco
Logo CRM Partners
Logo Thinkwise
Logo Eaton
Logo Pro Contact
Logo PA Consulting
Logo Newion
Logo Red Hat, Inc.
Logo Genesys
Logo Qualys

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau