NTT Group opgenomen als Challenger in het Gartner Magic Quadrant for Unified Communications-as-a-Service, Worldwide

valuatie gebaseerd op volledigheid van visie en vermogen om deze uit te voeren

Barneveld De NTT Group, waar Arkadin, Dimension Data en NTT Communications onder vallen, is door Gartner, Inc. opgenomen in het Challengers-kwadrant van het Magic Quadrant for Unified Communications-as-a-Service, Worldwide[1]. NTT Group wordt in het kwadrant erkend voor zijn compleetheid van visie en het vermogen om deze visie uit te voeren.

In de afgelopen twaalf maanden heeft NTT Group grote vooruitgang geboekt in het combineren van het beste aanbod van de drie bedrijven. Samen bieden de bedrijven een sterke unified service die van grote invloed is in de UCaaS-branche (Unified Communications-as-a-Service).

In zijn rapport richt Gartner zich op de fundamentele verschuiving van on-premise unified communications naar UCaaS. Het rapport stelt dat “in 2021 negentig procent van de IT-managers geen nieuwe on-premise UC-infrastructuur meer aanschaft, omdat het toekomstige cloud-UC-aanbod veel verder vooroploopt op het gebied van features, functies, portals, analytics en dashboards.”[2]

Didier Jaubert, CEO van Arkadin: “We zijn verheugd dat NTT Group door Gartner als Challenger wordt erkend in dit Magic Quadrant. Nu steeds meer bedrijven zich richten op cloud-based UC-oplossingen om interacties onder hun personeel te verbeteren, ontwikkelt de branche zich ontzettend snel. Als onderdeel van NTT Group is Arkadin in staat zijn klanten te voorzien van een full-stack- en full-lifecycle-service. Daarnaast kunnen we blijven investeren in de technologie die bedrijven helpt hun digitale transformatie naar een hoger niveau te tillen.”

Nemo Verbist, Group Executive GTM for Digital Workplace van Dimension Data: “We voelen ons bevoorrecht deel te mogen uitmaken van de NTT Group. Hierdoor kunnen we namelijk als collectief onze klanten voorzien van een full-stack-, full-lifecycle-service. We zien onze positie in het Magic Quadrant for Unified Communications-as-a-Service, Worldwide als erkenning van onze missie om klanten te helpen informatie bloot te leggen, die hun bedrijfsprestaties vergroot. Dit is een grote stap in de goede richting, maar we zullen ook blijven innoveren om ons doel van modern collaboration te bereiken. Dat Gartner onze moeite op dit gebied erkent, is voor ons een enorme boost. We zijn nu nóg meer gemotiveerd om te investeren in technologie die onze mogelijkheden omtrent digitale transformatie naar een hoger niveau tilt.”

Junichi Kudo, Senior Vice-President van NTT Communications: “Wij geloven dat unified communications en collaboration – UC&C –een essentiële rol spelen in de digitale-transformatie-initiatieven van bedrijven. Het is onze ambitie om innovatieve UC&C-oplossingen te bieden, die inspelen op complexe sociale issues door de unieke expertise en middelen van de NTT Group-bedrijven te combineren. We zijn trots om door Gartner te worden erkend, want dat toont aan dat we, in deze continu veranderende markt, sterke vooruitgang laten zien op het gebied van onze UC&C-oplossingen.”

Het volledige rapport is hier te downloaden.

[1] Gartner, ‘Magic Quadrant for Unified Communications as a Service, Worldwide’, door Daniel O’Connell, Megan Fernandez, Rafael Benitez, Bjarne Munch, Christopher Trueman, Mihai Nguyen, 10 oktober 2018.

[2] Gartner, ‘Magic Quadrant for Unified Communications as a Service, Worldwide’, door Daniel O’Connell, Megan Fernandez, Rafael Benitez, Bjarne Munch, Christopher Trueman, Mihai Nguyen, 10 oktober 2018.

- Einde -

Over Arkadin
Arkadin voorziet klanten van marktleidende cloudcommunicatiediensten om succesvol te zijn in een digitaal verbonden werkplek. Ruim 50.000 bedrijven – van de grootste internationale ondernemingen tot kleine bedrijven – hebben goede samenwerkings- en communicatie-ervaringen met de audio/web/video-conferencing- en Unified Communications-services van Arkadin. Arkadin is onderdeel van NTT Communications en biedt in die hoedanigheid een geavanceerde infrastructuur voor geweldige servicekwaliteit en ongeëvenaarde klantenondersteuning die lokaal wordt beheerd via 56 operatiecentra in 34 landen. Ga naar www.arkadin.com.

Over Dimension Data
Dimension Data, opgericht in 1983 en met een omzet van 8 miljard dollar, is wereldwijd marktleider in het ontwerpen, optimaliseren en managen van moderne technologieomgevingen. Hierdoor kunnen klanten data ten volle benutten in dit digitale tijdperk door deze om te zetten in informatie en daar inzichten uit te winnen. Dimension Data heeft 28.000 werknemers in 47 landen. Het bedrijf brengt de beste technologie ter wereld van marktleiders en nichepioniers samen – aangevuld met de dienstverlening die klanten nodig hebben: van consulting, technische en supportdiensten tot en met volledige managed services. Dimension Data is trots lid van de NTT Group. Ga naar www.dimensiondata.com/nl-NL.

Over NTT Communications
NTT Communications lost de technologische uitdagingen van de wereld op door bedrijven te helpen complexiteit en risico's in hun ICT-omgevingen te overwinnen met behulp van managed IT-infrastructuuroplossingen. Deze oplossingen worden ondersteund door onze eigen wereldwijde infrastructuur, waaronder indrukwekkende wereldwijde tier-1 public en private netwerken die meer dan 190 landen en regio's bereiken en meer dan 400.000 m2 van de meest geavanceerde datacenterfaciliteiten. Onze wereldwijde professionele serviceteams bieden advies en architectuur voor de veerkracht en veiligheid die nodig zijn voor uw zakelijk succes, en onze bedrijfsgrootte en wereldwijde capaciteiten zijn onovertroffen. In combinatie met NTT DATA, NTT DOCOMO en Dimension Data zijn wij NTT Group. Ga naar www.eu.ntt.com/en/index.html.