www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2479 volgers blijven op de hoogte!

NIEUW NETGEAR ORBI MESH WIFI-MESH-SYSTEEM VOOR HET GIGABIT INTERNETHUIS

Nieuw Orbi-systeem luidt nieuwe standaard WiFi-technologie in

Zoetermeer — 7 januari 2019 — NETGEAR®, Inc.(NASDAQ:NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkapparatuur die moderne connectiviteit voor het slimme huis en kleine bedrijven mogelijk maakt, introduceert vandaag een uitbreiding van het Orbi WiFi-mesh-systeem. Dit nieuwe systeem komt tegemoet aan de eisen die aan het gigabit internethuishouden worden gesteld.

Het bekroonde Orbi WiFi-systeem, dat gebruik maakt van de gepatenteerde Fastlane3 technologie, zal spoedig beschikbaar zijn en maakt gebruik van de zesde generatie WiFi- technologie, te weten 802.11ax, ook wel WiFi 6 genoemd. Deze krachtige combinatie definieert een nieuwe standaard voor de prestaties van WiFi-mesh-systemen en zal constante gigabit-internetsnelheden waarborgen via WiFi in de thuisomgeving.

De prestaties van de toonaangevende Orbi WiFi-mesh-systemen worden verbeterd door 1024 QAM toe te voegen met een 4x4 Wi-Fi 6-backhaul, waardoor de snelheden, dekking en capaciteit van deze speciale draadloze verbinding tussen de Orbi-router en satellieten worden verhoogd.

Door de geavanceerde quad-core-processor van Qualcomm ondersteunt Orbi met Wi-Fi 6 nog meer simultane WiFi-streams. Dit heeft tot gevolg dat veel meer apparaten gebruik kunnen maken van gigabit internet en WiFi 6-prestaties. Dit zal met name ten goede komen aan de volgende generatie mobiele en slimme apparaten voor thuisgebruik, die nu ontworpen worden.

Dit WiFi-systeem van de volgende generatie is ideaal voor huishoudens met een groot aantal aangesloten apparaten die internet met hoge bandbreedte gebruiken voor HD/ 4K-videostreaming. Denk bijvoorbeeld aan slimme thuisapparaten en videobewakingssystemen die constant HD/ 4K naar mobiele apparaten streamen. Met een Orbi WiFi-mesh-systeem, dat is uitgerust met WiFi 6, is je netwerk nu klaar om moeiteloos ondersteuning te bieden aan deze ultrasnelle en bandbreedte-hongerige applicaties, maar ook bijvoorbeeld aan interactieve VR-spellen of 4K live sportuitzendingen. Daarnaast zal dit systeem alle oudere WiFi-apparaten blijven ondersteunen.

"Samen met onze technologiepartner Qualcomm zet NETGEAR zich in om grenzen te verleggen met innovatieve technologie." zegt David Henry, senior vice president van Connected Home Products voor NETGEAR. "Met de huidige trend van meer apparaten die steeds meer data verbruiken, is er een groeiende behoefte bij te blijven op het gebied van draadloze netwerktechnologie. Door de nieuwste generatie WiFi-technologie, 802.11ax, naar het Orbi-platform te brengen tilt NETGEAR het best presterende mesh-WiFi-systeem ter wereld weer naar een hoger niveau."

Orbi met WiFi 6 komt naar verwachting voor het eerst beschikbaar in de Orbi RBK50-serie, die in de tweede helft van 2019 zijn opwachting zal maken.

146 KB jpg CES2019_cable orbi.jpg

Voor meer informatie of reviewproducten, neem contact op met Pride PR
Robbert Minderhoud
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en serviceproviders. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 26.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 23.000 value-added resellers, als vele grote serviceproviders van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and ProSAFE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.
Tags bij dit bericht
Eerder van NETGEAR
26 sep 2019 NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

23 sep 2019 NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

6 sep 2019 NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
NETGEAR contact

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl