Hoe maak je van een doods object een slim en duurzaam gebouw?

Nieuwegein, 14 januari 2019 - Als je precies weet wat er in en om een gebouw gebeurt, kun je bezetting, energieverbruik en onderhoud heel precies daarop aanpassen. De airco alleen aan in de bezette ruimtes, kamers reserveren op plekken waar vanwege zonlicht minder gestookt hoeft te worden, schoonmaakroutes inplannen aan de hand van daadwerkelijk gebruik, gebruik clusteren zodat je energie optimaal benut.

15 januari: webinar De Toepassing van IoT in de bouw
Dankzij IoT weten we steeds meer over een gebouw. Met sensoren kun je beweging, temperatuur, luchtkwaliteit en energieverbruik meten. Daardoor kun je het gebouw veel efficiënter en duurzamer beheren. Het idee is duidelijk. Maar hoe vertaal je dat concept naar de praktijk?

Van concept naar praktijk
Winvision organiseert samen met BeSense op 15 januari van 15:00 tot 16:00 uur het webinar De Toepassing van IoT in de bouw. Veel bouwers weten wel dat ze aan de slag moeten met IoT. Maar waar begin je? In dit webinar vertellen de experts van Winvision en BeSense hoe je - binnen een dag - van een doods object een slim en duurzaam gebouw kunt maken.

De experts zijn Melle Lelieveld, Business Manager van Winvision en Thomas Thunnissen, Manager van BeSense. Het webinar wordt gepresenteerd door Niels Post van WebinarTV. Hier kun je je aanmelden voor dit webinar.

BeSense en Winvision
BeSense is sinds 2017 zeer succesvol in gebouwenbeheer met een compleet en innovatief sensorsysteem dat doorlopend en realtime gegevens verzamelt over het gebruik van een gebouw en ‘comfortwaardes’ meet, zoals temperatuur, luchtvochtigheid, CO2 waardes, geluidsniveau en lichtintensiteit. Die gegevens zijn input voor gebouwbeheerders en facility managers en stellen hen in staat een pand effectiever en duurzamer te benutten.

Winvision is als ICT-dienstverlener voorloper in de toepassing van IoT in de bouw. Winvision is onder meer nauw betrokken bij de ontwikkeling van Azure Digital Twins, de nieuwe toepassing van Microsoft op het Azure IoT-platform voor slim en duurzaam beheer van gebouwen en objecten. Winvision is ook samenwerkingspartner bij de ontwikkeling van BeSense.

Over Winvision
Winvision richt zich op het adviseren, ontwikkelen, implementeren en beheren van oplossingen gebaseerd op het Microsoft-platform. Door de inzet van innovatieve ICT-oplossingen in combinatie met adoptie hiervan door de gebruikers ontsluit Winvision de waarde van het Microsoft-platform voor zijn klanten. Als Microsoft Partner met meerdere Gold en Silver competenties behoort Winvision wereldwijd tot de top. Deze competenties, gekoppeld aan de bewezen adoptie aanpak, onderbouwen de kracht die Winvision toekent aan het geïntegreerde Microsoft-platform als fundament voor bedrijfsbrede oplossingen in kennisintensieve organisaties. Winvision ontwikkelt in eigen beheer geïntegreerde toepassingen en oplossingen, zoals WinCare, het centrale ICT-platform voor jeugdhulp, en Winvision Voice voor Unified Communications. Winvision is sinds 2002 actief en inmiddels uitgegroeid tot een organisatie van ruim 140 medewerkers. Winvision is ISO9001, ISO27001 en NEN7510-gecertificeerd en gevestigd in Nieuwegein. Kijk voor meer informatie op: www.winvision.nl

Winvision Persdesk
Audrey Brugman