www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (1 jaar en 179 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Panasonic komt met robuuste TOUGHPAD-tabletoplossing voor paspoort- en ID-controle

Den Bosch - Panasonic kondigde vandaag een geïntegreerde oplossing voor mobiele identificatie en toegangscontrole aan voor zijn populaire 7-inch robuuste tablet. Panasonic Toughpad FZ-M1 Passport is ideaal voor grensbewaking, politie en veiligheidsdiensten, maar ook voor de reis-, entertainment- en horecasector.

image

De tablet beschikt over een reeks technologische oplossingen voor het controleren en identificeren van persoonlijke gegevens in een robuust maar lichtgewicht ontwerp dat gemakkelijk onderweg kan worden gebruikt.

Panasonic Toughpad FZ-M1 Passport is de perfecte oplossing voor het controleren van paspoorten en identiteitskaarten bij grenscontroles en voor politie- en veiligheidsdiensten die rijbewijzen, paspoorten of de toegang tot beveiligde zones moeten controleren. Met al zijn geïntegreerde opties is het apparaat ook uitermate geschikt voor het controleren en registreren van informatie voor de toegang tot conferenties, concerten en evenementen en voor passagiers in de toeristische sector, bijvoorbeeld bij het in- en ontschepen op cruiseschepen.

Flexibele geïntegreerde technologie
De Passport-oplossing kan worden besteld met een aantal geïntegreerde lezertechnologieën. Voorbeelden zijn een 2D-streepjescodelezer, een smartcardlezer en RFID voor contactloze kaarten, evenals een machineleesbare zone (MRZ) voor het lezen van paspoorten met 2 en in de toekomst 3 regels.

Het apparaat is uitgerust met een draaibare draagriem, waardoor het eenvoudig door rechts- en linkshandige medewerkers kan worden gebruikt. De Passport-oplossing is gebaseerd op de zeer succesvolle Panasonic Toughpad FZ-M1 mk3 standaardtablet, uitgerust met een krachtige 7e generatie Intel® Core™ i5-processor die uitzonderlijke prestaties levert bij een zeer laag stroomverbruik, waardoor de warmteontwikkeling in het ventilatorloze apparaat tot een minimum wordt beperkt.

De Toughpad FZ-M1 heeft een helderder scherm van 700cd/m² met een anti-reflecterende beschermingslaag voor een ongeëvenaard zicht op het touchscreen, dat met tien vingers kan worden bediend. Dankzij geïntegreerde accubesparende technologie, zoals de omgevingslichtsensor, kan de Toughpad FZ-M1-tablet 18 uur (MobileMark 2014) worden gebruikt. Als er langer moet worden gewerkt, kan via de configureerbare poortopties een hot-swappable accu worden geïnstalleerd.

De Toughpad FZ-M1-tablet is bij uitstek geschikt voor buiten- of testomgevingen. Het apparaat doorstaat valtests tot 150 cm* en heeft een IP65**-classificatie voor stof- en waterbestendigheid en werkt uitstekend bij temperaturen tussen -29 en +60 °C**.

Geschikte camera's
Voor gebruikers die live videovergaderingen nodig hebben of die op locatie foto’s ter documentatie moeten kunnen maken van documenten, is de Toughpad FZ-M1-tablet uitgerust met een 2MP-webcamera aan de voorkant en een 8 MP-camera met flits aan de achterkant.

Jan Kaempfer, General Manager of Marketing bij Panasonic Computer Product Solutions: "Met deze Passport-oplossing passen we onze populairste robuuste tablet perfect aan aan de behoeften van buitendienstmedewerkers die informatie of identiteiten moeten kunnen controleren terwijl ze onderweg zijn. Het is opnieuw een voorbeeld van hoe Panasonic zich richt op het leveren van een reeks flexibele en functionele robuuste notebooks, tablets en handhelds die waar nodig kunnen worden omgezet in oplossingen voor verticale markten."

Leverbaar
De Panasonic Toughpad FZ-M1 Passport oplossing is beschikbaar op projectbasis en heeft een adviesprijs van €2.832,- exclusief BTW. Het apparaat is leverbaar in heel Europa en wordt geleverd met een standaardgarantie van 3 jaar.

Foto’s zijn beschikbaar via de volgende link: https://bit.ly/2D08HoD.

* Getest door de Panasonic-fabriek

** Getest door een onafhankelijk extern laboratorium volgens MIL-STD-810g en IEC 60529, sectie 13.4, 13.6.2, 14.2.5 en 14.3 met een FZ-M1-hoofdeenheid zonder Passport-oplossing.

Contact voor de Pers
Tessa van Lienden
PR Consultant
tessa.van.lienden@wisse-worldcom.nl

Lisbeth Lashmana
Marketing Manager Benelux
toughbook.benelux@eu.panasonic.com

Over Panasonic System Communications Company Europe (PSCEU)
Het is ons doel om technologie onzichtbaar te laten werken, zodat bedrijven succes kunnen hebben. We zijn van mening dat technologie gewoon moet werken. Dat bedrijven succesvol kunnen zijn als ze zich op hun klanten kunnen concentreren en erop kunnen vertrouwen dat alle technologieën, die hun werkzaamheden ondersteunen, in harmonie werken. Daarom streven wij ernaar producten en oplossingen te ontwikkelen die zo zijn afgestemd op de manier waarop onze klanten werken, dat zij bijna onzichtbaar zijn. Het zijn werkpaarden die op de achtergrond het succes van het bedrijf mogelijk maken.

PSCEU bestaat uit zes divisies:
  • Broadcast & ProAV biedt u de vrijheid uw verhaal te vertellen met hoogwaardige producten en oplossingen die een soepele werking en buitengewoon goede prijs-kwaliteitverhouding garanderen in een assortiment op afstand bedienbare camera's, switchers, studiocamera's en ENG P2HD. De VariCam-modellen uit het assortiment filmcamera's en de EVA1 zijn geschikt voor true 4K en HDR (High Dynamic Range), waardoor ze de ideale oplossing zijn voor de productie van film, televisie, documentaires en live evenementen.
  • Communication Solutions biedt ’s werelds meest toonaangevende telefoonsystemen, SIP-eindapparatuur en professionele "netwerkscanners" die ervoor zorgen dat u zich volledig op de communicatie kan richten in plaats van op de verbinding.
  • Computer Product Solutions helpt mobiele professionals productiever te werken met zijn assortiment rugged Toughbook-notebooks, tablets voor bedrijven, handheld-apparaten en elektronische Point-of-Sales (EPOS)-systemen. Als Europese marktleider had Panasonic in 2017 een omzetaandeel van 57% voor rugged en duurzame notebooks en van 56% voor rugged zakelijke tablets (VDC Research, maart 2018).
  • Industrial Medical Vision vervaardigt toepassingen voor verschillende sectoren, zoals geneeskunde, biowetenschappen, ProAV en de industrie. Het productportfolio bevat volledige en OEM-camerasystemen die het mogelijk maken te zien wat onzichtbaar is.
  • Security Solutions kan dankzij jarenlange ervaring kwalitatief hoogwaardig CCTV-materiaal leveren dat als bewijsmateriaal kan worden gebruikt. De systemen zorgen voor optimale afbeeldingskwaliteit, ongeacht de omgevingsfactoren, dankzij de buitengewoon betrouwbare, geavanceerde technologie van onze camera's en opnamesystemen en zorgen ervoor dat u zich veilig kunt voelen.
  • Visual System Solutions biedt het meest uitgebreide assortiment professionele schermen en projectors, en biedt professionals in de audiovisuele sector de vrijheid die zij nodig hebben om te creëren. De divisie domineert de Europese markt voor projectors met een hoge helderheid met een omzetaandeel van 39% (Futuresource >5klm boekjaar 2017, 3e kwartaal, excl. 4K & digitale cinema).
Over Panasonic
Panasonic Corporation is wereldwijd leider in het ontwikkelen van diverse elektronische producten en oplossingen voor klanten op het gebied van consumentenelektronica, wonen, auto's en B2B. Het bedrijf, dat in 2018 100 jaar bestond, heeft zich internationaal uitgebreid tot een conglomeraat met wereldwijd 591 vestigingen en 88 gelieerde ondernemingen, met een totale netto-omzet van 61,4 miljard euro in het boekjaar dat afliep op 31 maart 2018. Panasonic Corporation gebruikt zijn technologieën voor het creëren van nieuwe waarde door middel van innovatie in alle divisies, voor een beter leven en een betere wereld voor zijn klanten. Meer informatie over Panasonic: http://www.panasonic.com/global
Laatste van Panasonic
Panasonic Toughbook A3: robuuste en krachtige 10,1” Android-tablet

Centrica realiseert digitale transformatie met Panasonic Toughbook

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten
Verstreken tijd: 1 jaar en 179 dagen
Panasonic contact

Logo Panasonic

info@panasonic.nl
  www.panasonic.nl
Panasonic sociaal

Panasonic tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4