www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco en KIVI gaan onderwijsmodellen onderzoeken

Amsterdam, 18 december 2018 - Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) en Cisco gaan nieuwe leermodellen voor digitaal leren onderzoeken. Hiertoe hebben beide organisaties een ‘memorandum of understanding' getekend. Deze nieuwe modellen moeten verder gaan dan de inmiddels klassieke modellen, zoals klassikaal onderwijs, en de volledig geïndividualiseerde leermodellen zoals die te vinden zijn in massive open online courses (MOOCs). Daarnaast is Cisco voornemens om, in het kader van zijn Networking Academy, docenten op te leiden die de digitale vaardigheden van ingenieurs verder kunnen uitbreiden.

Micaela dos Ramos, directeur KIVI: “Voor ingenieurs is het steeds belangrijker om met digitale transformatie in hun vak te starten, of om deze te versnellen. Daarom hebben zij meer digitale vaardigheden nodig op het gebied van networking, cybersecurity en het Internet of Things. KIVI heeft de ambitie om uit te groeien tot een relevante hub voor het ontwikkelen en demonstreren van innovatieve en digitale leeromgevingen. Deze leeromgevingen zullen overigens ook geschikt zijn voor andere professionals dan ingenieurs en voor een leven lang leren in het algemeen.”

Rik Bleeker, Country NetAcad Lead, Cisco Nederland: “Wij denken dat nieuwe vormen van networking en digitaal verbeterde collaboration het potentieel hebben gangbare onderwijsvormen te combineren met de kracht van ‘peer learning’. Dit maakt ook een nieuwe en aantrekkelijke ‘user experience’ mogelijk voor onderwijsomgevingen. We gaan voor de inrichting hiervan uit van Cisco’s Networking Academy, een veelomvattend IT-educatieprogramma voor onderwijsinstellingen en individuele studenten, dat ook goed aansluit bij de KIVI-doelstelling om de ingenieurs in Nederland de nodige digitale vaardigheden bij te brengen. De KIVI-ingenieurs krijgen bovendien toegang tot voor hen relevante NetAcad-trainingen.”

Het Koninklijk Instituut Van Ingenieurs (KIVI) is de beroepsvereniging van ingenieurs in Nederland. KIVI biedt haar leden communities voor vakspecifieke kennis, een platform voor het adresseren van maatschappelijke uitdagingen. Ook biedt KIVI de leden mogelijkheden zich te profileren en richting te geven aan hun loopbaan.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Check Twice