www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2474 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR breidt mkb-portfolio uit met nieuwe switches, draadloze access points voor Orbi Pro, NETGEAR insight en een standalone Router

NETGEAR komt tegemoet aan de vraag van het mkb en internet serviceproviders om goedkopere, beter presterende en eenvoudige netwerkoplossingen, WiFi en beheer van switches

Zoetermeer — 7 januari 2019 — NETGEAR®, Inc.(NASDAQ:NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkapparatuur die moderne connectiviteit voor mkb-bedrijven mogelijk maakt, breidt vandaag het kleinzakelijke portfolio uit met een betaalbare IPV6 switch productlijn, draadloze access points voor NETGEAR’s Insight cloud management oplossing en een fraai vormgegeven satelliet voor de Orbi Pro Mesh WiFi familie. In aanvulling hierop wordt het Insight cloud management platform van NETGEAR bijgewerkt, waardoor er meer toepassingen komen voor het mkb, serviceproviders, resellers en integrators.

De nieuwe NETGEAR Smart Managed Pro S350 IPV6-ready serie bestaat uit vijf switch-modellen, waaronder 8-, 24- en 48-poorts gigabit ethernet-switches met 2 of 4 SFP-poorten voor fiber-uplinks. De modellen met 8- en 24 poorten bevatten PoE + (Power over Ethernet Plus) -varianten. Deze switches bieden krachtige Layer 2-functies, verbeterde prestaties en gebruiksgemak. Bovendien is deze serie speciaal ontworpen voor netwerken waarbij spraak, video en data allemaal via een enkel netwerk worden gebruikt. Hiermee worden deze nieuwe betaalbare switches een essentieel onderdeel voor bijna elk klein bedrijfsnetwerk. Geavanceerde functies zoals L2 / L3 / L4 toegangscontrolelijsten (ACS), Quality of Service (QoS), Link Aggregation Control Protocol (LACP) en Spanning Tree Protocol (STP) zorgen voor een supersnelle en veilige netwerkomgeving voor bedrijven.

De NETGEAR Business Orbi Pro Mesh WiFi plafond satelliet, die genomineerd is voor de CES Innovation Awards van 2019 in de Smart Home-productcategorie, wordt deze met de Orbi Pro router of een andere Orbi Pro-satelliet verbonden via de gepatenteerde FastLane3-technologie. De verbinding komt tot stand via een speciale draadloze backhaul voor omgevingen waar bedrading lastig of technisch vrijwel onmogelijk is. In nieuwbouw of kantooruitbreidingen waar stopcontacten niet beschikbaar zijn of nieuwe AC-bedrading kostbaar is, kan de Orbi Pro-plafond satelliet worden gevoed door ethernetkabels met (PoE) die 4x4 MU-MIMO WiFi gebruiken om zo een betere dekking te garanderen. Door het automatisch vermogen- en kanaalbeheer tussen satellieten worden superieure roaming, dekking en prestaties gerealiseerd. Orbi Pro is daarmee de ideale oplossing voor grote dekkingsgebieden.

Het NETGEAR Insight Managed Smart Cloud Tri-band 4x4 draadloos toegangspunt (WAC540) overtreft ruimschoots de specificaties die nodig zijn voor drukke netwerkomgevingen (veel verkeer) en waarvoor betrouwbare, krachtige WiFi vereist is, zodat bedrijfskritieke bedrijfs- en IoT-verbindingen altijd over voldoende bandbreedte kunnen beschikken. Met drie afzonderlijke radio's (één 2,4 GHz en twee 5 GHZ-kanalen) realiseert de WAC540 een 3Gbps-doorvoer, brede dekking en beveiliging ineen. De WAC540 biedt superieure WiFi met geavanceerde functies zoals band steering, beam forming, load balancing, airtime fairness en geavanceerde roaming. Bovendien kan dit toegangspunt honderden WiFi-clients ondersteunen. Dat maakt hem uitermate geschikt voor bedrijven die maximale WiFi-prestaties en dekking nodig hebben.

De NETGEAR WAC124 High-performance AC2000 Wi-Fi router is de best betaalbare WiFi-oplossing in zijn soort voor het midden- en kleinbedrijf, horeca- en winkelbedrijf, omdat er geen ingewikkelde installatie nodig is. De router heeft maximaal bereik met 300Mbps+1734Mbps via onafhankelijke kanalen en door het gebruik van externe antennes. De router maakt het mogelijk drie verschillende en veilige SSID’s te gebruiken via 4x4 802.11ac Wave2 MU-MIMO WiFi.

“Het midden- en kleinbedrijf besteed te veel tijd aan het beheer van netwerkapparatuur,” zegt Richard Jonker van NETGEAR. “Wij willen het kantoor veranderen van een plek waar je je netwerkapparatuur moet beheren naar een plek waar je alleen maar aan de groei van je bedrijf hoeft te denken. Dat kan met het Insight Smart Cloud Managed Platform, ons ecosysteem, onze uitgebreide Power-over-Ethernet switch en onze draadloze toegangspunten.”

NETGEAR Insight Cloud Management-oplossingen maken eenvoudige “device onboarding”, evenals een intuïtieve set-up, beheer op afstand en volledige monitoring van zowel de WAC540 en de Orbi Pro plafond-satelliet mogelijk. Het mkb kan nu profiteren van de nieuwe belangrijkste “Insight” beheerstaken waaronder:
  • Direct inzicht in WiFi door middel van Radio Resource Management (AutoRRM+): hiermee worden alle toegangspunten op locatie automatisch, on-demand, op basis van een schema of op basis van een gebeurtenis geoptimaliseerd.
  • RADIUS authenticatie op Insight Switches (alleen met een Insight Premium abonnement) voor verbeterde beveiliging en privacy
  • Backup en herstel
Backup en herstel op apparaatniveau in het geval van herstel naar fabrieksinstellingen of na reparatie en/of herstel Behoud meerdere back-upversies en de mogelijkheid om terug te zetten naar de back-upversie op het apparaat Voeg extra apparaten toe en configureer deze snel door de copy/paste toepassing van een reeds aanwezig apparaat in de opstelling.

De nieuwe en verbeterde Insight Pro maakt het mogelijk voor resellers om hun diensten uit te breiden of aan te vullen zonder -of met minimale- out of pocket kosten. De NETGEAR Insight Pro management oplossing met zijn toonaangevende minimale Total Cost of Ownership, maakt het voor resellers bovendien mogelijk hun huidige bedrijfsvoering uit te breiden met managed services zodat ze concurrerend kunnen blijven met grotere internet service providers.

Resellers, MSP’s en integrators profiteren bovendien van de Insight Pro core verbeteringen met inbegrip van:
  • Insight Pro klantrapporten
Probleemoplossing – client apparaten, client signaalsterkte, AP gebruik, switch load,

Gezondheidtrends – toegevoegde apparaten, datagebruik, clients die toegevoegd zijn, instellingen van clients

Change Logs – rapporten van alle veranderingen die onderhevig waren in iedere organisatie, netwerklocatie; per apparaat en wie de verandering heeft gedaan alsmede wanneer

Inventaris – lijst met locatie-specifieke apparaten voor elke organisatie met gegevens van 24 tot 30 dagen.
  • Netwerklocatie configuratie (Insight en Insight Pro) – voor snelle inzet en schaalvergroting
Bedrade instellingen waaronder: VLAN Settings, LAGs, PoE schema’s, STP, QoS instellingen.

Draadloze instellingen waaronder: SSID, ACLs, Associated VLANs, Security, Captive Portal en LED Controls
  • Device backup en herstel: nieuwe mogelijkheden waaronder: op apparaat niveau backup/herstel van een instelling in het geval van herstel terug naar fabrieksinstellingen of na reparatie/herstel
Houd meerdere backup-versies en de mogelijkheid terug te zetten naar iedere versie van het apparaat Voeg extra apparaten toe en stel ze snel in met behulp van de kopieerfunctie.

Alle NETGEAR Insight producten zijn volledig geïntegreerde en in de cloud te beheren apparaten. Om rechtstreeks verbinding te maken met Cloud Insight is geen extra hardware of VPN-tunneling nodig en het kan bovendien op afstand beheerd worden.

NETGEAR Insight is zowel beschikbaar via een webbrowser als via mobiele (iOS en Android) platforms.

De NETGEAR Insight beheeroplossing heeft verschillende abonnementsmodellen voor gebruikers: Insight Basic, met uitsluitend gebruik van de Insight app en Insight Premium voor de Insight app, gebruik van de Insight cloud webportal met extra functionaliteiten. Als laatste is er ook Insight Pro for MSP’s, die extra beheertoepassingen toevoegt voor serviceproviders. Meer informatie is beschikbaar via: Insight platforms and ecosystem.

Hyperlink Persmateriaal
58 KB png CM1150V_press release.png
130 KB jpg CES2019_orbi pro ceiling.jpg

Voor meer informatie of reviewproducten neem contact op met Robbert Minderhoud van Pride PR
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en serviceproviders. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 26.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 23.000 value-added resellers, als vele grote serviceproviders van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and ProSAFE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.
Eerder van NETGEAR
26 sep 2019 NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

23 sep 2019 NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

6 sep 2019 NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
Persberichten van woensdag 13 november 2019
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Helft consumenten verwacht in 2024 meeste online aankopen via mobiel te doen
NEG-ITSolutions, HP Gold Services Partner of the Year

Nieuwe devolo Magic 2 LAN triple: snelste Powerline-adapter met drie Gigabit LAN-poorten

myBrand ondersteunt Pure Ingredients met OutSystems-applicaties

Cisco Meraki vereenvoudigt netwerkbeveiliging voor het mkb

Pure Storage versterkt innovatiecommitment met opening R&D-faciliteit in Praag

Global Knowledge neemt Hodac Training B.V. over

Team Dimension Data wordt NTT Pro Cycling

Sitecore presenteert SaaS-strategie en kondigt op Symposium 2019 updates aan voor Experience Platform en Content Hub

Women in the Boardroom-rapport: vrouwen nemen slechts 16,9 procent van bestuursfuncties wereldwijd in

Hilversum klaar voor Gigabit-internet

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl