www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

OutSystems breidt Artificial Intelligence en Machine Learning initiatief uit met lancering outsystems.ai

Utrecht, 20 december 2018OutSystems lanceert outsystems.ai, een nieuw onderzoekslab dat als doel heeft om met kunstmatige intelligentie en machine learning (AI/ML) het ontwikkelen van hoge kwaliteit applicaties 100 keer sneller te maken. Met inzichten van AI en ML voorspelt het platform welke functionaliteit de gebruiker zal toevoegen waardoor gebruikers in staat zijn sneller applicaties ontwikkelen. OutSystems heeft Antonio Alegria, expert in computertechnologie en machine learning en veteraan in het ontwerpen en bouwen van software om AI ten volle te benutten, benoemd tot hoofd van de OutSystems AI/ML-groep. Onderdeel van het project is lopend onderzoek naar door AI ondersteunde software-ontwikkeling.

Project Turing
outsystems.ai bouwt voort op het eerder aangekondigde 'Project Turing'. In dat project, vernoemd naar de vader van de theoretische computerwetenschap en kunstmatige intelligentie Alan Turing, is een nieuw AI Centre of Excellence in Lissabon opgezet. Verder heeft OutSystems twintig procent van het totale Research en Development-budget toegewezen aan AI/ML. Daarnaast werkt OutSystems samen met experts uit de industrie, technologieleiders en universiteiten om onderzoek en innovatie te bevorderen.

Paulo Rosado, CEO van OutSystems: “Acht maanden geleden hebben we onze missie met Project Turing handen en voeten gegeven. De lancering van outsystems.ai is de volgende grote stap in de richting van het verminderen van de complexiteit van ontwikkeling en het veranderen van bedrijfssoftware met nieuw en lopend onderzoek naar door AI ondersteunde ontwikkeling. Forrester onderstreept het belang van AI en ML en stelt dat het bijdraagt aan het verbeteren, versnellen en ontwrichten van cyclussen voor softwareontwikkeling, waardoor ontwikkelaars sneller betere software ontwikkelen.” Aan de basis van outsystems.ai staat Antonio Alegria. Alegria: "outsystems.ai toont de betrokkenheid van OutSystems om nieuwe technologieën te verkennen en de ontwikkelingsprocessen van software te verbeteren. We kijken er naar uit om met Project Turing de ontwikkeling van intuïtief development op basis van Turing programmeertaal voort te zetten."

AI onderzoek
Het team van Alegria bij OutSystems werkt mee aan verschillende academische initiatieven, zoals programmasynthese. Dit is de mogelijkheid om computers zelf automatisch programma’s te laten schrijven. Voor dit initiatief wordt er samengewerkt met Dr. Ruben Martins, een gerenommeerd onderzoeker aan de Carnegie Mellon University.

OutSystems heeft ook een Early Access Program (EAP) aangekondigd voor de nieuwe AI-co-pilot voor applicatieontwikkeling van outsystems.ai, de intelligente rechterhand van de developer voor snellere, meer intuïtieve ontwikkeling. EAP-deelnemers krijgen toegang tot outsystems.ai onderzoek dat de ontwikkeling van applicaties met 25 procent kan versnellen. Door gebruik en feedback zullen EAP-deelnemers OutSystems ook helpen de nauwkeurigheid van outsystems.ai te verbeteren en outsystems.ai verder te ontwikkelen.

Over OutSystems
Wereldwijd vertrouwen duizenden klanten op OutSystems, hét nummer één low-code ontwikkelplatform voor het versnellen van applicatieontwikkeling. Gedreven techneuten hebben ieder aspect van het platform met oog voor detail ontworpen, waardoor bedrijven enterprise-grade apps kunnen bouwen en daarmee hun digitale transformatie kunnen versnellen. OutSystems is de enige oplossing die de kracht van low-code applicatieontwikkeling combineert met geavanceerde mobiele functionaliteiten, waardoor het volledige applicatielandschap visueel gemodelleerd en geïntegreerd met bestaande systemen kan worden. Klik hier voor meer informatie, volg ons op Twitter of bezoek ons op LinkedIn.

Meer informatie:

Logo Remain Software
Logo Levelfour
Logo Botz4U
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo True B.V.
Logo Curvature
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Dataplace
Logo Global Knowledge
Logo Global Knowledge
Logo PQR B.V.
Logo Belcentrale.nl
Logo Totaalbesparen.com
Logo Veeam Software
Logo Flanderijn
Logo Solar Nederland B.V.
Logo devolo
Logo Citrix
Logo BCT
Logo Onguard
Logo Palo Alto Networks
Logo maincubes B.V.
Logo QA Consulting
Logo Pegasystems
Logo Shippeo
Logo Protime BV
Logo Intermax

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com