www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Rabobank wint Business Rules Excellence Award voor Risk Detection Assessment

Rule engine op basis van Oracle Policy Automation automatiseert risicodetectie

Utrecht, 17 januari 2019 – De Rabobank heeft de prestigieuze internationale Business Rules Excellence Award gewonnen voor de ontwikkeling van een nieuw risicodetectiesysteem. Het systeem is een rule engine die gebaseerd is op de Oracle Policy Automation-oplossing. Het systeem van Rabobank werd door de jury gekozen uit tientallen aanmeldingen en werd geroemd vanwege zijn excellente implementatie en operationele impact op het gebied van risicodetectie in het kader van customer due diligence (CDD).

Het systeem sluit aan bij de ambitie van de Rabobank om honderd procent digitaal te worden in alles wat de bank de klant te bieden heeft. De rule engine is daarvan een essentieel onderdeel. Met dit systeem kan de Rabobank risicodetectie rond klanten gestructureerd uitvoeren en makkelijk aanpassen. Dat gebeurt niet alleen bij het onboarden van een nieuwe klant, maar ook periodiek op andere momenten. Toetsing vindt plaats op basis van verschillende criteria. Rabobank gebruikt het systeem vanaf het begin al voor onboarden en periodieke controles. Later is de monitoring van het klantenbestand op CDD-risico’s toegevoegd.

Voorheen was dit grotendeels een handmatig proces waarbij een klant aan de balie een aantal vragen moest beantwoorden. Nu het ook mogelijk is om online klant te worden, zijn andere processen nodig. Zo voorziet het systeem in een geautomatiseerd, intelligent interview met een potentiële klant, dat online of in de lokale bank plaatsvindt. Daarnaast kan het automatisch melding maken van een risico-indicator in Siebel, het CRM-systeem van de Rabobank, waarna de bank actie kan ondernemen.

Martijn Hagens, Senior Delivery Manager Sales & Client Processes bij Rabobank: “We zijn erg blij met deze onderscheiding, die onderstreept dat we als Rabobank op technologisch gebied voorop willen lopen. Dat is ook nodig als je kijkt naar ontwikkelingen als open banking, die het bankenlandschap sterk gaan veranderen. Met technologie kunnen we daarop inspelen. Daarnaast biedt dit systeem directe efficiencyvoordelen doordat veel werk nu volledig geautomatiseerd plaatsvindt.”

Volgens Hagens biedt het systeem nog volop ruimte voor meer innovatie, waaronder de inzet van artificial intelligence. “We hopen op dat gebied nog meer te kunnen doen in samenwerking met Oracle. Uiteindelijk is ons doel een open en connected bank te worden die volledig digitaal is.”

Ralph van Dijk, Oracle Global Client Director voor Rabobank, onderschrijft dat in het licht van open banking het continu kunnen monitoren van je klantprofiel en daaraan gerelateerde risico’s belangrijker gaat worden, onder meer gedreven door nieuwe marktpartijen, PSD2 en GDPR. “Zeker als het aantal beschikbare producten en diensten via huidige en nieuwe distributiekanalen van de Rabobank serieus gaat groeien. Met Oracle als technologiepartner kunnen zowel huidige als nieuwe klanten op een veilige en verantwoorde manier bediend worden, nu en in de toekomst.“

Over Oracle
De Oracle Cloud levert complete SaaS-applicatieomgevingen voor ERP, HCM en CX, plus best-in-class Platform-as-a-Service-diensten (PaaS) en Infrastructure-as-a-Service-diensten (IaaS) vanuit datacenters in Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL) naar www.oracle.com

Voor meer informatie:

Frank Jansen / Martijn van Leeuwen
LVTPR
oracle@lvtpr.nl
Laatste van Oracle
Onderzoek: IT Professionals maken zich meer zorgen over Corporate Security dan over IT-veiligheid thuis

8x8 selecteert Oracle als Cloud Platform voor veilige online vergaderservice

Zoom selecteert Oracle als cloudinfrastructuurprovider voor zijn belangrijkste online vergaderservice
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
Oracle contact

Logo Oracle

030 - 669 9000
  infomail_nl@oracle.com
  www.oracle.nl
Oracle sociaal

Oracle tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage