www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Woningcorporatie Vivare live met Ctac’s Fit4Woco per 1 januari 2019

SaaS-oplossing ondersteunt gehele dienstverlening – van klantcontactcenter tot backoffice

‘s-Hertogenbosch, 10 januari 2019 – Vanaf 1 januari 2019 is woningcorporatie Vivare live met Fit4Woco, de schaalbare en modulaire ERP-oplossing voor woningcorporaties van Business & Cloud Integrator Ctac (Euronext Amsterdam: CTAC). Met Fit4Woco, dat als clouddienst wordt aangeboden, optimaliseert Vivare zijn bedrijfsprocessen en werkstromen – zoals klantcontact, verhuur, vastgoed, ontwikkeling, onderhoud, inkoop en financiële administratie – waardoor het kan excelleren in zijn dienstverlening.

Ontwikkeling tot proces- en datageoriënteerde organisatie
Vivare en Ctac werken al geruime tijd samen als partners. Als woningcorporatie wil Vivare iedereen een thuis bieden in een betaalbare en passende huurwoning – nu en in de toekomst. Hiervoor moet de organisatie kunnen inspelen op de bewegingen en uitdagingen in haar omgeving. Daarom heeft zij zich de afgelopen jaren ontwikkeld van een organisatie gericht op activiteiten, naar een efficiënte proces- en datageoriënteerde organisatie waarin de klant leidend is. Dit vroeg ook om aanpassing van de bedrijfsvoering op het gebied van efficiency. Ctac ontwikkelde Fit4Woco op basis van zijn kennis van de woningcorporatiemarkt en dat gaf Vivare veel vertrouwen in deze standaardoplossing.

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac: “Door middel van een fit-gap-analyse werd eerst gekeken in hoeverre Vivare en standaard Fit4Woco bij elkaar passen. Daarbij keken we ook naar mogelijke verbeteringen in efficiency voor Vivare. Zo is voor de afdeling vastgoedregie de projectenadministratiemodule van Fit4Woco direct geïntegreerd met de financiële administratie. Vervolgens werd begonnen met de implementatie, waarbij de business gewoon doorging. Inmiddels is Vivare op 1 januari succesvol live gegaan.”

Communicatie met huurders en ketenpartners
Met Fit4Woco ondersteunt Ctac de gehele dienstverlening van Vivare. Van het klantcontactcenter tot de afdeling Finance en andere backoffice-afdelingen. Ook de communicatie met de huurders en ketenpartners is meegenomen. Zo kunnen huurders binnenkort op laagdrempelige, moderne wijze service-aanvragen of betalingsregelingen zelf direct regelen – 24 uur per dag, zeven dagen per week.

Eric Angenent, directeur-bestuurder van Vivare: “Met Fit4Woco zijn we schaalbaar en wendbaar. We maken gebruik van de standaardinrichting en kunnen toekomstige, innovatieve veranderingen op die manier snel adopteren. En dat is nodig, met het oog op alle ontwikkelingen in de corporatiebranche en de samenleving. Denk aan digitalisering, huurders die mondiger en veeleisender worden en de veranderende wet- en regelgeving. Dankzij het modulaire karakter kunnen we bovendien snel modules aan- of uitzetten wanneer het nodig is. Met Fit4Woco kunnen we klanten een goede dienstverlening blijven bieden, nu en in de toekomst.”

Bij het implementatieproject waren ook de toekomstige gebruikers van de oplossing nauw betrokken. Angenent: “Er was sprake van een duidelijke samenwerking tussen Ctac en onze eigen mensen. Vanaf het eerste moment werden niet alleen medewerkers van Informatiemanagement, maar ook van de afdelingen Klant, Vastgoedregie, Finance en P&O betrokken. Ook tijdens de implementatie was er veel aandacht voor een goede gebruikersadoptie, en dat zien we ook nu na de livegang. Gebruikers kunnen in Fit4Woco zelf snel, eenvoudig en binnen de relevante context antwoorden op hun vragen vinden, bijvoorbeeld aan de hand van een zoekmachine, trainingen, werkinstructies en how-to-video’s. Hiermee leren zij hun werk snel en efficiënt uit te voeren.”

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform en Fit4Woco, een ERP-oplossing voor de woningcorporatiemarkt in Nederland. Ctac bestaat meer dan 25 jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per juni 2018 449 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl.
Tags bij dit bericht
Eerder van Ctac N.V.
31 okt 2019 Ctac boekt licht hogere omzet en EBITDA in derde kwartaal

8 okt 2019 Ctac behaalt tweede plaats in internationale SAP Analytics Designer Hackathon

3 sep 2019 Sligro Food Group kiest voor omnichannel POS-systeem van Ctac voor verdere internationale groei
Het einde der tijden voor ‘platte OCR’?

Merijn Bos is nieuwe sales-ster aan firmament van snelgroeiende CoolProfs

Acceptatie van minderheden door Nederlandse leidinggevenden ver te zoeken

Anywhere365 neemt IQ Messenger over – het merkonafhankelijke software platform voor alarmering en IoT communicatie

Check Point: Mobiele malware voor eerst in drie jaar in top meest actieve cyberdreigingen

CM.com gaat samenwerking aan met Google voor nieuwe beveiligingsoplossing

Contentmarketingbureau LVB breidt uit met 3 nieuwe talenten

Ontdekte Zero-day kwetsbaarheid in Windows OS al gebruikt in gerichte aanval

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Citrix maakt werk persoonlijker

Workfront benoemt Maria Alvarez tot lid van de Raad van Bestuur

Uniserver neemt datacenterinfrastructuur van Detron over

Collibra, the data intelligence company, stelt Madan Gadde aan als Chief Customer Officer

Helft gemeenteambtenaren: gemeente voldoet niet aan digitale behoeften burger

Schuldgevoel consument het grootst bij bestelling pakket uit ander werelddeel

SMS versturen: ook in de winter een uitkomst!

Cegeka versterkt internationale positie door overname KPN Consulting

Cybersecurity visie op 2020

Nedap video release: Royal Swinkels Family Brewers

OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

Panasonic Toughbook verstevigt positie als Europees leider van robuuste notebooks en tablets

Vooraanstaand onderzoeksbureau noemt Trend Micro leider in Cloud Workload Security

Nieuw research-team SentinelOne vindt link tussen crimeware-organisatie TrickBot en Noord-Koreaanse Lazarus-aanvallers

Let op: 'Handige' zoekmachine blijkt vaak wolf in schaapskleren

Experts: richt nationaal informatiepunt quantumtechnologie op

TIE Kinetix: Publication of Annual Report 2019

Logo Barracuda Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl