www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Woningcorporatie Vivare live met Ctac’s Fit4Woco per 1 januari 2019

SaaS-oplossing ondersteunt gehele dienstverlening – van klantcontactcenter tot backoffice

‘s-Hertogenbosch, 10 januari 2019 – Vanaf 1 januari 2019 is woningcorporatie Vivare live met Fit4Woco, de schaalbare en modulaire ERP-oplossing voor woningcorporaties van Business & Cloud Integrator Ctac (Euronext Amsterdam: CTAC). Met Fit4Woco, dat als clouddienst wordt aangeboden, optimaliseert Vivare zijn bedrijfsprocessen en werkstromen – zoals klantcontact, verhuur, vastgoed, ontwikkeling, onderhoud, inkoop en financiële administratie – waardoor het kan excelleren in zijn dienstverlening.

Ontwikkeling tot proces- en datageoriënteerde organisatie
Vivare en Ctac werken al geruime tijd samen als partners. Als woningcorporatie wil Vivare iedereen een thuis bieden in een betaalbare en passende huurwoning – nu en in de toekomst. Hiervoor moet de organisatie kunnen inspelen op de bewegingen en uitdagingen in haar omgeving. Daarom heeft zij zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een organisatie gericht op activiteiten, naar een efficiënte proces- en datageoriënteerde organisatie waarin de klant leidend is. Dit vroeg ook om aanpassing van de bedrijfsvoering op het gebied van efficiency. Ctac ontwikkelde Fit4Woco op basis van zijn kennis van de woningcorporatiemarkt en dat gaf Vivare veel vertrouwen in deze standaardoplossing.

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “Door middel van een fit-gap-analyse werd eerst gekeken in hoeverre Vivare en standaard Fit4Woco bij elkaar passen. Daarbij keken we ook naar mogelijke verbeteringen in efficiency voor Vivare. Zo is voor de afdeling vastgoedregie de projectenadministratiemodule van Fit4Woco direct geïntegreerd met de financiële administratie. Vervolgens werd begonnen met de implementatie, waarbij de business gewoon doorging. Inmiddels is Vivare op 1 januari succesvol live gegaan.”

Communicatie met huurders en ketenpartners
Met Fit4Woco ondersteunt Ctac de gehele dienstverlening van Vivare. Van het klantcontactcenter tot de afdeling Finance en andere backoffice-afdelingen. Ook de communicatie met de huurders en ketenpartners is meegenomen. Zo kunnen huurders binnenkort op laagdrempelige, moderne wijze service-aanvragen of betalingsregelingen zelf direct regelen – 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Eric Angenent, directeur-bestuurder van Vivare: “Met Fit4Woco zijn we schaalbaar en wendbaar. We maken gebruik van de standaardinrichting en kunnen toekomstige, innovatieve veranderingen op die manier snel adopteren. En dat is nodig, met het oog op alle ontwikkelingen in de corporatiebranche en de samenleving. Denk aan digitalisering, huurders die mondiger en veeleisender worden en de veranderende wet- en regelgeving. Dankzij het modulaire karakter kunnen we bovendien snel modules aan- of uitzetten wanneer het nodig is. Met Fit4Woco kunnen we klanten een goede dienstverlening blijven bieden, nu en in de toekomst.”

Bij het implementatieproject waren ook de toekomstige gebruikers van de oplossing nauw betrokken. Angenent: “Er was sprake van een duidelijke samenwerking tussen Ctac en onze eigen mensen. Vanaf het eerste moment werden niet alleen medewerkers van Informatiemanagement, maar ook van de afdelingen Klant, Vastgoedregie, Finance en P&O betrokken. Ook tijdens de implementatie was er veel aandacht voor een goede gebruikersadoptie, en dat zien we ook nu na de livegang. Gebruikers kunnen in Fit4Woco zelf snel, eenvoudig en binnen de relevante context antwoorden op hun vragen vinden, bijvoorbeeld aan de hand van een zoekmachine, trainingen, werkinstructies en how-to-video’s. Hiermee leren zij hun werk snel en efficiënt uit te voeren.”

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform en Fit4Woco, een ERP-oplossing voor de woningcorporatiemarkt in Nederland. Ctac bestaat meer dan 25 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per juni 2018 449 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.
Laatste van Ctac N.V.
Ctac boekt hogere omzet en hoger bedrijfsresultaat in eerste kwartaal 2020

Ctac verplaatst Algemene Vergadering van Aandeelhouders naar 1 juli 2020

Ctac benoemt ABN AMRO als liquidity provider
Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516

Logo LVTPR
Ctac N.V. contact

Logo Ctac N.V.

073-6920692
  info@ctac.nl
  www.ctac.nl
Ctac N.V. sociaal

Ctac N.V. tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka