www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Rabobank wint Business Rules Excellence Award voor Risk Detection Assessment

Rule engine op basis van Oracle Policy Automation automatiseert risicodetectie

Utrecht, 17 januari 2019 – De Rabobank heeft de prestigieuze internationale Business Rules Excellence Award gewonnen voor de ontwikkeling van een nieuw risicodetectiesysteem. Het systeem is een rule engine die gebaseerd is op de Oracle Policy Automation-oplossing. Het systeem van Rabobank werd door de jury gekozen uit tientallen aanmeldingen en werd geroemd vanwege zijn excellente implementatie en operationele impact op het gebied van risicodetectie in het kader van customer due diligence (CDD).

Het systeem sluit aan bij de ambitie van de Rabobank om honderd procent digitaal te worden in alles wat de bank de klant te bieden heeft. De rule engine is daarvan een essentieel onderdeel. Met dit systeem kan de Rabobank risicodetectie rond klanten gestructureerd uitvoeren en makkelijk aanpassen. Dat gebeurt niet alleen bij het onboarden van een nieuwe klant, maar ook periodiek op andere momenten. Toetsing vindt plaats op basis van verschillende criteria. Rabobank gebruikt het systeem vanaf het begin al voor onboarden en periodieke controles. Later is de monitoring van het klantenbestand op CDD-risico’s toegevoegd.

Voorheen was dit grotendeels een handmatig proces waarbij een klant aan de balie een aantal vragen moest beantwoorden. Nu het ook mogelijk is om online klant te worden, zijn andere processen nodig. Zo voorziet het systeem in een geautomatiseerd, intelligent interview met een potentiële klant, dat online of in de lokale bank plaatsvindt. Daarnaast kan het automatisch melding maken van een risico-indicator in Siebel, het CRM-systeem van de Rabobank, waarna de bank actie kan ondernemen.

Martijn Hagens, Senior Delivery Manager Sales & Client Processes bij Rabobank: “We zijn erg blij met deze onderscheiding, die onderstreept dat we als Rabobank op technologisch gebied voorop willen lopen. Dat is ook nodig als je kijkt naar ontwikkelingen als open banking, die het bankenlandschap sterk gaan veranderen. Met technologie kunnen we daarop inspelen. Daarnaast biedt dit systeem directe efficiencyvoordelen doordat veel werk nu volledig geautomatiseerd plaatsvindt.”

Volgens Hagens biedt het systeem nog volop ruimte voor meer innovatie, waaronder de inzet van artificial intelligence. “We hopen op dat gebied nog meer te kunnen doen in samenwerking met Oracle. Uiteindelijk is ons doel een open en connected bank te worden die volledig digitaal is.”

Ralph van Dijk, Oracle Global Client Director voor Rabobank, onderschrijft dat in het licht van open banking het continu kunnen monitoren van je klantprofiel en daaraan gerelateerde risico’s belangrijker gaat worden, onder meer gedreven door nieuwe marktpartijen, PSD2 en GDPR. “Zeker als het aantal beschikbare producten en diensten via huidige en nieuwe distributiekanalen van de Rabobank serieus gaat groeien. Met Oracle als technologiepartner kunnen zowel huidige als nieuwe klanten op een veilige en verantwoorde manier bediend worden, nu en in de toekomst.“

Over Oracle
De Oracle Cloud levert complete SaaS-applicatieomgevingen voor ERP, HCM en CX, plus best-in-class Platform-as-a-Service-diensten (PaaS) en Infrastructure-as-a-Service-diensten (IaaS) vanuit datacenters in Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL) naar www.oracle.com

Voor meer informatie:

Frank Jansen / Martijn van Leeuwen
LVTPR
oracle@lvtpr.nl
Tags bij dit bericht
Eerder van Oracle
14 nov 2019 Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

17 jan 2019 Rabobank wint Business Rules Excellence Award voor Risk Detection Assessment

16 jan 2019 Eno kiest voor Oracle Health Insurance Back Office

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl